motorul contine fier. iar daca incepe sa scartaie ungi cu ulei dacia oil zemuit
Ce ulei folositi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ba Shell Helix e cel mai bun, pt ca exista pe Formula 1. Ce subaru STI cu 9000 rpm....F1 cu milioane de rpm.
Motul exista pe F1?
E oare buna judecata asta?
Va tot contrati ca x e folosit pe masina, ca y e pe alta. Ba ca unul a folosit zeci de mii de km un fel, altul un alt fel. Aveti date tehnice, va orientati de acolo, nu remarci subiective caci sunt nule.
Dr Mike, orice experiment si test trebuie facut in aceleasi conditii, sa aiba variabilitate cu aceeasi parametri si sa fie reproductibil in functie de acei parametri. Deasemeni, rezultatele trebuiesc inregistrate de o "entitate" obiectiva, si nici vb de noi, oamenii, prin simturile noastre. Avem printre cel mai prost auz, vaz si simt tactil dintre toate mamiferele, senzori vibratori un rahat dezvoltati, si altele asemeni. Cum ne putem increde in acestea? Ba mai mult, sa elaboram si axiome pe baza lor.
PS: eu nu zic ca Motul e prost, sau ca celalalt e nu stiu cum, insa vad ca se sustin niste date pe baza unor impresii subiective. Si cand colo, noi avem tabele tehnice pe care le putem compara. Sau tot simturile sunt mai bune?Last edited by Cezar; 3 September 2010, 17:10.
Comment
-
Pai deh...noroc cu cei ca tine (Dr Mke), ca altfel nu stiu ce ne-am/m-as face )))
Daca n-ar avea asa pret prohibitiv, as baga Motul 300V 5W40.
Momentan raman pe DaciaOil, asa zama cum e.
Nu accept treaba asta ca ''nu merita la un asemenea motor''.
Daca esti dilau si te apuca des vandaliile, e foarte bine sa ai ulei de top in motor, oricare ar fi acel motor.
Comment
-
LE: "laudat pe forumuri" - hai ca-i tare cu forumurile astea. Cati sunt cercatori si au habar in ce consta un test? Aaaa, niciunul.
"Am simtit"
"Am observat"
"Parca blablablabla"
Toate prin prisma simturile, si nici vorba de vreun aparat sau metodologie. Vb in vant.
Uite, eu am simtit de dimineata, impreuna cu toti vecinii mei ca Uleiul de la BUnica e cel mai bun.
Cred ca s-a inteles ce am vrut sa spun.
Comment
-
Cand tipul respectiv de ulei este folosit de motoare consacrate in randurile masinilor sport, s-a cam spus tot ce era de spus. Mai sunt apoi vre-o 2 prieteni buni direct implicati in domeniu, la nivel destul de inalt, de la care mai primesc si eu sfaturi.
Rulat cu Motul 300V Chrono 10W-40 mai multi km decat au majoritatea cu Loganul din dotare, forjat pe diverse drumuri alpine din tara si europa in ultimul hal. Presupun ca mi-am facut o parere pertinenta. Indicele de vascozitate deranjeaza pe multi ca-i 10W-40, fara sa tina cont de compozitia uleiului. Pretul este prohibitiv si la versiunea asta "entry level", nedemna de motorul de Logan, altfel l-ai folosi in mod sigur
@ Cezar: datele din tabele se refera la uleiul virgin din bidon. Un ulei esteric isi va pastra calitatile mult mai bine decat restul. The end. Subsemnatul se cam ocupa de ani de zile cu anumite testari facute la standarde dure si tare nu-ti recomand o discutie pe tema asta.
@ Octavian: motorul poate incasa forje "nemiloase" si cu banalul Elf 10W-40, doar ca-l schimbi mai des. Regula de baza, de altfel.
Despre "vandalii" mai vorbim cand parlesti prima garnitura de chiulasa la Logan, ori cand spargi primul diferential, crapi primele discuri, etc. Pana atunci ma abtin de la alte discutii neproductive cu oameni care pun Dacia Oil in motor dar critica alte uleiuri colosal mai bune si fac fitze ca nu pun decat ulei dedicat pentru racing, cu care nu ai ce cauta pe strada.
Cezare, o analiza de ulei se poate face la orice firma de transport cu flota mare, care are "utilajul" cu pricina. La Wurth se gaseste sigur, spre exemplu.
Pe topicul asta sunt cam multe mistocareli si consider ca rolul sau informativ s-a pierdut de mult.
Over and out.sigpic
Comment
-
Cand tipul respectiv de ulei este folosit de motoare consacrate in randurile masinilor sport, s-a cam spus tot ce era de spus. Mai sunt apoi vre-o 2 prieteni buni direct implicati in domeniu, la nivel destul de inalt, de la care mai primesc si eu sfaturi.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
@dr mike: pana acum n-ai spus decat 1 lucru clar si concis: "datele din tabele se refera la uleiul virgin din bidon".
Spui ca faci teste pe standarde dure. Da ceva informatii, poveste-ne despre metodologie, ceva despre metoda, variabile, aparatura, spatiul de lucru, nr testelor efectuate, publicari si daca exista corespondenta cu literatura de specialitate.
In rest, sa ne umflam in pene e usor: "ca eu fac, ca eu dreg."
E, uite ca si eu fac si dreg. Unde ajungem asa?
PS: cum bine a spus Shakar, toate sunt bune. Ba mai mult, Motul este nou pe piata autoturismelor. Mai are de demonstrat. Si ca sa fiu si mai al dracu...exista in F1? Aaaa, pai atunci e prost, nu-i bun. Cu o astfel de judecata, ajungem doar sa ne batem cap in cap.
Comment
-
Motul este o marca consacrata in motorsport, doar ca nu-i cunoscuta la noi. Unii n-au auzit de Lubrolene, de exemplu.
Nu toate sunt bune, unele sunt chiar mizerabile. Multi nu stiu despre manevrele firmei Castrol pe piata uleiurilor sintetice acum cativa ani, poveste care nu s-a terminat fericit pentru Castrol.
Daca folosesti un ulei de la o marca buna, cu specificatiile minime de calitate pe care le cere fabricantul masinii, n-ar trebui sa fie probleme in regim normal. Si practic chiar nu sunt.
Un ulei de top va avea mereu rezultate mai bune la analiza spectrofotometrica cand este uzat, decat unul de buget. Asta-i realitatea. Depinde insa cat de mult te aproprii de limitele uleiului in exploatare, daca strici ceva sau nu.
Reisarul ar putea sa-si monteze o sonda de temperatura a uleiului, una pe joja ca nu-i chiar asa prohibitiv pretul, cu ceasul aferent in masina, sa stie cand are oloiul cald si poate sa-nceapa "vandaliile" dar si cand ajunge cu el pe la 140 de grade s-o lase mai moale cu "vandaliile". Atunci va forja in siguranta cam cu orice tip de ulei. Tare m-as mira sa ajunga uleiul la asemenea temperatura in motorul 1.4 mpi.
Cred ca trebuie sterse multe posturi care nu sunt decat caterinca curata, unele posibil chiar d-ale mele.Last edited by dr_mke; 3 September 2010, 18:27.sigpic
Comment
-
Originally posted by dr_mke View Post......................
@ Octavian: motorul poate incasa forje "nemiloase" si cu banalul Elf 10W-40, doar ca-l schimbi mai des. Regula de baza, de altfel.
Despre "vandalii" mai vorbim cand parlesti prima garnitura de chiulasa la Logan, ori cand spargi primul diferential, crapi primele discuri, etc. Pana atunci ma abtin de la alte discutii neproductive cu oameni care pun Dacia Oil in motor dar critica alte uleiuri colosal mai bune si fac fitze ca nu pun decat ulei dedicat pentru racing, cu care nu ai ce cauta pe strada.
......................
Dupa regula asta pot sa pun cel mai ordinar 10W40 si sa dau forje, e OK daca il schimb dupa 2000-3000 km , inuman
Cat despre cum vezi tu vandaliile, e treaba ta nu a mea.
DaciaOil n-am pus eu in motor (de altfel in curand il scot) au pus cei din service, constrans fiind de imprejurari (baie de ulei sparta, roata rupta, dar oricum pt tine astea sunt nimicuri, chiar si faptu ca nu mai sunt demult la primu rand de discuri).Last edited by Octavian; 3 September 2010, 23:37.
Comment
-
N-ai fi la primul, dar nici n-am vazut discuri d-ale tale fisurate de la forja asa cum se cuvine.
Elf Competition ST 10W-40 era un ulei foarte ok la vremea lui si inca este, in plus indeplineste cerintele de calitate ale producatorului.
Mirosul de oloi s-ar putea sa-ti vina din cutie, de la supapa de egalizare a presiunii. Se mai intampla, eu acum seara am fost la ultima proba de masurat performantele cu Alto 101, care-s toate sub standard, masina nu ajunge la Vmax, suprize mari pentru Marx, si dupa o sesiune de 0-100 kmh si 0-1000 m mirosea a ulei de cutie, de la supapa cu pricina. Oloiul din motor are peste 16.000 km si arata perfect.
Eu tot recomand Mobil1 0W-40, dar prea putini se deranjeaza sa plece urechea.sigpic
Comment
Comment