Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by gecmc94 View Post
    Nec, documentul de la Subaru indic o schimbare de ulei/filtru la fiecare 6000 km. Indiferent de calitatea uleiului... poate fi i de floarea soarelui. No, acesta nu mi se pare un document serios sau actual. De parc toi coloii de tip Total, Valvoline, Mobil, Castrol ar face acelai lucru, un lichid napa pe care îl arunci dup 6000 km, adic la 2-3 luni.

    Documentul celor de la Subaru indic un interval de timp antic deja ... 1990-2009. Poate se referea la technologia anilor 90.

    Dac a pune Dacia Oil, fcut la fabrica Total de la Braov, a face schimbul anual. Acea fabric este pentru Europa de Est i, în contextul actual în care anumite produse au o calitate inferioar pentru est-europeni, nu m-a mira ca cei de la Total s profite puin. Uleiul din Frana are reclama care zice "interval extins de service" dar nu a aplica teoria asta pe uleiul produs la Braov.

    Dar o firm online se laud c import ELF-uri produse în Frana, nu la Braov. De acolo vreau s îmi cumpr uleiul care se oxideaz de 6 ori mai lent decât un ACEA C3. Dup cum spunea i ceea ce ai citat, dac mergi la consum, te va ine i uleiul. Dac forjezi maina, schimbi i uleiul mai repede.

    Iancu, interesante detaliile pe care le-ai dat. Dup ce am mai inspectat fiele tehnice ale Fulltech FE i RN-TECH FE pentru a vedea totui ce înseamn afirmaia ELF "ACEA C4, performance level C3", cred c am o ipotez legat de Dieselgate.

    În fia Fulltech scrie:
    Protection et durabilité du moteur
    - Confère aux moteurs une excellente protection contre l’usure, grâce à son additivation haute technologie. Assure une grande durabilité moteur grâce à une exceptionnelle résistance à l’oxydation.
    Protection du Filtre à particules
    - Garantit, grâce à ses très bas taux de soufre, cendres et phosphore (low SAPs), une longévité des systèmes de post-traitement (en particulier le filtre à particules) permettant une forte réduction des émissions polluantes et un meilleur respect de l’environnement.

    Deci i Fulltech are Low SAPS, nu doar RN TECH-ul. Ce scrie la RN TECH FE?
    Compatibilité avec les systèmes de post-traitement
    - Respect de l’environnement et durabilité du FAP augmentée même en conditions extrêmes

    Aici este cheia. Apare "condiii extreme", ce spune Nec mai sus: mers bar la bar în orae, mersul la rece, distane scurte. Ori tim din scandalul dieselgate c în aceste condiii, la Renault sistemele de control al emisiilor erau oprite. Ipoteza mea este c pentru a face motoarele Euro 6 s fie aa în "condiii extreme" dar i în pregtirea noilor specificaii de limite de noxe "în condiii reale", nu doar între 17-35C, Renault a avut nevoie de un nou ulei care s genereze mai puin cenu în DPF.

    Deci, i aici am vrut s ajung, cei care îi vor face update pentru normele Euro 6b, ar face foarte bine s ia ulei RN TECH FE, chiar dac este scump. Asta este ipoteza mea. Eu am Euro 5, nu am update, aa c rmân la Fulltech FE 5w30.


    Si cum faci tu update la un motor euro 5 sa ajunga euro 6?

    Comment


    • Contextul (probleme ale controlului emisiilor la diesel) în care am menționat de update se referă la motorizările Euro 6. Tocmai, eu am Euro 5, nu am update. Logica mea a fost următoarea: Renault știa de ani buni, de la începutul Dieselgate pentru VW, că valul va veni și la ei care foloseau fereastra termică în zona 17C-35C de cel puțin zece ani la motoarele diesel (au zis-o chiar ei în documentele citate în linkul de mai jos). Au desfășurat pe ascuns teste pe motoarele Euro 6 și au văzut că în zonele de temperatură mai mică (sau/și mai mare), dacă ar fi să lărgească fereastra, acumularea de cenușă folosind Fulltech FE este prea mare și afectează durata de viață a DPF. Au cerut un ulei diferit de la ELF și acesta a venit ca RN Tech FE. Asta este ipoteza mea. Iancu a arătat un revers al medaliei: această manevră poate (subliniez, poate) veni și cu o scădere a calităților de lubrefiere (sau cu o scumpire din cauza aditivilor mai sofisticați). Știm că RN Tech FE este mai scump (dublu). Poate că este la fel de bun ca Fulltech în protecția motorului. Dar, dacă nu ai motor Euro 6 și nu ți-a fost mărită fereastra termică de funcționare a EGR-ului, de ce să te complici să schimbi uleiul?

      Atenție, mărirea ferestrei termice are mare legătură cu condusul în condiții "extreme", numite de Renault, alții le numesc condiții normale. Polemica se poate vedea în audierile din Parlamentul European (link jos) când toți producătorii europeni (mai puțin VW) au spus că reglementările nu definesc ce înseamnă "regim normal" de funcționare a unei mașini. Astfel încât ei au garantat funcționarea DPF, cu uleiul existent la acel moment, pentru sutele de mii de km pe care le garantează, doar cu EGR-ul în fereastra termică. Vrei mai mult? Atunci ceva trebuie să se schimbe..... Mă rog, speculații din partea mea. Dar se leagă de niște specificații concrete din fișa tehnică a RN Tech FE care pare suspectă de a avea o legătură cu Dieselgate.

      Mai multe detalii în:


      Torquemada:
      Dacă e motorizare Euro6, adică k9k626 vi se aplică ots-ul pentru euro 6b

      INJECTION DE CARBURANT DIESEL
      Plan d'amélioration de la satisfaction client C04I "EURO6B"
      Last edited by gecmc94; 30 October 2017, 18:44.

      Comment


      • Întrebat azi în reprezentanţă, ulei pentru revizie dizel C3 decât Mobil, se acceptă să mă duc cu uleiul meu ELF C3, mai mult se acceptă la revizie ca original orice piesă în cutie de carton vopsit cu "pieces de origen Renault"
        Mişto, nu ???

        Comment


        • Vollsyntetisch ce corespund legii germane sunt doar astea 2 pe C4


          non volsyntetisch cf legii germane


          Petronas Syntium 5000 RN 5W30
          are si MB229.51 DECI E FF BUN..

          DELTICOM distribuitor german urias respecta legea deoarece vinde din Germania online
          Last edited by nec100; 31 October 2017, 01:54.

          Comment


          • Aveti idee cat inseamna 2-3 mm (in ml)pe joja de 1.5 dCi 90 cp?

            Comment


            • Intre min. și max. diferenta e cam de 1L....so do the math

              Comment


              • Tot Motul 10w40 am sa pun, cei de la magazin mi-au oferit Motul 6100 Sinergie+ 10w40...
                Sunt uleiuri 10w40 Motul mai performante, asta pentru benzinar?!

                Comment


                • Ulei semisintetic pentru motoare special conceput pentru masinile noi si puternice, dotate cu motoare pe benzina, diesel sau turbo diesel, cu injectie si catalizator, potrivit pentru toate motoarele diesel sau benzina. Pentru orice tip de combustibil: benzina cu plumb si fara plumb, diesel, GPL. Consum redus de ulei ce ofera o protectie sporita chiar si pentru masinile cu un numar mare de kilometri.
                  http://motulstore.ro/motul-6100-synergie-10w40-4-l

                  Comment


                  • Originally posted by spik View Post
                    Tot Motul 10w40 am sa pun, cei de la magazin mi-au oferit Motul 6100 Sinergie+ 10w40...
                    Sunt uleiuri 10w40 Motul mai performante, asta pentru benzinar?!
                    Motul Chrono 300V 10w40.

                    Comment


                    • la banii aia cred ca e mai bun redline din "ce zice" baietii.
                      dar pentru ce trebuie 10w... ?! mai bine baga New Life la juma' de pret.

                      Comment


                      • Aia e zeama performanta, iar performanta se plateste.

                        Comment


                        • o fi, dar 10w... nu e totusi cam gros pentru iarn[ ?! ce pour point are ?
                          cred ca e mai mult pentru Miami sau zone tropicale.

                          Comment


                          • parca 10w are punct de curgere la -20°C
                            5W la -25°C
                            si 0w la -30°C....
                            ex:
                            Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
                            Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)

                            Comment


                            • Depinde de ulei; uleiurile 10w40 mai rasarite, au de regula -35*C, pour point.
                              Cele din clasa 0W, au chiar -60*C.
                              Last edited by IancuMIC; 2 November 2017, 09:43.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • Originally posted by B997NDL View Post
                                o fi, dar 10w... nu e totusi cam gros pentru iarn[ ?! ce pour point are ?
                                cred ca e mai mult pentru Miami sau zone tropicale.
                                -36 C

                                PROPERTIES
                                Viscosity grade SAE J 300 10W-40
                                Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.876
                                Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 89.5 mm²/s
                                Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14 mm²/s
                                HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.19 mPa.s
                                Viscosity index ASTM D2270 161
                                Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
                                Flash point ASTM D92 226°C / 438°F
                                TBN ASTM D2896 11.7 mg KOH/g


                                100% Synthetic – Double Ester Technology
                                TYPE OF USE
                                Racing cars with naturally aspirated or turbocharged engines, race or qualifying engines operating at
                                high temperature in a wide range of rpm : Qualifying sessions, drag racing, race on tracks, single brand
                                races, rallyes, uphill races...
                                Engine producing medium fuel dilution in the oil.
                                Other applications : Gasoline or diesel engines, turboc
                                harged, direct injection and catalytic converters.
                                Nu-s multe 0w40 care se pot lua la tranta cu zecepatruzeciu' asta, nu e gama de baza de la Motul, unde XCess 5w40 e relativ modest.
                                Last edited by mr.K; 2 November 2017, 09:55.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google