If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
din moment ce nu te lasa sa stai linga masina sa vezi ce iti fac pe banii tai,si ce certitudine ai de uleiul pe care ti la bagat in motor ca pana si un 5w30 dacia oil se face negru de zici ca mergi cu smoala in el si motorul gafaie de ii vine rau.
la ferari, bmw si alte mertane nici un service nu ti-ar pune un ulei prost.
p.s.si daca era ulei texaco din belgia cum zici trebuia sa-l lase asa in bidon sa-l desfaca in fata ta sa vezi macar ce ulei ai in motor.
Sa sti ca nu ai dreptate in legatura cu virgula culoarea uleiului Dacia Oil.
Eu l-am tinut in motor peste 15 mii de km,(regim de mers normal spre sportiv)iar cand l-am dat jos am ramas placut surprins de culoarea lui.Era inca maroniu,e adevarat ca un maroniiu spre negru dar era maroniu.
................................
Apropos, am primit un mesaj de la vocea clientului si spuneau ca pentru DCI se recomanda ulei 10w40. Daca masina n-are nici 10.000km, parca mai bine merge un 5w40? Acum am 10w40 si se stinge cam greu becul la ulei in bord, deci ...
Un 5W40 e mai bun la dizal decat 10W40.
Sincer daca as avea dizal, primul lucru dupa cateva mii de km ar fi sa schimb oloiu 10W40 cu 5W40 (mai ales daca ma prinde iarna).
Azi am fost sa schimb uleiul. M-au pus sa aleg dintre Dacia Oil, Elf si Mobil. Am ales Mobil 5W40 + filtru ulei = 260 lei. Am 8000km, deci la 15 000 il mai schimb odata. Inainte a venit din fabrica cu Dacia Oil 10w40. Dupa ce am schimbat uleiul parca merge mai bine masina, parca aluneca mai usor..., dar am sesizat un zgomot ciudat, metalic la motor si in sarcina si la relanti.
Nu sunt sigur ca e de la ulei, poate era si inainte, dar nu am fost atent. Oricum nu cred ca are cum sa fie Mobilu mai prost ca Dacia, dar totusi ma gandeam ca inainte aveam 10w40 si acum am 5w40 si poate influenteaza si chestia asta.
Em am acum 22.300 km. Am facut reviziile la 10.000 (in carte scrie 15.000) pentru ca umblu mult in oras si de fiecare data am bagat Elf Turbodiesel 10W40 cumparat de mine. Niciodata nu au fost probleme la service, doar ca au zis prima oara ca nu-i destul ca trebuiau 4.6 etc. Cand a "terminat" baiatul revizia vrea sa se urce in masina s-o scoata din service...ii intreb politicos, daca inainte de a-mi porni motorul cu 10.000 de km la bord n-ar binevoi cumva sa-i toarne macar aia 4 L chiar daca nu ajung.(In carte scrie 4.1 L) Aoleu ma scuzati, bine ca ati observat bla bla. Bine ca m-au lasat sa stau langa masina.
A trecut cineva de la 10w40 la 5w40 si a sesizat modificari in sunetul motorului? Eu am facut schimbul si au aparut niste batai metalice la motor. Tare-mi vine sa revin la 10w40...
A trecut cineva de la 10w40 la 5w40 si a sesizat modificari in sunetul motorului? Eu am facut schimbul si au aparut niste batai metalice la motor. Tare-mi vine sa revin la 10w40...
Esti sigur ca zgomotele care le auzi nu erau si inainte de schimb?
Poate nu ai urmarit cu atentie zgomotul motorului si acum dupa schimbare esti prea atent la treaba asta (e si normal sa fii atent, cred ca asa am fost toti dupa ce am schimbat uleiul cu altceva decat DaciaOil).
Sunt destui care au 5W40 in dizal si merge brici.
PS: de curiozitate, dimineata la prima cheie ai observat daca se stinge mai repede becul de pres ulei fata de cum se stingea inainte de schimbul de ulei?
A trecut cineva de la 10w40 la 5w40 si a sesizat modificari in sunetul motorului? Eu am facut schimbul si au aparut niste batai metalice la motor. Tare-mi vine sa revin la 10w40...
Eu am facut trecerea dupa ELF 10W-40( uleiul bagat la ultima revizie in garantie) pe ARAL 5W-40. Am sesizat modificari la motor dar numai in bine: martorul de ulei se stingea mult mai repede mai ales dimineata, consum de benzina ceva mai mic si parca se tura un pic mai repede. In rest nimic de zgomote metalice, etc.
[QUOTE=PS: de curiozitate, dimineata la prima cheie ai observat daca se stinge mai repede becul de pres ulei fata de cum se stingea inainte de schimbul de ulei?[/QUOTE]
Parca se stinge mai putin mai repede becul in bord, ca 1,2 sec.
Inainte de a o porni am verificat si nivelul uleiului la joja si era cu jumate de cm mai ridicat de nivelul maxim. Oricum, dupa cat a mai ramas in bidon, mi-au pus 4,5 l. Cred ca e cam mult, dar cam asa era si inainte sa-l schimb.
Ideea e ca atunci cand pornesc dimineata, la rece se aude bine motorul, dupa ce se mai incalzeste, apar niste zgomote. Poate sunt si eu paranoic si poate ca le aveam si inainte, dar ma gandesc ca poate si uleiul asta e mai subtire. Si cel mai mult ma framanta factul ca am primit un mesaj de la vocea clientului in care mi-au scris ca uleiul recomandat pentru dci este 10w40.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment