Si totusi dc sa nu folosim aditivi si alte tratamente. la ce te referi ca abea indeplinea norma A1. pana la urma ce sa folosesc?
Ce ulei folositi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aditivii si tratamentele se preteaza pentru motoare uzate,cind jocurile pieselor in miscare devin majore (scazind presiunea de ulei), si ungerea devine ineficienta.
Am aflat de la firma de la mine ca uleiurile iesite pe poarta firmei sunt deja aditivate corespunzator.Asa ca nu folosii decit ulei asa cum il cumperi de la magazin,fara alti aditivi suplimentari.passion 1.5 DCi
Comment
-
Cel mai cinstit ar fi sa folosesti Elf.
E ulei agreat de Dacia si e mai bun ca DaciaOil.
Elf 5W40 sau 5W30 (de preferinta primul). E in jur de 140 de lei/4 litri.
PS: fara aditivi si alte cele, un ulei full sintetic are tot ce trebuie in el.
Interesant e ca Dacia cere ca uleiu' sa indeplineasca norma A3/B3, uitati-va de curiozitate pe un bidon DaciaOil pe spate sa vedeti in ce norme se incadreaza: A1!
Foarte interesant...Last edited by Octavian; 1 April 2008, 12:40.
Comment
-
Aditivi nu se pun in motoare ca nu e nevoie. Dupa 100.000 km se pot pune aditivi, dar odata ce ai pus, trebuie sa pui mereu aditiv.
Comment
-
Am tot auzit de Elf Excellium 5W40, si sambata am si eu prima revizie la masina, iar cei din acel service nu aveau decat dacia oil, insa mi-au "permis" sa vin cu uleiul meu, insa nu am gasit decat Elf Evolution SLX 5W40, pe care scrie ca merge si pe benzinare. Exista vreo diferenta intre aceste 2 uleiuri? Sper ca nu am luat ceva aiurea.....P.S Loganurile noastre, cu ce ulei vin din FABRICA????Last edited by blanarucristi; 3 April 2008, 18:52.Logan Ambition 1.6 8V
Comment
-
Nu ai luat Elf Evolution SLX, ci Elf Evoultion SXR 5w40 si e acelasi ulei cu Elf Excellium 5w40.
Daca citeai mai sus sau dadeai un search vedeai ca maisnile vin din fabrica cu Dacia Oil 5w30.
Comment
-
salutare
Merge uleiul asta turbo disel de la elf pt logan dciym! dorinu2005@yahoo.com
BARBATII ADEVARATI PREFERA 1.5 DCI
Comment
-
De fapt e numai pentru motoarele diesel si e bun si pentru Logan dCi.
Comment
-
Uleiurile full sintetice cum ar fi 0w au aditivi in ele si nu mai aveti nevoie de aditiv.
aditivul contine teflon si reduce in timp uzura motorului.la pornire pe timp rece de asemenea cand uzura este mai mare ajuta substantial pana ajunge uleiul pe unde trebuie.
eu as dori sa pun in diesel ca si in benzinar 0w dar unii spun ca nu ar fi indicat.fiat recomanda selenia 10w.cred ca e un ulei slab 10w si nu protejeaza motorul.
astept sfaturi deoarece am 5000km si as dori sa skimb uleiul.
Comment
-
Corect, cred ca 0WXX e unul dintre cele mai aditivate uleiuri, data fiind parametrii largi care-i are.
Suru am spus mai devreme de un tip care are Merceds microbus cu 500000 km la bord, nu a bagat decat Mobil 0W40 si marge ca ceasu' si nu papa ulei nici la km astia.
Un 10W40 de calitate protejeaza motorul bine, mai ales la diesel.
Tu poti baga fara probleme un 5W40 sau 0W40 si suntin afirmatia prin fisele thenice de la 10W40 si 0W40: uita-te de curiozitate sa vezi ce vascozitate au cele doua uleiuri la cald: ~14 ambele...deci la cald sunt la fel de vascoase cu avantajul clar pt un 5 sau 0W40 ca are proprietati superioare fata de 10W40 atat la cald cat si la rece (pt. ca e mai subtire)
Mobil1 Turbo Diesel 0W40 ar fi o alegere f buna, e unul dintre cele mai tari de pe piata.Last edited by Octavian; 4 April 2008, 08:18.
Comment
-
Originally posted by suru View PostUleiurile full sintetice cum ar fi 0w au aditivi in ele si nu mai aveti nevoie de aditiv.
aditivul contine teflon si reduce in timp uzura motorului.la pornire pe timp rece de asemenea cand uzura este mai mare ajuta substantial pana ajunge uleiul pe unde trebuie.
eu as dori sa pun in diesel ca si in benzinar 0w dar unii spun ca nu ar fi indicat.fiat recomanda selenia 10w.cred ca e un ulei slab 10w si nu protejeaza motorul.
astept sfaturi deoarece am 5000km si as dori sa skimb uleiul.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Deci e cel mai nerecomandat ulei care il poti baga intr-un diesel.
10W60 e recomandat in special pt. conditii severe, motoare sport.
Corect nu vascozitatea e totul la un ulei, dar plecam de la premisa ca toate uleiurile sunt bune: Castrol, Mobil, Elf, Hav., ..etc.
Nu poti sa recomanzi sa bagi intr-un diesel un ulei care are o vascozitate la cald de 22-24 (!!!), mai ales la dci-urile de pa Logan (uleiurile minerale ordinare se ''lauda'' cu o vascozitate de 18-19 la cald, mult prea mult pt un motor modern, numai bine nu-i face). E un ulei destul de controversat.
Cica reduce frictuinea, economie de combustibil..oare?
Din start apar forte colaterale din cauza vascozitatii, care imiplicit duc la un consum marit de carburant, la mers sportiv, la raliu normal, nu conteaza lucrurile astea.
Un dci nu are nevioe de un asemenea ulei.
Astea sunt uleiuri extreme, nu pentru conditii de exploatare normale.Last edited by Octavian; 6 April 2008, 09:32.
Comment
-
Da octavian am dat si eu un search si am vazut ca cel mai bun ulei pentru diesel e acel mobil 1 0W40 turbo diesel.eventual un 5w.
camioanele in europa merg cu 5w si astia de la fiat au vrut sa-mi bage 10w
am vazut ca acel 0w turbo diesel protejeaza turbina la pornire.mai ales pe timp de iarna.
Last edited by suru; 6 April 2008, 17:15.
Comment
-
Sal lume!!As avea si eu o intrebare!!
Cand am fost sa ridic masina,acu vreo 3 saptamani mi-au zis sa vin pt schimb de ulei dupa un an sau 20000 de km!!
Nu credeti ca e cam mult dupa 20 de mii,avand in vedere faptul ca alti prieteni au fost cu el la 15000???
Comment
Comment