If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nu-l incriminez, vreau sa folosesc in continuare acest ulei, dar in conditiile astea, daca-l consuma, mai merita continuat cu el?
Daca vrei o parere, eu spun ca FS ul e cam subtirel pentru un motor cu GPL; 12,6 la 100*C, se apropie mai degraba de un 5w30. Asta inseamna alegere gresita, dupa cum spuneam.
Pune totusi un ulei mai grosut, cu vascozitate peste 14la 100*C. In general uleiurile dedicate motoarelor pe caz au vascozitate mai ridicata la cald.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Mi s-a intamplat si mie sa se ridice apa la 6 linii pentru un minut maxim in urmatoarele conditii, de doua ori, in Grecia, saptamana trecuta:
- o data dupa un mers in coloana cu viteza 1, in urcare, oprit iar pornit si tot asa timp de vreo 15 minute, dar nu s-a ridicat imediat ci dupa ce am oprit si am alimentat si am repornit la drum(la cateva minute dupa ce am iesit din acea coloana)
- a doua oara, la doua zile dupa prima ridicare, tot in Grecia intr-o rampa mare pe o autostrada, unde nu puteam sa urc decat cu treapta 4 si blana, dar la fel, pentru foarte scurt timp.
Masina era incarcata full de bagaje, 4 persoane, aer conditionat pornit, antigelul la maxim in borcan la rece, ulei Mobil1 0W40, bujii Denso IK20 Iridium Power
Motorul nu-i pe duca, dar ceva probleme are. N-am vazut niciodata 6 linii la incalzire la Logan-ul vechi, indiferent cum a tras de el, indiferent de uleiul folosit, indiferent de temperatura de afara.
@andreyi
In conditiile in care tu ai dus motorul ala la peste 112*C, atunci ti-a papat uleiul, care a ajuns si el, probabil la peste 150 de grade, in punctele critice.
M-am uitat in fisa FS ului sa vad noack ul, dar vad ca nu-l dau; era interesant sa aflam asta. Prin urmare, ai avut conditii de extrema solicitare a motorului si rezultatul l-ai vazut; imi imaginez ca si temp. exterioara depasea 40*C.
Adica ce spuneam:
poate doar o alegere gresita, functie de conditiile de rulaj
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Nu e banal Elf ul; s-au obisnuit unii sa spuna asta, dar nu prea e asa. Ne place sa alegem brand ul si mai putin uleiul.
Elf ul e mai bine adaptat motoarelor de la reno (pentru asta a fost conceput). Fata de FS care, trebuie sa recunoastem, nu e nici pe departe ce a fost New Life, SXR ul are vascozitate 14,7 fata de 12,6 al celui de la mobil, ca sa nu mai vorbim de flash pont, care e de asemeni inferior.
Daca ar fi sa renunt la VST, prima optiune ar fi Elf, asta ca sa nu existe dubii.
Eu nu l-as mai tine, tocmai pentru ca o parte din aditivi e posibil sa nu-si mai faca treaba, dupa ce uleiul a fost serios incercat si implicit indicele de vascozitate sa fi scazut in mod substantial.
In plus, nu cred ca se merita sa mai cumperi 1l de ulei,sa completezi, sau cat o mai fi nevoie, pana la 15 mii.
@andreyi nu mai folosi Mobil 1, il papa rau. Eu am trecut la 1.6 pe Elf de la Mobil si e mult mai bine. Cel mai probabil nu e potrivit pentru un astfel de motor, chiar daca producatorul afrima faptul ca uleiul respecta norma RN.
Cine foloseste Elf RNTech la TCe? este negru uleiul? in cat timp s-a inegrit?
Ce sa aleg intre un Elf Rn Tech 5w40 si Motul 8100X 5W40 fabricat in Franta??
Am gasit un Motul din franta...dar ma gandesc daca Elf chiar tine 30000 de km cum spune producatorul sau nu spala deloc turbina, de nu s-a inegrit pana acum. La pret e la fel.
PS: ptr masina din semnatura
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment