Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Interesant. Ulei pentru mașini de curse. Ce îl face bun pentru un sistem diesel cu EGR și DPF? Sper că nu o să încearcă cineva să mă convingă că ce este bun pentru mașini de curse este bun pentru mașini de stradă.

    Comment


    • N-are nicio legatura cu uleiul pentru o masina de strada; e ulei pentru masini de curse.
      Ai terminat cursa l-ai dat afara, nu mai ai ce face cu el.
      Engine producing medium fuel dilution in the oil.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Am mari dubii ca duce un motor de strada prea mult cu ulei de motor de curse. Au alte vascozitati...sunt gandite sa lucreze la alte temperaturi...Dar nah...pentru prost prinde...ba chiar o sa se laude ca-i consuma 1% si face 100 in 20 milisecunde.

        P.S. ca fapt divers, in F1 se foloseste ulei 10W60 sau 20W60 (in zonele calde se foloseste si W70). In motoare pentr DTM etc...se folosesc 15W50 sau ceva de genul asta.

        Comment


        • Controversatul de pe net teste la zi...

          Comment


          • Mobil 1™ Annual Protection, provides protection for one year between oil changes or 20,000 miles, whichever comes first – guaranteed.

            Adica cum vine asta: 1 an sau 32.000Km? Astia nu citesc pe aici?

            In afara de faptul ca nu are decat norme Ford si GM si au un HTHS de 2,6 maxim 3, in rest suna ... normal pentru 2017?

            Comment


            • Adica cum vine asta: 1 an sau 32.000Km? Astia nu citesc pe aici?
              Adica sa citeasca recomandarile tale, ca tii uleiul 2 ani, nu?

              Comment


              • Doi ani si-un pic, ca am intarziat.

                Comment


                • Stați puțin că este o problemă de interpretare. Mobil 1, în cazul acestui ulei de motor pe benzină oferit în America, oferă o garanție de 1 an, indiferent de stilul de condus. Nu contează că tragi o rulotă, că mergi bară la bară în New York, că tragi o mașină de 3 tone, că îl conduci în Texas unde este și cald și praf, ... nu contează niciunul dintre aceste lucruri. Ori asta definește un mediu stresant pentru ulei. Mobil 1 garantează uleiul pentru un an în aceste condiții. Este de la sine înțeles, chimia și fizică spun aceste lucruri, că un ulei nestresat își păstrează proprietățile mai mult timp. Chiar 2 ani. Scrie pe net că o creștere de 18F dublează procesul de oxidare. Mergi la consum, te ține mai mult și uleiul.
                  rate of oil oxidation doubles for every 18 degrees F increase in temperature. Thus at 254 degrees F, the oil is oxidizing eight times faster than it would at 200 degrees F

                  Comment


                  • Intervalul extins (2 ani 30 de mii) este recomandat de mai multi constructori auto. In cazul in care se tine cont de aceasta recomandare, este nevoie de un ulei long life.
                    Cum dacia nu recomanda un ulei long life, evident schimbul se face la 1 an.
                    Ca o paranteza, uleiurile LL, sunt in general ACEA C3 respectiv A3, adica un low/mid-saps folosite la motoarele cu DPF; la un benzinar, nu vad pentru ce ai folosi un asemenea ulei.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Ravenol-ul SSL 0W-40 a ajuns la „vârsta” de 2000 km!WP_20171111_18_55_18_Pro.jpg
                      M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                      Comment


                      • Originally posted by IancuMIC View Post
                        Ca o paranteza, uleiurile LL, sunt in general ACEA C3 respectiv A3, adica un low/mid-saps folosite la motoarele cu DPF; la un benzinar, nu vad pentru ce ai folosi un asemenea ulei.
                        De ce nu este ok C3 la benzinare?
                        Merci.

                        Comment


                        • Norma ACEA C3 este și pentru benzinare, și pentru dieseluri (ambele tipuri fiind motoare noi cu catalizator). Din standardul european de specialitate care definește clasa C3:

                          Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPas.
                          API, instituția americană care standardizează uleiurile și care are standarde separate pentru diesel și benzină, nu reunite ca ACEA, spune că pot exista uleiuri cu multiple niveluri de performanță, "oils designed for diesel engine service might also meet gasoline engine service. For these oils the designation is "C" category first followed by the "S" category".

                          De ce nu ar fi "ok"? Un criteriu este prețul. Un ELF 5w30 Fulltech FE DPF este 150 lei/5 litri. Un ulei ELF SXR fie 5w30, fie 5w40 costă 100 lei/4 litri.

                          Al doilea criteriu este zincul sub forma ZDDP (alchil ditiofosfat zinc Zn[(S2P(OC3C6)2]2). Uleiurile diesel au concentrații mai mari de detergenți (mai ales RN0720). Detergenții curăță ZDDP depus ca microfilm pe pistoane, pe lângă mizerii. De asemenea, sulful dăunează DPF-ului așa că trebuie redus. Castrolul spune că are 670 ppm de ZDDP în uleiul C3/C4 și 890 ppm în cel SM pentru benzină. Există motoriști care susțin că nimic nu egalează ZDDP ca efect de lubrefiere. Este posibil să fie doar o legendă urbană, acest compus fiind înlocuit de producători cu alte substanțe.

                          Dar există și tabăra care susține că uleiul de diesel, dacă se potrivește cu vâscozitatea cerută de motorul de benzină pe care îl ai, este chiar mai bun decât cel de benzină prin puterea de curățare superioară. Uleiul Castrol de diesel Magnatec Diesel DX 5W-40 este compatibil și cu ACEA C3 dar și cu API SN/CF de benzină. În timp ce cel de benzină este doar cu API SN, nu și cu C3. La fel Castrol Edge 0W-40 care are toate specificațiile posibile de diesel cu DPF și benzină.

                          Comment


                          • Multumesc mult pentru informatii.

                            Comment


                            • Valvoline Synpower MST C4 5W30 am luat eu, acum să vad cand apuc să fac schimbul si cum se comportă.

                              Comment


                              • Originally posted by MaxTop View Post
                                De ce nu este ok C3 la benzinare?
                                Merci.
                                Eu raman la parerea ca odata ce ZDDP, molobdenul, sulful lipsesc din compozitia uleiurilor C3/C4, ori se gasesc in cantitati mult diminuate, se sacrifica oarecum protectia in favoarea indeplinirii normelor de poluare si prelungirea vietii filtrului de particule; din moment ce pe un benzinar nu ai acest filtru, iar producatorul nu recomanda aceasta norma, nu ai de ce sa folosesti aceste uleiuri.
                                Pentru un benzinar aria de cautare a unui ulei, nu este asa restransa precum in cazul unui diesel cu FAP.
                                Daca vrei o buna protectie, atunci un full saps, ar fi de preferat, in dauna unui low saps.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google