If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eu nici atat nu am habar in d-ale oleiurilor, dar te intreb are ceva daca pentru sCe se recomanda ACEA A3/B4 si uleiul Fuchs GT1 GTX e norma ACEA C3, conform producatorului ? De altfel indicele API la Fuchs e API SN/SM, pe cand la Motul X Cess 8100 era API SM/CF.
Da, asa este, dar sunt uleiuri care merg atat pe benzinare cat si pe motorizari Diesel. Pe site-ul producatorului nu scrie ca Titan GT1 GTX ar fi un ulei strict ptr. Diesel. Spune doar ca e special inginerit penteu masini care au turbo, dar si benzinarele au turbo. Pe mine ma interesa sa stiu daca e o problema faptul ca Fuchs are alte norme ACEA si API fata de motul 8100.
Scz dar eu nu am recomandat uleiurile mele, dacă citești mai bine singura recomandare este să nu cumpere Motul xcess, este putin diferență
Eu pt mine mă uit să respecte normele pt diesel, pt benzină nu știu. Intră pe Fuchs, Valvoline, Ravenol si Mobil, vezi acolo ce îți recomandă pt motorizarea ta. Eu pe astea văd că le recomandă lumea.
Spune așa: "Specially developed for vehicles with exhaust after treatment and turbocharger."
O fi pentru motorizari Diesel, de asta am zis sa intreb pe forum parerile altora, ca nu ma pricep deloc la uleiuri. In orice caz, dupa ce am pierdut timpul liber din 2 zile citind in stanga si in dreapta recenzii bazate pe parerile subiective de la tot felul de specialisti, ingineri, mecanici s.a.m.d., la care se adauga ca am gasit un site care avea un articol in care chiar s-ar fi efectuat niste teste obiective pe cateva uleiuri sintetice apartinand celor mai cunoscute/reputabile firme din domeniu ( am sa anexez link la articol, sper sa nu fie problema ), m-am decis ca cel mai okay ulei de motor ar fi unul care sa se potriveasca la sCe 1.0 din gama Valvoline SynPower.
Nu baga 5W40 de la prima revizie, lasa-l pe 5W30 ca e motor nou.
Gama SynPower nu e nemaipomenita oricat il lauda lumea.
Nu eu doresc sa bag 5W40, conform fisei de intretinere de pe dacia.ro, pentru motorizarea sCe, mi se recomanda sa aibe indicele de vara 40, niciunde nu pomeneste 30.
In schimb, la indicele de iarna, conform fisei de intretinere, am loc de joaca, pot sa bag 0, 5 sau 10.
Nu o fi nemaipomenita gama SynPower, dar avand in vedere testele alea din articol, care raman a fi teste si nu pareri subiective, mie mi se pare un ulei decent - amu, nici sCe 1.0 nu e stiu eu ce mega motorizare de rupe-n doua la liniuta, e un motoras mic, dar prefer daca se poate sa imi bag un ulei superior Dacia Oil sau Elf.
Nu eu doresc sa bag 5W40, conform fisei de intretinere de pe dacia.ro, pentru motorizarea sCe, mi se recomanda sa aibe indicele de vara 40, niciunde nu pomeneste 30.
In schimb, la indicele de iarna, conform fisei de intretinere, am loc de joaca, pot sa bag 0, 5 sau 10.
Nu o fi nemaipomenita gama SynPower, dar avand in vedere testele alea din articol, care raman a fi teste si nu pareri subiective, mie mi se pare un ulei decent - amu, nici sCe 1.0 nu e stiu eu ce mega motorizare de rupe-n doua la liniuta, e un motoras mic, dar prefer daca se poate sa imi bag un ulei superior Dacia Oil sau Elf.
Aha...
Atunci asa sa fie. Daca vrei SynPower 5W40 vezi ca e la un pret imbatabil pe un site, 100 lei bidonul de 4 litri si 26 lei bidonu de 1L.
Daca vrei ceva mai scump, iti recomand si eu Mobil1 0W40, am mers multe schimburi cu el (inclusiv la tractor) un ulei bun (la Selgros il gasesti la pret bun, sub 40lei pe litru) .
Aha...
Atunci asa sa fie. Daca vrei SynPower 5W40 vezi ca e la un pret imbatabil pe un site, 100 lei bidonul de 4 litri si 26 lei bidonu de 1L.
Daca vrei ceva mai scump, iti recomand si eu Mobil1 0W40, am mers multe schimburi cu el (inclusiv la tractor) un ulei bun (la Selgros il gasesti la pret bun, sub 40lei pe litru) .
Multumesc ptr. recomandare, nu caut sa fie mai scump ci mai bun. Mobil1 este un ulei de motor foarte bun, dar eu din cate am reusit sa citesc, in general nu exista diferente majore de la uleiul produs de o companie mare la alta. Toate uleiurile trebuie sa faca fata unor cerinte impuse, majoritatea companiilor producand uleiuri care sa respecte intocmai acele cerinte si nimic sau foarte putin peste. Foarte putine companii produc uleiuri care sa fie de-a dreptul exceptionale.
Chiar si pe graficele din articolul share-uit de mine, daca ne uitam, observam ca desi exista diferente intre acele uleiuri, sunt in mare parte nesemnificative - cu mici exceptii (Testul Four-Ball Wear si testul NOACK)
Eu am zis 'Valvoline', din simplu motiv ca s-a comportat bine, zic eu, la testul 'Four-Ball Wear' din articol, pe cand Castrol si Mobil1 nu prea. In restul testelor, Valvoline s-a situat in zona medie, ceea ce e bine. Nu vreau sa fiu inteles gresit, ca nu am interese ascunse sau ceva, doar ca imi motivez decizia si sper ca articolul acela sa ajute si pe altii.
Este interesant articolul, mai ales că este scris de către un furnizor de uleiuri. Și care dă uleiul Mobil 1 pe cea mai proastă poziție. Inainte să sară fanii acestui ulei cu argumente, iată ce spune un expert in uleiuri despre testele artificiale.
"The 4-ball test (ASTM D4172) is often used as a screening test for many different lubricant types that contain antiwear additives or similar base oil properties. Other tribo-mechanical bench tests are often used as well, including the Timken Test (ASTM D2782) and the Pin and V-Block (ASTM D2670). Because engines have different contact geometry, loads, metallurgy and speeds, numerous bench tests and test protocols are needed. It is not uncommon for several oils to be tested using two such methods and to find that the performance rankings between the oils to reverse (no correlation). This is why, among other reasons, Passenger Car Motor Oils and Heavy Duty Oils (diesel crankcase) are tested in actual engines using controlled methods such as ASTM D5533 Sequence IIIE and D5302 Sequence VE.
Jim Fitch, Noria Corporation"
Este un test bun pentru uleiuri de lubrefiere a mecanismelor, dar nu pentru motoare auto.
Last edited by gecmc94; 9 January 2018, 14:41.
Reason: Automerged Doublepost
Asta nu stiam ca e test nespecific si lipsit de relevanta. Ar fi fain sa se mai distribuie astfel de informatii sau articole similare in privinta uleiurilor de motor.
Eu care am Valvoline ( capac albastru care am înțeles ca este aditivat de lubrizol dacă nu greșesc) sincer nu mă declar dat pe spate, cum am mai spus pe viitor o să încerc Fuchs de care sunt foarte încântat pe dci ul 2007 cu 150mii km.
Eu nu sunt genul să merg pe ce merge toată lumea, dacă nu erau așa mulți care foloseau Mobil îl încercam si eu pe acesta
Pt moderatori referitor la sondaj
Mai bine îl scoateți, pt mine nu are relevanță. Ex eu : am plecat cu Castrol ( la vot ) două schimburi, după Motul 7-9 schimburi, acum Fuchs si Valvoline.
Last edited by dl_dr25; 9 January 2018, 16:59.
Reason: Automerged Doublepost
Este interesant articolul, mai ales că este scris de către un furnizor de uleiuri. Și care dă uleiul Mobil 1 pe cea mai proastă poziție. Inainte să sară fanii acestui ulei cu argumente, iată ce spune un expert in uleiuri despre testele artificiale.
Este un test bun pentru uleiuri de lubrefiere a mecanismelor, dar nu pentru motoare auto.
Un test facut de un dealer Amsoil, care scoate pe primul loc uleiurile Amsoil, e neconcludent pentru mine.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment