Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu as pune ceva mai bun ca Elf, o recomandare?

    Comment


    • Mobil1 0w40, NL sau FS.

      Comment


      • Originally posted by Florin Colac View Post
        @IancuMIC, norma C3 am considerat ca fiind peste A3/B4, din ceea ce am citit ....., dar poate am gresit.
        I-am pus C3, acum sa vad cum se comporta..... Ce ulei mi-ati recomanda pentru 1.0?
        Asa zici?
        Norma C3 e axata pe respectarea normelor de poluare si protectie a filtrului de particule; in nici intr-un caz a protectiei motorului. Cu alte cuvinte, norma C3, sacrifica protectia motorului, in favoarea poluarii.
        Last edited by IancuMIC; 17 March 2018, 21:53.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Originally posted by mr.K View Post
          Mobil1 0w40, NL sau FS.
          Ok, s-a notat. Thanks

          Ulei pebtru stop/start ???

          Marketing ?
          Last edited by C.Mike; 18 March 2018, 13:52. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • Originally posted by georgstelsib View Post
            Nu stiu ce sa mai cred . Am citit cam peste tot ca uleiul 5w30 asigura o pelicula mai rezistenta la rupere ,ajunge mai repede si mai departe decat un ulei 5w40.
            Uleiurile 5w30, care sunt puse din fabrica, se incadreaza de obicei in norma A5/B5; adica uleiuri cu IV relativ mic si vascozitate redusa (cca 10) care pun in valoare parametrii motorului(demaraj, consum, emisii), dar cu un HTHS mic.
            In alta ordine de idei, sunt si uleiuri din categoria 5w 30 care respecta norma A3/B4, cu IV marit, vascozitate mai ridicata (peste 12) si HTHS peste 3,5.
            In concluzie conteaza norma unde se incadreaza uleiul; nu toate uleiurile 5w30 au caracteristici asemanatoare.
            ...
            Un ulei care sa asigure protectie la porniri dese, e suficient sa adere foarte bine la suprafetele pe care le unge; in max.70 de secunde cat dureaza un rosu (in intersectiile din orasele mari), nu cred ca exista vreun ulei, oricat de prost ar fi, care sa nu lase un film pe piesele pe care le lubrifiaza.
            Existe filtre de ulei dedicate motoarelor cu tehnologia S&S, pompe de ulei performante, dar de ulei, e prima oara cand aud.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Multumesc , nu am aprofundat suficient subiectul "uleiuri" si de asta am nevoie de lamuriri suplimentare . Se pare ca subiectul este vast si complex. Cred ca este bine sa fim cat mai complet posibil informati pentru a ne feri de eventuale greseli . Apoi curiozitatile tehnice sunt stimulante si ne tin neuronii in functie. Apreciez.

              Comment


              • Eu la Valvoline 5w30 C4 am observat ca am pierdut la demaraj față de elf ul din fabrică sau față de mașina de la muncă care are revizile făcute la dacia ( nu stiu ce ulei au)

                Comment


                • Originally posted by dl_dr25 View Post
                  Eu la Valvoline 5w30 C4 am observat ca am pierdut la demaraj fa de elf...
                  Schimba uleiul! Poate e mai bun altul...

                  Comment


                  • O sa merg pe Fuchs 5W30 dar atunci cand ii vine sorocul ( Decembrie ) sau nr de km

                    Comment


                    • Continuă „saga” Ravenol-ului, la 7000 km.
                      Aș vrea să remarc două aspecte, care s-ar putea să aibă legătură cu schimbarea mărcii de ulei, nu știu ce să zic:
                      1. În iarna 2016-2017, având acumulator nou-nouț și ulei Elf 5W-40, am observat în cele câteva dimineți în care temperatura a fost mai jos de -20 grade că, deși motorul a pornit fără probleme din prima, era o ușoară întârziere, de câteva zecimi de secundă, la pornirea sa. În iarna ce tocmai s-a încheiat (2017-2018), acumulatorul are deja 1 an și jumătate de „vechime în muncă”, uleiul este Ravenol SSL 0W-40, iar motorul a pornit instantaneu în toate diminețile, chiar și la -18 grade. Să fie oare din cauza uleiului?
                      2. Am băgat Ravenol-ul în motor la jumătatea lunii septembrie a anului trecut. La începutul lui aprilie am calculat consumul mediu de benzină pe perioada 15 sept. 2017- 1 apr. 2018 și am obținut 7.77 l/100 km. Am calculat și consumul mediu din aceeași perioadă din urmă cu un an (15 sept. 2016- 1 apr. 2017), când aveam Elf în motor, și-am obținut 8.84 l/100 km. Așadar, a apărut o diferență de 0.97 l/100 km în minus anul acesta. Calculând la un pret mediu de 5.3 lei litrul de benzină, ar însemna că la fiecare 100 km parcurși benzina m-a costat cu cca. 5 lei mai puțin. La 7000 km parcurși cu Ravenol-ul, economia ar fi de vreo 350 lei. Acuma eu vin și cu presupunerea că poate nu toată economia asta o fi din pricina uleiului. Poate că stilul meu de conducere s-o mai fi „rafinat”, dar totuși, măcar jumătate din suma respectivă s-o fi economisit și din cauza uleiului. Dacă-l țin încă 3000 km, să ajungă la 10000, îmi cam scot banii dați pe ulei din economia la benzină.
                      M-am tot gândit și la alte „variabile” care să fi putut influența cele două aspecte remarcate de mine. În intervalul de timp scurs între cele două perioade pentru care am făcut calculele, am schimbat distribuția, termostatul și corpul termostatului. Au astea vreo influență asupra primei porniri de dimineață a motorului sau asupra consumului?
                      20180412_165238.jpg
                      M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                      Comment


                      • Saga Ravenol. Dupa 8570 si ceva de km abia astept sa-l schimb. De ce? Asa vreau eu. E bun dar mie nu-mi place. E prea scump.

                        Comment


                        • Originally posted by Fanez View Post
                          ...Ravenol...E bun dar mie nu-mi place. E prea scump.
                          Eu vreau sa urmaresc in continuare consumul, comparativ cu perioadele similare ale anului trecut. Daca se mentine acea diferenta de cca. 0.9 l/ 100 km, o sa merg tot pe Ravenol la schimbul urmator, mai ales ca mi-au ramas in bidon la schimbul curent cca. 1.7-1.8 l de ulei, pe care ar fi pacat sa-i arunc. Mai cumpar doua bidoane de 1 l si-am rezolvat problema.
                          Inca nu m-am lamurit pe deplin cu aspectul pe care l-am sesizat in urma cu o luna, cand s-au facut 6000 km. Spuneam atunci ca mi-a scazut nivelul pe joja cu aproape 1 mm, in conditiile in care, de cand am masina, nu se mai intamplase niciodata asa ceva. Intre timp am verificat in fiecare saptamana nivelul si n-a mai scazut. Inca nu sunt lamurit...
                          M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                          Comment


                          • pt 0.9 TCE, este ok: MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 4L
                            Cel mai complet catalog de piese auto din Romania ce cuprinde atat producatori OEM cat si aftermarket. Identificare dupa serie sasiu, consultanta de specialitate, retur in 14 zile.

                            sau catre ce ar trebui sa ma orientez.
                            vreau sa fac un schimb de ulei pana ajung la revizia anuala (de 20.000km) ca deja am facut 10.000km

                            sau ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 4L https://www.epiesa.ro/ulei-motor-elf...4l-acc-427.htm
                            Last edited by Cavaleru; 15 April 2018, 12:42.

                            Comment


                            • Ma bate gândul sa bag ce-mi pune reprezentanta la revizie si sa-l schimb cu ce vreau eu peste 5kkm.
                              Am aflat ca 5w40 4l cantareste 4.200 g, iar 10w40 tot 4l cantareste 4.100g.

                              Comment


                              • insemna ca e bidonul mai greu, uleiul are cam 850g/l
                                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google