În mesajul anterior, din urmă cu vreo două săptămâni, spuneam că Elf-ul 10W-40 a ajuns la 6400 km. De fapt, am calculat greșit, erau doar vreo 5600. Azi am schimbat uleiul la exact 6340 km de la schimbul anterior. Am revenit cu această ocazie la „status quo ante”, adică la Elf Evolution 900 SXR 5W-40.
Câteva observații legate de subiect:
-culoarea uleiului 10W-40 azi a fost mult mai deschisă decât a Ravenolului la același număr de km (acesta din urmă se înnegrise destul de tare),în condițiile în care în perioada cât l-am ținut în motor (din 6 iunie) motorul a fost mai „forjat” decât în perioada cât a funcționat cu Ravenol. A fost perioada concediilor și a minivacanțelor, cu deplasări în țară, pe autostrăzi și drumuri europene, cu motorul turat pe perioade lungi de timp la +3000.
-dincolo însă de „mărunțișurile” astea cu culoarea uleiului, mă bucură foarte tare faptul că, din 6 iunie și până azi, motorul n-a mai consumat niciun gram de ulei, revenind astfel la comportamentul anterior Ravenolului.
Se pare, deci, în ciuda unor reticențe exprimate de colegi de forum vizavi de trecerea de la un ulei 0W-40 la unul 10W-40, că acest Elf 10W-40 i-a priit bine motorului, iar de azi, cu Elf-ul 5W-40, totul revine „la normal”.
Câteva observații legate de subiect:
-culoarea uleiului 10W-40 azi a fost mult mai deschisă decât a Ravenolului la același număr de km (acesta din urmă se înnegrise destul de tare),în condițiile în care în perioada cât l-am ținut în motor (din 6 iunie) motorul a fost mai „forjat” decât în perioada cât a funcționat cu Ravenol. A fost perioada concediilor și a minivacanțelor, cu deplasări în țară, pe autostrăzi și drumuri europene, cu motorul turat pe perioade lungi de timp la +3000.
-dincolo însă de „mărunțișurile” astea cu culoarea uleiului, mă bucură foarte tare faptul că, din 6 iunie și până azi, motorul n-a mai consumat niciun gram de ulei, revenind astfel la comportamentul anterior Ravenolului.
Se pare, deci, în ciuda unor reticențe exprimate de colegi de forum vizavi de trecerea de la un ulei 0W-40 la unul 10W-40, că acest Elf 10W-40 i-a priit bine motorului, iar de azi, cu Elf-ul 5W-40, totul revine „la normal”.
Comment