Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dacă tot s-a reîncălzit „ciorba” cu Ravenolul, aș vrea să nuanțez comentariul meu de mai sus, în sensul că nu contest calitățile acestui ulei (nici n-aș avea cum, nefiind specialist în domeniu), așa după cum nu pot generaliza nici neajunsurile sale pe care le-am experimentat pe mașina proprie. Pur și simplu, acest ulei n-a fost deloc potrivit motorului mașinii mele. Atât și nimic mai mult.
    Celor care ar vrea să afle răspunsul corect la întrebarea „e bun Ravenolul sau nu?”, le spun că răspunsul corect pentru fiecare caz în parte se poate afla doar prin încercare.
    M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

    Comment


    • Ai dreptate. Din punct de vedere teoretic este un ulei mult mai bun ca Elf-ul, face parte din grupa IV, PAO. Elf e mineral si 1.4 dovedeste asta bine, prin faptul ca il subtieaza dupa 10k km destul de mult. Nici prea laudatul Castrol care are scris pe cutie "Full Synthetic" , nu e sintetit ci mineral...de, ce sa faci ....Romanica.

      Comment


      • O mica corectie; daca vorbim despre uleiurile pentru autoturisme, Elf si Castrol sunt uleiuri de sinteza, nu minerale.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Din fisa tehnica reiese ca ambele uleiuri sunt obtinute prin hidrocracare, care intra la grupa III, deci sunt mai mult minerale decat sintetice.

          Polyalphaolefin PAO base oils are superior to many other lubricant types and have a higher temperature resistance to mineral oil.



          PS: in postul meu anterior am scris cuvantul "subtiaza" gresit (poate citeste vreun hater)

          Comment


          • Uleiurile din grupa III, sunt obtinute in urma tehnologiilor de hidrocracare sau se sinteza, a uleiurilor minerale, adica un proces mosern de rafinare; alea
            cu baza sintetica suta la suta, mai rar...si tot mai greu de gasit pentru ca nu se justifica pretul, pentru niste masini de strada.
            Ca sa vezi si Mobil 1, adica un ulei foarte marchetizat (scuzati-mi expresia) nu e tocmai cum cred unii; asta nu inseamna ca e un ulei prost. SHC= S ynthetic H ydro C racked. ca multa lume l-a perceput ca pe un voll sau full, e alta discutie.
            Attached Files
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Mai nou FS-ul este un GTL , comparabil cu grupele IV si V la performanta , dar este mai ieftin de produs.
              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

              Comment


              • De câteva schimburi (max. la 7k km) merg pe Shell ECT C3 5w-30 la masina din semnătură. Un ulei GTL decent, nu am sesizat consum nici după forje repetate de autostradă. Preț la 5 l 195 lei cu transport cu tot.

                Comment


                • Cum le spui dumneata, domnule Iancu.... mai rar cineva.... Am descoperit si eu ca e mai bun un 5W40 (desigur Elf) pentru "bolidul meu de lux". Sau daca are Ravenol un 5W30 A3/B4... dau si iau!

                  Comment


                  • Are si 5w30 A3/B4, dar eu te sfatuiesc sa ramai la Elf.
                    Impresie dupa ~2000km; VST cu USVO (tungsten). Am asteptat ceva sa nu ma insel sau sa invocam momentul placebo.
                    Cele mai bune reprize pe care le-am avut de cand am masina asta si disparitia unui oarecare glas al motorului care se simtea de la 2900, pana la putin peste 3000rpm (daca ai ureche, orice motor are un asemenea punct, mai mult sau mai putin evidentiat). E incredibil cat de bine urca in ture fara sa fie nevoie de apasare energica a pedalei, lucru confirmat si astazi pe canicula cu AC pornit. Merita din plin, cei cativa lei platiti in plus, fata de vechiul VST.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Nu contest ca nu urca mai bine cu USVO fata de vechiul VST, dar parerea mea este ca intr un procent mult mai mare, urcatul mai rapid in ture se datoreaza noilor bujii montate.

                      Comment


                      • Nene Iancule , pe asta cat il lasi in motor , tot 15.000 km? sau acum ca este cu "Ultra Strong Viscosity Oil" , il pastrezi pana spre 20/25.000 km ? interesant de vazut cum va arata si acest asa zis super puternic "Viscosity Oil" pe servetel la 10/15k sau la cat faci verificarea aia , ca la tine arata mai bine la rulajul ala , fata de al meu FS pe la un 3500/4000 km.
                        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                        Comment


                        • Asa arata vst -ul meu la 10000km.Sa vedem cum se face asta , parca nu merita sa-l schimb la 10000.
                          Attached Files
                          Last edited by 77sky; 24 June 2019, 17:52.

                          Comment


                          • Adica este tinut prea mult sau prea putin ?
                            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                            Comment


                            • Adica atat il tin eu, 10000 km sau un an, ziceam ca la 32 litru cat era litru nu il tineam mai mult. Acum la 44 lei litru as merge pe 15000km. La un nivel de 70% circulatie in exterior.
                              Last edited by madi; 24 June 2019, 21:57.

                              Comment


                              • Personal si 10.000 km mi se pare mult , acum depinde pe unde-i faci , de exemplu eu am facut cam 1700 km cu FS-ul , preponderent extraurban , dar am prins si pe caldura de foc mers bara la bara pret de km buni , intre Eforie Nord/Sud cand a fost acea aglomeratie infernala de Rusalii + iesiri la peste pe Insula Mare a Brailei , unde am mers intr-o tona de praf si evident pe o caldura sufocanta , ceea ce ma face sa cred ca deja am scurtat mult din viata uleiului.
                                Acum ca sa-ti raspund la intrebarea ta , daca merita sau nu sa lasi uleiul mai mult in motor datorita pretului ,repet depinde pe unde ai mers cu ea si in opinia mea poate cel mai important , cate ore de functionare acumulezi in acei km , ca poti face in 80 de ore de functionare motor un 6000 km , sau daca mergi doar urban , in acele ore sa faci doar 1500 km , rulaj mai putin dar nr identic de ore cu ala care a mers la drum intins .
                                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google