Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce ziceti de acest ulei ? cel putin conform fisei tehnice ... (ce imi place mult e ca la cele mai importante valori nu se specifica o valoare fixa ... asta spune ceva vis-a-vis de seriozitatea datelor publicate, recte seriozitatea firmei?) :


    L-a incercat cineva pe Logan-ul diesel? cel putin pe configuratorul lor pt. toate diesel-urile Dacia/Renault acest ulei este recomandat, impreuna cu acesta : http://www.extranetpli.eu.petronas.c...5_stec_ENG.pdf

    Cat despre calitatea uleiului, din cate am citit eu (atat pe site-urile autohtone dar si de afara), se pare ca cel mai important criteriu de evaluare al calitatii uleiului de motor este V.I aka Indicele de Vascozitate, acesta trebuind sa fie cat mai mare ...
    Iar explicatia rezida in faptul ca acest indice cu cat este mai mare cu atat variatiile de vascozitate sunt mai mici indiferent de ce temperatura ambianta exista, ceea ce conduce la o stabilitate mai mare a uleiului, recte proprietatile pt. care a fost proiectat uleiul nu fluctueaza mult fata de valorile teoretice obtinute in conditii de laborator ...

    Comment


    • De ce sa-ti complici viata si sa nu pui elf? Poate doar daca castigi petronasul la o tombola ceva.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • calitatea uleiului e data de acele norme aceea si api: o norma api sn e superioara uneia sl,chiar daca indicele de vascozitate e mai mare la sl fata de sn.

        un exemplu elocvent in acest sens este mobil 1 esp formula 5w30 vs elf 900 sxr 5w30: elfu are i.v 170 iar m1 162 insa m1 e superior elfului. indicele de vascozitate nu e totul

        Comment


        • De ce e superior mobilu? Ambele respecta Sn , nu?
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • Nu stiu de unde te informezi, dar Elf-ul are doar 160 IV. si SL, parca.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment




            • eu sunt informat. voi ?

              probabil ati omis faptul ca noua denumire a gamei elf, respectiv 900, nu e numai o chestie de marketing cu o noua grafica bla bla, ci vine la pachet cu o serie de imbunatatiri tehnice; cel mai probabil, daca nu aparea gama tce nu aparea nici gama revizuita elf, asta si ca o legatura cu parteneriatul strans intre elf si renault si despre povestea cu uleiurile recomandate

              indicele de vascozitate a crescut, punctul de aprindere a crescut si el cu 6 grade, din pacate vascozitatea la 100 de grade a ramas tot 9,9 insa probabil ca e compensata de indicele de vascozitate mai mare care o face mai stabila

              petronas e piperat la pret, mi-a spus baiatul de la reprezentanta (de la dacia) ca el isi pune petronas la opelu din dotare si da 80 de lei/l: venise vorba despre uleiuri ca nu intelegea de ce schimb eu atat de des uleiul la motor si a vrut sa afle ce motive se afla in spatele acestei decizii ca el nu intelege
              Last edited by cristi....; 21 January 2015, 22:18. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Ai dreptate; cei de aici, dau tot fisa veche.
                ...
                170 pentru un ulei din categoria fuel economy, chiar inseamna ceva.
                O nota buna pentru 5w30-ul de la ELF.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • da, si eu am fost placut impresionat. m-am tot fatait ce sa iau cand am schimbat acum uleiul, am oscilat intre elf 900 5w30 si mobil 1 esp formula 5w30 dat fiind faptul ca mai aveam aprox 800 de ml de la schimbul anterior.

                  singura chestie care nu mi-a placut la elf este vascozitatea cam mica la 100 de grade.
                  la m1 esp formula nu-mi prea place vascozitatea la 40 de grade.. e 71.x fata de o excelenta valoare de 55.x la elf...pana la urma am ales m1 datorita faptului ca e mai avansat, vascozitate potrivita la 100 si i.v si ca face mai multa curatenie decat elfu. in plus, l-am luat si cu un pret foarte bun, 38 de lei/l, redus de la 50 si nu era aproape expirat, ci din contra, e recent imbuteliat, de 4 luni
                  Last edited by cristi....; 21 January 2015, 22:30.

                  Comment


                  • Originally posted by cristi.... View Post
                    calitatea uleiului e data de acele norme aceea si api: o norma api sn e superioara uneia sl,chiar daca indicele de vascozitate e mai mare la sl fata de sn.

                    un exemplu elocvent in acest sens este mobil 1 esp formula 5w30 vs elf 900 sxr 5w30: elfu are i.v 170 iar m1 162 insa m1 e superior elfului. indicele de vascozitate nu e totul

                    Dat fiind faptul ca au aceeasi clasa de vascozitate (adica SAE 5W30) putem sa le comparam … deci:

                    A. Mobil 1 esp formula 5w30 : https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-esp

                    Norma europeana ACEA: ACEA C2, C3

                    ACEA C2- uleiuri stabile folosite la motoare cu catalizator cu 3 cai si filtru de particule ce au vascozitate scazuta la temperaturi inalte. Ele cresc capacitatea de functionare a catalizatorului pe 3 cai precum si a filtrului de particule. Daca exista nesiguranta cu privire la folosirea acestui tip de uleiuri se vor verifica instructiunile din manualul autovehicolului.
                    ACEA C3- uleiuri folosite la motoare diesel ce sunt echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai precum si la motoare de inalta performanta pe benzina.

                    Norma americana API: API (Meets Engine Test Requirements!!!) SM/SN

                    SM- introdusa in 30 Noiembrie 2004 - categoria SM are calitati imbunatatite si ofera o deosebita protectie impotriva oxidarii, depunerilor, uzurii precum si performante deosebite la temperaturi joase si in durata de folosire a uleiului. Unele din uleiurile ce fac parte din categoria SM indeplinesc specificatiile ILSAC si respecta standardele de conservare a energiei. Ele pot fi utilizate acolo unde este recommandat un ulei ce indeplineste cerintele API SJ si SL sau categorii anterioare.
                    SN- introdusa in 2010, specifica faptul ca : “The SN standard represents lubricants that have a longer shelf-life and give improved protection to engines. These lubricants improve general engine performance and allow extended oil change intervals. “

                    INSA ATENTIE, imediat sub standardul API se mentioneaza : “ According to ExxonMobil, Mobil 1 ESP Formula 5W-30 is of the following quality level: API CF !!!

                    CF- utilizata pentru motoare diesel cu injectie indirecta - asigura functionarea acestui tip de motoare si a altor motoare diesel ce folosesc o varietate larga de combustibil inclusiv cele ce folososesc combustibil cu continut ridicat de sulf. Asigura o protectie foarte buna impotriva depunerilor pe pistoane, uzura si coroziunea lagarelor ce contin cupru pentru motoarele cu aspiratie naturala turbo si cu compresie. Aceste uleiuri se folosesc incepand cu anul 1994 si pot fi folosite si acolo unde se recomanda ulei API CD.

                    Date tehnice:
                    Viscosity, cSt (ASTM D445)
                    @ 40ºC 72.8
                    @ 100ºC 12.1
                    Viscosity Index 164
                    Pour Point, ºC (ASTM D97) -45
                    Flash Point, ºC (ASTM D92) 254

                    B. Elf 900 sxr 5w30 : http://www4.total.fr/nordic/auto_lub..._5W-30_ENG.pdf

                    Norma europeana ACEA : A5/B5

                    ACEA A5- uleiuri cu viata mai lunga ce ofera posibilitatea reducerii consumului de carburant
                    ACEA B5- cea mai buna calitate cu maximum de economie de combustibil

                    Norma americana : API: SL/CF

                    SL- utilizata pentru motoare pe benzina produse dupa anul 2001 - categoria SL cuprinde uleiuri ce pot fi folosite la motoarele pe benzina ale autovehicolelor de pasageri, sport, dubite si camioane usoare. Uleiurile ce indeplinesc cerintele API SL au fost testate in concordanta cu ACC. Pot fi folosite acolo unde se recomanda un ulei ce indeplineste cerintele API SJ sau anterior acestei categorii.

                    CF- utilizata pentru motoare diesel cu injectie indirecta - asigura functionarea acestui tip de motoare si a altor motoare diesel ce folosesc o varietate larga de combustibil inclusiv cele ce folososesc combustibil cu continut ridicat de sulf. Asigura o protectie foarte buna impotriva depunerilor pe pistoane, uzura si coroziunea lagarelor ce contin cupru pentru motoarele cu aspiratie naturala turbo si cu compresie. Aceste uleiuri se folosesc incepand cu anul 1994 si pot fi folosite si acolo unde se recomanda ulei API CD.

                    Date tehnice:
                    Viscosity, cSt (ASTM D445)
                    @ 40ºC 55,6
                    @ 100ºC 9,9
                    Viscosity Index 170


                    Pour Point, ºC (ASTM D97) -36
                    Flash Point, ºC (ASTM D92) 230

                    Asadar …
                    1.Conform normelor : ELF-ul este mai bun ca Mobil-ul (ne referim strict la cele doua uleiuri de mai sus)
                    2.Conform specificatiilor tehnice ELF-ul are I.V=170, pe cand Mobil-ul are 164, iar acest lucru reiese si din valorile vascozitatii la 40 recte 100 grade Celsius, care sunt mai mici – deci e mai fluid – in cazul ELF-ului …

                    Deci cu ce este superior Mobil-ul?
                    O sa-mi spui ca Mobil-ul ingheta un pic mai greu si ca are punctul de aprindere mai mare.
                    Bun, dar daca in acceptiunea ta aceste doua criteria sunt mai importante decat I.V.-ul, atunci explica-mi si mie de ce uleiul cu I.V.-ul mai mare este incadrat in norme de calitate superioare?
                    Q.e.d.

                    Deci pe viitor hai sa venim si cu argumente palpabile daca vrem sa facem o afirmatie, da?

                    Legenda:



                    Originally posted by cristi.... View Post
                    ...
                    petronas e piperat la pret, mi-a spus baiatul de la reprezentanta (de la dacia) ca el isi pune petronas la opelu din dotare si da 80 de lei/l: venise vorba despre uleiuri ca nu intelegea de ce schimb eu atat de des uleiul la motor si a vrut sa afle ce motive se afla in spatele acestei decizii ca el nu intelege
                    80 lei / litru ?

                    La E-mag 4 litri costa 148 de lei si nu e in promotie : http://www.emag.ro/ulei-motor-syntiu.../pd/DLDLRBBBM/
                    Last edited by atanatizante; 22 January 2015, 18:00. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • Preturi de ritz la raft, la cora:

                      Elf evo 9000 sxr 5w40 - 201lei / bidonu' 4L
                      Mobil 1 5w30 ESP formula - 181lei / bidon 4L

                      A ajuns elfu' za king la pret!

                      Comment


                      • Fenomenus de inflatius
                        Creste cererea, ia de aici un pret crescut!

                        Comment


                        • mobil 1 va fi always peste elf dintr-un motiv f simplu: unu are norma sn iar altu normal sl. sl e inferior sn-ului. faptul ca e mai fluid elfu la 100 de grade nu e un lucru f bun pt ca pelicula de ulei nu are o rezistenta atat de mare, in sprijinul acestei afirmatii venind acel indicator hths care la a5/b5 (recte elf, fuel economy) e de vreo 2.9 iar la m1 de 3.58, adica are o rezistenta mai mare la forfecare

                          apoi, un indice de vascozitate prea ridicat dupa si la o crestere de consum.

                          apoi, ce mi-ai aratat mai sus, cu norma aia cf, aia nu inseamna ca asta e calitatea uleiului ca doar mai sus spune ca are sn, ci ca merge folosit si la motorizarile disel pd, alea 1.9tdi de 90 de cai, pe langa cele common rail de ultima generatie

                          un ulei superior, de genul acestui sn, integreaza toate celelalte norme inferioare

                          m1 esp formula are tot a5/b5, alaturi de a3/b4



                          a5/b5 e specific uleiurilor eco, dar nu inseamna ca sunt cele mai calitative. in capcana asta am cazut si eu la inceput. a5/b5 inseamna strict economie de combustibil

                          Bun, dar daca in acceptiunea ta aceste doua criteria sunt mai importante decat I.V.-ul, atunci explica-mi si mie de ce uleiul cu I.V.-ul mai mare este incadrat in norme de calitate superioare?

                          elf nu e in nici o norma superioara pe considerentul unui iv superior m1 esp formula, drept dovada ca tot la sl e incadrat

                          tot asa putem spune ca elf 10w40 sau motrio 15w40 dau clasa la elf 5w30 sau m1 esp formula ca dpar au iv ridicat
                          Last edited by cristi....; 22 January 2015, 19:20. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • Pune tu Sn intr-un motor din anii 70 sa vezi ce bine nu merge.
                            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                            Comment


                            • Originally posted by atanatizante View Post
                              Dat fiind faptul ca au aceeasi clasa de vascozitate (adica SAE 5W30) putem sa le comparam … deci:

                              ............................
                              1.Conform normelor : ELF-ul este mai bun ca Mobil-ul (ne referim strict la cele doua uleiuri de mai sus)
                              2.Conform specificatiilor tehnice ELF-ul are I.V=170, pe cand Mobil-ul are 164, iar acest lucru reiese si din valorile vascozitatii la 40 recte 100 grade Celsius, care sunt mai mici – deci e mai fluid – in cazul ELF-ului …

                              Deci cu ce este superior Mobil-ul?
                              .....................
                              ESP-ul e din alta clasa, nu poti sa compari un HTHS 2,9 cu 3,5 (ESP) .
                              Oare de ce Elfu asta nu e recomandat in motorizarile alea sport de la Reno?

                              Pt rezistenta la forjaleala nici nu m-as gandi sa bag un low saps care de cele mai multe ori are un HTHS de rahat.

                              Comment


                              • Mobil 1 NL 0w-40 are HTHS = 3.8 deci pare ca e mai bun si decat Mobil 1 ESP
                                5w-30 cel putin la acest capitol.
                                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google