If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Il duci usor la 130-140 grC, pacat ca n-ai termometru sa vezi, si nu glumesc.
Dupa cateva minute de forje uleiul e la 130-140 grC, mai ales la ascutitori care n-au radiator de racire ulei si alte cele.
Pe la 100-110 grC sta el in mod normal si firesc )
daca 8100 este foarte bun, ce rost are sa dai dublu pe 300V, ca nu ai cine stie ce capodopera de motor.
acum ceva timp am vazut in franta la un dealer oferta la motul la 2l, 300v 5w40, la 10 cutii iti dadeau 3 gratis, la 20 ---6, la 30---10. si era 29 sau 32 euro cutia
@vllad
aveam si eu o curiozitate sa vad cum se comporta cu 300v :P
intr-adevar este mai scump decat 8100 (eu lucrez la un magazin de piese auto si 8100 la 5L este 150 in timp ce 300v la 2L este 135 lei) dar vreau sa vad daca se justifica diferenta asta de pret :-?
Daca stai cu ea in ralanti si te tarasti prin oras nu ajunge (apa sta la 90, uleiul la 100-110), daca dai forje imediat e la 130-140 grC uleiu.
Si eu am citit de pe termometru, nu din creier.
Eu iti zic ca nu mergea ok termometrul ala. In conditiile de trafic de oras, in turbodiesel uleiu sta undeva intre 90-100 de grade. In vara, mi-am lasat masina sa mearga cu sonda de temperatura la ulei bagata frumos in baie, si n-o ajuns la 90 de grade vreme de juma de ora, motorul era deja cald.
Stai tu linistit, poti sa-ti faci racitor de ulei foarte simplu, folosind piese de la motorul dCi. Consider insa ca nu-i necesar.
Racirea uleiului se poate face in mai multe feluri: fie ai circuit cu lichid de racire in baia de ulei, fie ai o piesa intre blocul motor si filtru, prin care circula lichidul de racire, fie ai radiator de ulei. Eu cam de astea am auzit si vazut. La dCi am vazut varianta cu filtrul.
LE > totusi mie nu mi-a crapat motorul cu ulei aflat in pragul schimbarii la 15.000 km de la Turda la Cluj cu pedala in podea, fara radiator de oloi.
140 de grade Celsius este considerata o valoare care mentinuta mult timp degradeaza in ritm accelerat uleiul. Uleiurile sintetice veritabile pot suporta pentru scurt timp temperaturi de 300 de grade fara sa produca defectiuni mecanice.
De altfel, mai toate masinile care stiu sa-ti spuna ca-i timpul sa schimbi uleiul, tin cont de cat timp/km a rulat masina cu uleiul sub o anumita temperatura, daca tin eu minte 40 de grade, si cat timp a rulat cu uleiul peste temperatura mai sus pomenita. Km rulati in conditiile date mai sus sunt multiplicati cu un anumit factor. Asa poti ajunge cu uleiul la 30.000 km in conditii bune, gen rulaj pe autostrada in limite civilizate, sau poti ajunge cu becul de service aprins in 10.000 km sau mai putin, circuland numai pe distante scurte in oras.
De asemenea, uleiurile sintetice veritabile, cum este cazul Motul 300V 10W-40, 5W-40, 0W-xx, Mobil 1 0W-40, Castrol Edge 0W-40 si asa mai departe, au limite mult mai largi vis a vis de degradare in exploatare. Asta-i si ideea, nu ? Molecule identice, gandite sa faca fata unor anumite conditii.
PS > Dacia 1310 Li a rulat 140.000 km cu Elf 10W-40, a luat forje cat incape (a se intelege si rulaj sustinut cu 140 kmh si totusi nu consuma ulei vizibil pe joja, nu scotea fum albastru deloc. Drept este ca-l schimbam intre 5 si 7.000 km in functie de regimul de exploatare.
Cautam sa vad cat are vascozitatea HTHS un Valvoline 5W40, sigur ca n-am gasit...si Castrolu e secretos la capitolu asta.
Desi e una din cea mai realistica valoare din proprietatile unui ulei, e foarte putin bagata in seama.
In fond si la urma urmei, HTHS da calitatea unui ulei.
Cu cat HTHS este mai mare, cu atat protectia la temperaturi inalte e mai buna (nu se rupe filmul de ulei).
Trebuie totusi pastrata o valoare decenta a vascozitatii, ca asa ajungem sa bagam marmelada in motor de dragul protectiei.
Pana acum din ce am vazut io, sigurul care are un HTHS ridicat (4,5 parca) la o vazcozitate normala e Motul 300V 5W40.
Nici Mobil1 0W40 (are 3,6 HTHS), nici Castrol nici alte oloiuri din gama de top n-am vazut sa aibe o valoare apropiata.
Atunci zic eu ca nu degeaba costa cat costa un Motul d-asta periculos.
