If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
salutare, am citit cateva pagini dar nu m-am lamurit (sa nu sariti pe mine :-D ) pentru un logan 1.6 16v din 2007 cu 145.000km, ce ulei imi recomandati sa bag? care este cel mai bun ulei pentru starea masinii?? este primul schimb de cand am masina (cred ca pana acum a "mancat" doar Elf) si sunt cam in ceata.
Au venit cei de la Dacia sa-ti puna niste ulei despre care nu ai nicio informatie, doar asa sa ii crezi pe cuvant ca e bun, desi specificatiile sunt secrete?
Ai tu cumva cunostintele necesare sa interpretezi corect o fisa tehnica si sa spui daca un ulei este mai bun decat altul?
Raspunsul la ambele intrebari este nu, si nici nu ma pasioneaza subiectul. Eu am pus o intrebare (de bun simt, zic eu) care n-are nicio legatura cu doctoratul in uleiuri de motor: de ce producatorul recomanda ceva, iar la reprezentanta se pune altceva. Atata tot.
L.E. Daca stau sa ma gandesc mai bine, raspunsul la prima intrebare este da. Nimeni n-a reusit pana acum sa faca rost de o fisa tehnica pentru uleiul de motor Dacia Oil.
Original a fost postat de lapusteM Vezi Post
salutare, am citit cateva pagini dar nu m-am lamurit (sa nu sariti pe mine :-D ) pentru un logan 1.6 16v din 2007 cu 145.000km, ce ulei imi recomandati sa bag? care este cel mai bun ulei pentru starea masinii?? este primul schimb de cand am masina (cred ca pana acum a "mancat" doar Elf) si sunt cam in ceata.
de ce producatorul recomanda ceva, iar la reprezentanta se pune altceva. Atata tot.
E simplu si evident raspunsul: tu cand cumperi masina ai in caietul de intretinere anumite valori trecute dar in timp producatorul decide (din considerente tehnice, marketing ...) sa schimbe tipul de ulei folosit, sa mareasca intervalul de service etc.
Acum ce trebuie sa faca, daca esti in garantie, sa mentina ce e scris in caiet sau sa aplice noua politica?
Cei din reprezentanta nu pun de capul lor uleiurilor ci pe baza unor note interne primite de la uzina, mai ales pe masinile aflate in garantie.
Dar in fine, putem continua discutia la infinit. Fiecare face cum doreste pe banii lui (masina lui).
I have no special talent. I am only passionately curious.
Asa cum banuiam, utilizatorii de M1 NL si restul , nu exista loc de intors ,NL este mama tuturor uleiurilor accesibile, peste el exista doar redline, amsoil si tot ce tine de uleiurile mai cu mot (blender)din America.
Da , sigur ! cum sa nu...Tare sunt curios daca specificatiile tehnice de exemplu la M1 NL in realitate cu analiza de laborator pe ulei , rezultatul va fi la fel pentru toata lumea ?? ma indoiesc teribil ! parca vad ca se aplica acelasi tratament ca in industria alimentara , unde avem acelasi ambalaj ca in vest dar cu totul alta calitate.
Da , sigur ! cum sa nu...Tare sunt curios daca specificatiile tehnice de exemplu la M1 NL in realitate cu analiza de laborator pe ulei , rezultatul va fi la fel pentru toata lumea ?? ma indoiesc teribil ! parca vad ca se aplica acelasi tratament ca in industria alimentara , unde avem acelasi ambalaj ca in vest dar cu totul alta calitate.
SI Elf-ul cum o fi, la fel pentru noi ca cel pentru Vest?
De ala nu te indoiesti teribil?
Inlocuieste Elf cu ce ai tu in motor, in momentul asta si puneti intrebarea.
Pai ma indoiesc teribil pentru toate zemurile, dar la ce diferenta cel putin acustica am sesizat intre ele e clar ca unele sunt "diluate" rau de tot pentru Romania.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Cei care cauta un full, sa consulte fisele de siguranta in germana, ca alea nu mint.
Asa ca chestie, nu va mai amagiti ca un fully, cumparat din Romania, e sintetic. Full Synthetic = Vollsynthetische, cu PAO sau POE, Fully Synthetic/Synthetic Technology/Syntec/Synpower" = HC-Synthese. Adica niste uleiuri cu baza minerala extrem de rafinate.
De la exxon cetire:
With the exception of Germany, this reformulation will be invisible to
consumers and B2B customers.
Due to the unique definition of synthetic in Germany (Synthetic = 100%
PAO) this reformulation is visible to the consumer and B2B customers.
• A more proactive communication is being prepared for German use
To prepare for next generation basestocks (GTL)
• Commencing 2010, the next generation of base stocks derived from Natural Gas
(Gas To Liquids) will enter the market. These high quality basestocks will arrive
in substantial quantities and will probably be used in the majority of competitive
premium formulations. Visom is viewed as a precursor of GTL, and hence it’s
use now in our flagship formulations eases our transition to a GTL world, and
helps us understand how to maintain flagship performance using these high
quality non-PAO basestocks.
...
Pentru a evita polemica inutila, in acest moment M1 New Life, este un ulei de sinteza, foarte bine rafinat si aditivat; doar ei si cei de la Shell, cred ca au cele mai bune uleiuri HC.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment