Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fanez, eu folosesc m 1 0w40 din primavara lui 2012, vreo 7-8 schimburi pe logan 1.6 mpi, cand am luat fluence i-am schimbat in secunda 2 uleiul, am trecut de 10.000 km si ma pregatesc de schimb. Uleiul sta deja la racoare in magazie.

    In 5 ani am trecut prin multe situatii si temperaturi, de la -20 de grade pana la +40 in grecia, acelasi schimb de ulei.

    Nu stiu sa citesc fișa aia a uleiului și nici nu ma pretind a ști ceva teorie despre o zeama pe care a pus-p unu-altu intr-un bidon.

    Vorbesc din proprie experienta despre M1, ceea ce nu se poate spune si despre dumneata cu privire la ravenol, nici nu l-ai pus in motor.
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • Concluzia mea este ca blenderul Ravenol e cam peste mirificul Mobil1.
      Abia ai cumparat Ravenol si deja ai pareri, sunt socat.


      N-am inteles de ce o fi zis expertul ca Ravenol este "uleiul moldoveanului" (adica uleiul pe care il foloseste orice moldovean la ordinea zilei, cum ai zice ca pălinca este a ardeleanului, de exemplu) din moment ce majoritatea moldovenilor (indiferent in ce zona a tarii vietuiesc si #rezista) se inchina la Mobil1.. Mi-a scapat ceva?
      Ti-a scapat. Din analiza textului, rezulta ca se referea la un anumit moldovean, din GL.
      Oricum, moldovenii folosesc Mobil1, ca-s prea saraci ca sa-si permita uleiuri ieftine, stii vorba aia.

      Sunt curios cum e M1 0w40, imbunatatit, cu revenire la retetele din trecut.
      Oricum, si reteta din 2016 ofera o calitate imbatabila raportat la pret.
      29 lei/litru e mai mult decat un pret bun, e unul excelent.
      Last edited by mr.K; 29 June 2017, 11:52.

      Comment


      • Originally posted by 827sam View Post
        Fanez, eu folosesc m 1 0w40 din primavara lui 2012, vreo 7-8 schimburi pe logan 1.6 mpi, cand am luat fluence i-am schimbat in secunda 2 uleiul, am trecut de 10.000 km si ma pregatesc de schimb. ...
        A fost bun pe Logan 1.6 si ai zis ca e cel mai potrivit pentru Fluence. Ok, nu stiu daca este acelasi motor. Ai trecut de 10.000 km, ok, si eu am trecut de 10.000 de km cu DaciaOil sau Elf sau ce-o fi din fabrica.

        Originally posted by mr.K View Post
        Abia ai cumparat Ravenol si deja ai pareri, sunt socat.
        Parerea mea de mai sus se baza pe ce zicea expertul citat. Taman d-aia am si ales Ravenol.
        ...29 lei/litru e mai mult decat un pret bun, e unul excelent.
        Exact. Ravenolul cumparat de mine, la 28 de lei/l e super convenabil.

        Oricum, moldovenii folosesc Mobil1, ca-s prea saraci ca sa-si permita uleiuri ieftine, stii vorba aia.
        Poate ca sunt snobi si cumpara ce e mai scump si laudat crezand ca e si bun sau ca "sa fim in randu' lumii", sau ca sa se faleasca: "eu am ulei de 40 de lei kilu' hăi!", sau pe principiul: "adik noi suntem mai prosti?" etc. Poti sa stii?
        Last edited by Fanez; 30 June 2017, 00:33.

        Comment


        • salutare, am citit cateva pagini dar nu m-am lamurit (sa nu sariti pe mine :-D ) pentru un logan 1.6 16v din 2007 cu 145.000km, ce ulei imi recomandati sa bag? care este cel mai bun ulei pentru starea masinii?? este primul schimb de cand am masina (cred ca pana acum a "mancat" doar Elf) si sunt cam in ceata.

          multumesc

          Comment


          • Eu as incerca 1. Valvolina (synpower 5w40), 2. Ravenolul (0W40 sau 5W40, VST), 3. Mobil 1 (0W40 ph.1- vechea reteta din 2016 - review-uri OK, ph.2 2017 - in reteta noua nu am incredere).
            PS
            Logica este valabila pentru un motor nou, pana in 50k. Pt 1.6...cred ca merge orice, daca esti pe ideea sa tii masina 2-5 ani.

            Originally posted by ZFMFLORIN View Post
            intre un indice de vascozitate ( 168 versus 172) si un TBN (13 versus 10) ce ati alege? -si de ce?
            multumesc mult!

            Am cautat ceva detalii si am gasit :

            (sursa http://www.77lubrifianti.ro/despre-uleiuri)

            Indicele de vâscozitate
            A nu se confunda cu vâscozitatea, sau cu clasele de viscozitate. Cu cât această valoare este mai mare, cu atât este mai bun uleiul de motor, deoarece uleiul își schimbă în mai mică măsură vâscozitatea în funcție de variațiile de temperatură. Indicele de viscozitate ale uleiurilor multigrade este mai ridicat (aprox. 120-190), iar ale uleiurilor monograde este mai scăzut (aprox. 100-120). Indicele de viscozitate ale uleiurilor sintetice este mai ridicat dat fiind calitatea superioară al uleiului de bază, în același timp indicele de vâscozitate ale uleiurilor minerale si semisintetice este ridicat cu ajutorul aditivilor.


            Cifra de bazicitate totală (TBN)
            Uleiul aflat în utilizare este expus efectelor acidifiante ale aerului și combustibilului. TBN-ul ne arată rezerva de bazicitate al uleiului pentru neutralizarea acestor acizi. TBN-ul scade permanent în cursul intervalului de schimb, bazicitatea fiind epuizată pentru neutralizarea acizilor care se formează. Efectele acidifiante (ca de ex. conțunutul de sulf ridicar al combustibililor utilizați) pot determina scurtarea intervalului de schimb. Ar fi logic să se mărească valoarea TBN-ului, însă acest lucru se poate realiza doar într-o anumită măsură. Aditivii necesari cresc cantiatea de cenușă sulfat, lucru care duce la formarea de depuneri.

            Iar de pe "discutii despre ulei " cineva zicea:

            un ulei cu TBN peste 10 este bun pentru motor daca faci drumuri scurte . "Capacitatea unui ulei de a neutraliza acizii este exprimata de Total Base Number. Cu cat numarul este mai mare inseamna ca uleiul poate neutraliza o cantitate mai mare de acid.
            Un Total Base Number mare este important pentru marirea intervalului de schimb
            a uleiului deoarece neutralizeaza mai multi acizi pentru o perioada de timp mai mare, TBN la uleiurile uzuale fiind intre 8-12."

            Faci cu precadere drumuri scurte: gaseste un ulei cu TBN mare (10+) care neutralizeaza acizii
            Faci drumuri lungi: TBN-ul nu-i asa important
            Mergi rar cu masina: cauta un ulei cu esteri (grupa 5 sau 4 din gama de varf)
            Mergi des cu masina: te poti multumi cu un ulei din grupa 4 (chiar 3)

            Ce fel de sofer esti? ai talpa grea, medie sau usoara?
            Talpa de plumb: cauta un ulei 0w40 pentru maximum de protectie a motorului
            Talpa medie: 5w40
            Talpa usoara: teoretic poti sa pui 5w30 sau 0w30, dar cu o precizare: uleiurile cu a doua cifra 30 nu-s recomandate la clima noastra vara.
            ====
            TBN-ul este strans corelat cu cantitatea de cenusa (SAPS). Un ulei cu low-saps are automat si TBN mai mic. De aceea nu este un parametru foarte important de urmarit. Important este sa se aleaga uleiul cu cerintele SAPS recomandate. In general, motoarele cu DPF au nevoie de mid/low-saps. La cele pe benzina cu injectie directa iarasi exista unele recomandari de mid-saps. Desi la VAG pare ca apar depuneri pe supape mai curand in cauza stilului de condus decat din cauza uleiului.
            Aici o sinteza
            Last edited by Oti; 30 June 2017, 08:04. Reason: Automerged Doublepost
            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

            Comment


            • Exact. Ravenolul cumparat de mine, la 28 de lei/l e super convenabil.
              Tu compari un 5w40 cu 0w40 la acelasi pret.
              Ce ai ales tu e doar ca sa fii diferit fata de logica generala, care spune ca 0w40 e superior.
              Nu e o surpriza pentru mine, stiu cum gandesti.
              Dar altii nu ar trebui sa fie indusi in eroare, intre Ravenol 5w40 si Mobil1 0w40, clar alegerea corecta e Mobil1 0w40.

              Poate ca sunt snobi si cumpara ce e mai scump si laudat crezand ca e si bun sau ca "sa fim in randu' lumii", sau ca sa se faleasca: "eu am ulei de 40 de lei kilu' hăi!", sau pe principiul: "adik noi suntem mai prosti?" etc. Poti sa stii?
              Mai prosti decat cine? Stai linistit, din Moldova au plecat mai toate mintile luminate ale Romaniei.
              Mai snobi ca altii? Nu stiu, mai toti romanii sunt asa. Mai practic poate, in Moldova bani ise fac mai greu, de aia alegi ceva de calitate, care sa nu iti produca pagube ulterior.
              Tocmai, ca Mobil1 nu e laudat nici pe departe ca DaciaOil sau Elf.

              Ai trecut de 10.000 km, ok, si eu am trecut de 10.000 de km cu DaciaOil sau Elf sau ce-o fi din fabrica.
              Doar ca Loganull tau e luat de nou, Fluence-ul lui Sam, nu.
              Pana si Loganul trece de 10 mii fara mari probleme, exceptie cateva cazuri.
              Last edited by mr.K; 30 June 2017, 08:10.

              Comment


              • Referitor la fluenceul meu, e un k4m cu fulie defazoare, avea 70.000 km cand i-am pus prima data 0w40 (nu l-am prins la oferta, am dat 50 lei pe litru din carrefour). In carnetul de intretinere scria ca i-au pus doar elf 10w40, asta numai la reprezentanta, prea slab pentru asemenea motor si pentru conditiile de clima de la noi.

                Ca si motorizare, e cel putin la fel de rezistent precum un mpi, nici 1.2ul lui Fanez nu cred ca e mult mai slab.

                Ca si raport calitate-pret, nu vad de ce m-as mai chiuni sa caut alt ulei, am experimentat cu multlaudatul pe forum p-aici motul xcess 5w40 si mi-a iesit pe nas.
                Last edited by 827sam; 30 June 2017, 09:34.
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • Originally posted by mr.K View Post
                  Tu compari un 5w40 cu 0w40 la acelasi pret...
                  Un 5W40 la pret de 0W40, dar pretul acelui 0W40 e "la oferta". Daca te uiti pe bidon si scrie ca are 4-5 ani vechime, prefer sa nu tin cont de oferta.

                  Comment


                  • Asta cu 4-5 ani vechime e valabila doar la carrefour.
                    Eu am luat in majoritatea cazurilor de la emag cu 34-35 lei/litrul si niciodata nu a fost mai vechi de 1 an.
                    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                    Comment


                    • Originally posted by Fanez View Post
                      Un 5W40 la pret de 0W40, dar pretul acelui 0W40 e "la oferta". Daca te uiti pe bidon si scrie ca are 4-5 ani vechime, prefer sa nu tin cont de oferta.
                      Exact 4 ani sunt din octombrie 2016 pana in iunie 2017
                      Vrei sa-ti pun poza cu bidonul?

                      Conteaza cat dai din buzunar, sau nu?

                      Tu n-ai luat "la oferta" Ravenol-ul, ai cautat cel mai mare pret?
                      Esti patetic aparand un ulei pe care nici nu l-ai folosit.
                      Last edited by mr.K; 30 June 2017, 09:47.

                      Comment


                      • Ieri in Carrefour Buzau, mobil 0 w40, 51 si ceva Lei/litru, an fabricatie 2015,se distingea f greu.
                        KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                        Comment


                        • Originally posted by mr.K View Post
                          ...
                          Tu n-ai luat "la oferta" Ravenol-ul, ai cautat cel mai mare pret?
                          Esti patetic aparand un ulei pe care nici nu l-ai folosit.
                          N-am cautat decat la un singur magazin. Poate m-am pacalit, poate ca "dincolo era mai ieftin".
                          Nu apar niciun ulei. Mi-am spus punctul de vedere.

                          Comment


                          • Deh, a fost oferta 2 saptamani, numai cine n-a vrut, n-a luat.
                            De exemplu, Fane.
                            Nu apar niciun ulei. Mi-am spus punctul de vedere.
                            Bazat pe ce?
                            Pana nu gusti cafeaua, nu stii cat e de amara/dulce.

                            Comment


                            • Originally posted by 827sam View Post
                              In carnetul de intretinere scria ca i-au pus doar elf 10w40, asta numai la reprezentanta, prea slab pentru asemenea motor si pentru conditiile de clima de la noi.
                              Asa ca idee, uita-te pe forumul marcii si ai sa fii surprins cati pun uleiul ala si nu se plang de probleme din cauza acestuia.
                              ...
                              In general se pune uleiul cel mai bun pentru motorul pe care il detii nu cel mai bun ulei de pe piata; daca exista asa ceva. Ma refer aici la vascozitate in primul rand apoi la HTHS, noack, pp.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • Eu consider ca e bataie de joc la adresa clientului sa te duci cu masina noua in reprezentanta, in anul 2014-2015, sa-ti toarne cel mai prost ulei al vremurilor respective, recte elf 10w40; nu mai zic ca e varianta cu fulie defazoare care e mai sensibila la vascozitatea uleiului.
                                Bineinteles ca masina merge cat e in garantie, la fel cum la logan se pune posirca de 5w30 cu interval de schimb 20.000 km. Asta spune multe despre cum e tratat clientul, ca un rahat care mai si plateste pentru ...

                                Asa e, doar ca nici dumneata nu ai respectat sfatul, ai pus ravenol in loc de elf, pai e frumos ?

                                Mai nou am o dauna de reparat pe RCA, luni dimineata am fost la Meridian Vest cu nota de constatare de la asiguratorul vinovatului pentru deschidere dosar de reparatie, miercuri la pranz cand am sunat aproape ca nu stia despre ce e vorba; am luat hartia si in aceeasi zi m-am dus la Dab, reprezentanta hyundai, joi m-a sunat ca au venit piesele, luni sunt programat la tinichigerie.

                                Ruie Menault ! chiar suna frantuzeste ...
                                Last edited by 827sam; 30 June 2017, 10:18.
                                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google