PS: chiar si Motul 8100 5W40 are un HTHS sensibil mai mare (3,73) decat multe uleiuri de top 0W40 sau 5W40.
Da, si refuz sa iau un ulei la care nu pot afla cat este HTHS-ul.
Spune-mi te rog ce inseamna viscozitate HTHS 4.5? La marca de ulei ce-o folosesc la masina, in documentatie ei masoara viscozitatea in functie de temperatura.La toate uleiurile ei o dau la temp. de 100 de grade celsius.La un ulei 0w-50 este de 18.0 mm2/s.Iar la unul diesel o dau de 14.5mm2/s.Mersi mult!
Cautam sa vad cat are vascozitatea HTHS un Valvoline 5W40, sigur ca n-am gasit...si Castrolu e secretos la capitolu asta.
Desi e una din cea mai realistica valoare din proprietatile unui ulei, e foarte putin bagata in seama.
In fond si la urma urmei, HTHS da calitatea unui ulei.
Cu cat HTHS este mai mare, cu atat protectia la temperaturi inalte e mai buna (nu se rupe filmul de ulei).
Trebuie totusi pastrata o valoare decenta a vascozitatii, ca asa ajungem sa bagam marmelada in motor de dragul protectiei.
Pana acum din ce am vazut io, sigurul care are un HTHS ridicat (4,5 parca) la o vazcozitate normala e Motul 300V 5W40.
Nici Mobil1 0W40 (are 3,6 HTHS), nici Castrol nici alte oloiuri din gama de top n-am vazut sa aibe o valoare apropiata.
Atunci zic eu ca nu degeaba costa cat costa un Motul d-asta periculos.
PS: chiar si Motul 8100 5W40 are un HTHS sensibil mai mare (3,73) decat multe uleiuri de top 0W40 sau 5W40.
Da, si refuz sa iau un ulei la care nu pot afla cat este HTHS-ul.
Spune-mi te rog ce inseamna viscozitate HTHS 4.5? La marca de ulei ce-o folosesc la masina, in documentatie ei masoara viscozitatea in functie de temperatura.La toate uleiurile ei o dau la temp. de 100 de grade celsius.La un ulei 0w-50 este de 18.0 mm2/s.Iar la unul diesel o dau de 14.5mm2/s.Mersi mult!
Last edited by vily pisica; 9 February 2011, 10:25.
Reason: Automerged Doublepost
HTHS masoara capacitatea uleiului de a rezista la fortele de forfecare, cata rezistenta are el pana la ruperea filmului/peliculei. Se masoara la 150 grC.
Cu cat indicele e mai mare, cu atat uleiul rezista mai bine la forfecare.
Cu cat dai forja mai tare la motor, cu atat piesele in miscare sunt supuse la solicitari mai mari de forfecare.
Indicele HTHS dupa parerea mea e mult mai edificator si important decat vascozitatea cinematica (aia care o dau toti pe fisa tehnica la 40 resp 100 grC).
Macar stii pe ce te bazezi cand dai forje si incingi tare uleiul.
Cam asa ceva...
Ideal ar fi sa ai ulei cu vascozitate normala (5W40, 0W40) si sa ai un HTHS de 4,5-5,5 , lucru mai rar intalnit, cum am spus, numai la Motul 300V 5W40 am vazut sa aibe 4,5.
Valori HTHS de 4,5-6,5 se gasesc la uleiuri mai vascoase, gen 5W50, 10W60.
Marele lor dezavantaj la astea 5W50 10W60 il reprezinta pornirea la rece, pt ca sunt prea vascoase. 70-75% din uzura motorului de-a lungul vietii lui, apare in primele minute de functionare.
D-aia nu prea e indicat iarna sa ai marmelada in motor.
Cum spuneam mai sus, conteaza capacitatea moleculelor de a-si pastra integritatea la temperaturi ridicate. Nu uita ca cifrele respective sunt masurate cu ulei FRESH, NU CU UN ULEI UZAT ! ! !
Motul 300V Chrono 10W-40 a luat in Alpii austrieci, italieni si elvetieni forje cum ma indoiesc ca i-ai dat pana acum masini tale, Octaviane. La intoarcerea din Elvetia s-au rulat cca 300 km de autostrada cu pedala in podea (adica constant 170 kmh pe bord, cu varfuri pe ledul rosu), pe canicula. Uleiul a fost schimbat dupa cum indica Reno/Dacia pt motorul ala, la 10.000 km. Singura lui problema era comportamentul sub -10 grade, cand becul la ulei se stingea greu, insotit si de o sesizabila bataie in distributie.
Parerea mea personala este ca exagerezi in legatura cu forjele si uleiurile. Motoarele astea merg fara stres cam 400.000 km cu ulei semisintetic schimbat la timp si folosire normala. Din caietul de sarcini motorul a fost proiectat sa tina 250.000 km cu intretinere precara.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment