Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vali2008
    Discuția pe care am continuat-o prin mesajul anterior e mai veche. La Elf 5W-40 voi reveni când va hotărî „doctorul” mașinii (probabil la următorul schimb de ulei, care va fi prin toamnă).
    M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

    Comment


    • E trist cu doctorii/mesterii astia, multi sunt facuti de aceeasi mama, fara referire directa la mesteru tau.

      Nici macar in Dacia 1300 cat timp a fost la mine nu am bagat 10w40, cand ai de ales din atatea sumedii de marci si vascozitati...tu il pui pe cel mai slab.
      Mai bine DaciaOil 5w30 ...

      Comment


      • Bună ziua,
        pentru 0.9 tce, care ulei este mai bun ?
        Castrol edge professional Long life 5w30 ACEA C3 sau elf evoluțion 900 sxr 5w40 ACEA A3/B4 ???
        Mentionez faptul că:
        - Castrol-ul c3 îl folosesc la skoda rapid 1.2 tsi (tot cu turbină) iar celălalt
        - Elf-ul are specificatia RNO 0710 (am înțeles din postările anterioare că este codul renault pentru motoarele cu turbină) dar este și ACEA A3/B4 cum este indicat în cartea mașinii.
        Nu înțeleg care este diferența dintre C3 și A3/B4 ???
        Menționez deasemenea că mașina are 25000 km, este fabricată în 2015 iar la reviziile de unu respectiv doi ani mi-au pus ulei Dacia oil plus 5w30 ACEA A5/B5 în condițiile în care fabricantul recomandă A3/B4
        Oare ce ulei trebuie să folosesc ???

        Comment


        • Ce este ACEA?

          Asociatia Europeana a fabricantilor de automobile (ACEA)*fondata in 1991 reprezinta interesele a 13 producatori de masini, camioane si autobuze la nivel European. Membrii acestei asociatii sunt companii internationale importante pe piata autovehicolelor ce conlucreaza pe teme legislative, comerciale, tehnice, de protectie a mediului. Membrii ACEA sunt concurenti pe piata auto dar sustin concurenta libera si corecta.
          Ce este clasificarea ACEA?*
          ACEA a stabilit clasificarea in 4 categorii de performanta:
          categoria A*- motoare pe benzina
          categoria B- motoare diesel pentru autoturisme
          categoria C- uleiuri compatibile cu catalizatori
          categoria E- motoare diesel pentru masini grele

          Divizia principala ACEA
          ACEA A- motoare pe benzina
          ACEA B- motoare diesel de autoturisme
          ACEA A/B- motoare pe benzina si motoare diesel usoare
          ACEA C- uleiuri compatibile cu sisteme de catalizatori pentru motoare pe benzina si diesel cu un circuit secundar de circulatie a gazelor de esapament cu continut scazut de sulf, fosfor, si cenuse sulfuroasa
          ACEA E- motoare diesel pentru masini grele

          Clasificarea ACEA A*
          ACEA A1- calitate standard
          ACEA A2- cel mai bun standard de calitate
          ACEA A3- cea mai buna calitate in raport cu temperatura si oxidarea
          ACEA A4- categorie retinuta pentru viitoare motoare cu benzina ce vor fi echipate cu sistem direct de injectie
          ACEA A5- uleiuri cu viata mai lunga ce ofera posibilitatea reducerii consumului de carburant

          Clasificarea ACEA B
          ACEA B1- calitate de baza
          ACEA B2- cel mai bun standard de calitate
          ACEA B3- cea mai buna protectie impotriva uzurii si formarii cenusei
          ACEA B4- pentru motoare diesel cu injectie directa
          ACEA B5- cea mai buna calitate cu maximum de economie de combustibil

          Clasificarea ACEA A/B
          ACEA A1/B1- pentru motoare de autocamioane diesel si pe benzina
          ACEA A3/B3- uleiuri foarte stabile folosite la motoare pe benzina si diesel de autocamioane. Acest tip de ulei se schimba la intervale mai mari de timp si este folosit la masini mai vechi.
          ACEA A3/B4- uleiuri de calitate superioara foarte stabile folosite la motoare pe benzina foarte performante si diesel cu injectie directa de productie recenta.
          ACEA A5/B5- uleiuri cu vascozitate mica , stabilitate mare folosite la motoarele diesel si pe benzina precum si la autocamioane.

          Clasificarea ACEA C
          ACEA C2- uleiuri stabile folosite la motoare cu catalizator cu 3 cai si filtru de particule ce au vascozitate scazuta la temperaturi inalte. Ele cresc capacitatea de functionare a catalizatorului pe 3 cai precum si a filtrului de particule. Daca exista nesiguranta cu privire la folosirea acestui tip de uleiuri se vor verifica instructiunile din manualul autovehicolului.
          ACEA C3- uleiuri folosite la motoare diesel ce sunt echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai precum si la motoare de inalta performanta pe benzina.
          ACEA C4- uleiuri folosite la motoare diesel si pe benzina echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai si in care nivelul de SAPS (cenusa sulfat, fosfor si sulf) este mai mic sau egal cu 0.5% si HTHS (vascozitatea la temperaturi ridicate) mai mare de 3,5MPa.s. Daca exista nesiguranta cu privire la folosirea acestui tip de uleiuri se vor verifica instructiunile din manualul autovehicolului.


          Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

          Eu Castrol nu as pune, pt mine este doar reclama si atat.

          Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
          Last edited by dl_dr25; 22 July 2018, 12:20. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • Multumesc, o să folosesc Elf-ul evoluțion 900 sxr 5w40 ACEA A3/B4

            Comment


            • Am o mare nedumerire.
              Am ulei elf rntech in 0.9 Tce si nu s-a inegrit deloc in 12k km si acelasi ulei in 1.6 Mpi, care s-a inegrit destul de bine in 7k km.
              Nu inteleg de ce nu e invers....adica Tce avand turbina ar fi trebuit sa-l inegreasca inca de la prima mie de km parcursi.
              Pe varful jojei parca e un fel de vaselina neagra, in rest e limpede uleiul. (la TCe)
              Teava e afumata. Diferenta ar fi ca la Tce schimb mult mai des tr de viteza la 5500 rot/min, fata de 1.6 ca nu prea vede mai mult de 3000.
              Tce: 74k km ; Mpi: 130k km
              SO, sa fie uleiul RNtech asa bun ptr Tce sau sa nu spele deloc turbina? (avand proaste calitati detergente)

              Comment


              • Si eu am o tristete si anume ca dupa 3000 km de concediu in Grecia (tras de masina in toate felurile posibile, dar nu turatii foarte mari, doar sarcina mare adica pedala la fund de multe ori), motorul a halit juma' de litru de ulei. O sa il tin 15.000 km (am deja 10.000 cu el) si o sa vad daca mai scade asa mult, de la sine sau o fi fost de la regimul intens de exploatare al motorului, si daca scade cred ca revin la Elf 5W40. Nu m-ar deranja 500 ml - 1 litru la 10-15.000 km la nivel de cheltuiala, doar sa nu afecteze motorul(mai ales ca e si pe GPL) mai ales ca nu mai e la prima tinerete (are 172.000 km).

                Comment


                • @Amiralul,si la mine la 1,2Tce teava e afumata..E din ciclul.."astea asa fac"!
                  Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

                  Comment


                  • @andreyi
                    Mie nu imi pare ok sa consume nici 500-1000ml la 15mii, la km aia nu trebuie sa manance deloc sau hai 100ml.

                    Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

                    Comment


                    • Originally posted by andreyi View Post
                      Si eu am o tristete si anume ca dupa 3000 km de concediu in Grecia (tras de masina in toate felurile posibile, dar nu turatii foarte mari, doar sarcina mare adica pedala la fund de multe ori), motorul a halit juma' de litru de ulei.
                      Despre ce ulei e vorba?
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • IancuMic, e vorba de Mobil 1 0W40 FS.

                        Comment


                        • Din ce imi amintesc, s-au mai plans cativa, care au folosit 0w40, ca le-a fost consumat si care au tras rapid concluziile (gresite, dupa parerea mea).
                          In general, excluzand cazurile de alea contrafacute, uleiurile cu vascozitatea 0w40 sunt varful de gama al oricarui producator, sau cel putin asa ar trebui sa fie; prin urmare eu n-as incrimina niciodata aceasta vascozitate, poate doar o alegere gresita, functie de conditiile de rulaj, motor pe GPL etc. La alte motoare, acelasi ulei poate sa fie exact ce trebuie, asa ca...
                          Mie nu mi-a consumat, in mod vizibil pe joja, uleiul cu vascozitatea de care vorbesti; asta dupa 15-16 mii pe an si peste 60 de mii in total. Asta pe care il am acum, nu prea mai stiu cum arata (nu m-am uitat mai bine de o luna pe joja). Stiu ca e acolo pentru 15 mii si face exact ce trebuie.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • Nu-l incriminez, vreau sa folosesc in continuare acest ulei, dar in conditiile astea, daca-l consuma, mai merita continuat cu el?

                            Comment


                            • Nu te-ai gandit sa incerci unul special pentru GPL? Un Motul specific CNGLPG, sa zicem.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • Eu spun ca NU. Pai la mine un dci ( 70cp resoftat ) din 2007 cu 150mii nu consuma nimic. Nu stiu cum este la benzina cu GPL dar nu cred este ok.
                                Pai la mine pe autastrada a vazut constant 150 si cu AC pornit, drum IT, 4 de GR si 3 de HU + la noi unde la o luna max 2 vedea A1.
                                Ulei de la 10mii a vazut doar 5w40, schimbat la 10mii.

                                Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google