Am observat si eu ca la Mobil, pe eticheta tradusa scrie "Made in Belgium" si pe eticheta originala "Made in Turkey".
Ce ulei folositi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Acuma chiar nu stiu pana la urma cat de mult conteaza ca ar fi facutTurcia, ma gandesc ca nu pot fi intratat de "criminali" ca sa puna in bidon de Mobil1 sau Castrol ulei care din start sa aiba propietati slabe sau sa si le piarda dupa 1000km. Banuiesc ca in cel mai rau caz varful de gama de la Mobil1 facut in Turcia ar putea sa fie echivalent calitativ cu nivelul de jos facut in USA, dar totusi.
Eu unul nu stiu nimic de Bavaria in C-ta(cred ca cel de la iesire din oras) banuiesc ca au produse made Germany, dar deocamdata tot pe Mobil1 0W40 facut in Eu(mai exact nu se stie) as vrea sa merg, aa si sa vad unde o sa ma primeasca cu el, cred ca merg in Tulcea, ca la "uratii" din Constanta e alta poveste.
Comment
-
Sunt 2 Bavaria in Constanta, unul pe DN2 A, si unul pe Bd. Tomis.
Comment
-
BlackRally: nu trebuie sa demostrezi nimic, da - pe bidonul de Mobil Synt S 5W40 scrie Made in Turkey. Si ce-i cu asta? Si la descriere scrie si pe ruseste, moldoveneste, bulgara si mai stiu eu ce limbi apuse.
In timp o sa dispara si treaba asta la noi: Made in Germany ''DAAAAA, asta e bun''.
Daca generalizam: masini se fac si-n Turcia, Ford va face masini in RO, asta ce inseamna, ca nu mai e Ford...?
PS: ai vazut cum arata un Synt S 5W40 scos dupa ~10000 km? Arata tot ca un Mobil 0W40, adica maro (daca era mineral, era negru toata ziua!) ma rog, nu e un criteriu dse comparatie.
Ce ne face sa credem ca un Elf 5W40 facut in Franta ar fi mai bun ca un Mobil 5W40 facut in Turcia? Doar factorul psihologic ne face sa credem treaba asta, real nu avem nici un argument.
Pe bidonul de M1 5W30 ESP Formula scrie Made in UE, cu toate ca e cel mai scump, asta ce inseamna? Ca un ARAL pe care scrie Made in Germany e mai bun?? Nu cred.
Cu ce te incalzea mai mult daca scrie Made in UE si nu Made in Turkey?
Personal chiar imi convine sa vad exact tara de provenienta (desi e irelevant si asta) decat UE.
Daca se poate sa lipiti posturile, mai spun ceva:
Dacia batrana de acasa merge cu Mobil 10W40, schimbat uleiu la ~10000 km. Stii cum arata motorul? (sus la capac) Impecabil. E curat ca niciodata, nu mai vad mal, depuneri si alte cele. Masina cu ~100000 km la bord (reali!).
La fel si la lucru am Golf IV de 1.4 cu 150000 km la bord, merge cu Mobil 10W40, e ceas motorul.Last edited by andrei; 24 June 2008, 10:41.
Comment
-
Si ce daca scrie Made in Turkey? Daca iti iei cauciucuri Continental si sunt facute in Romania, ce faci? Le arunci si fugi in Germania sa iei altele pe care o sa scrie tot Made in Romania dar is luate din Germania, deci calitate maxima?
La naiba oameni buni... Tehnologia e aceiasi, calitatea e aceiasi.. Forta de munca e mai ieftina. Cand o sa terminati cu suspiciunile astea neintemeiate? Nu o sa-si permita Mobil, de exemplu, sa se joace cu calitatea.
* v-am spus ca OMV cumpara toata motorina de la Petrom, nu? Asta inseamna ca OMV se joaca cu calitatea "austriaca"?
"Fabricat in China/ Asamblat in Germania" - moamaaaa... calitate germaneasca .Last edited by iuli81; 24 June 2008, 11:01.
Comment
-
Ulei
Pai o priza electrica de 220 Volti Made in Turky este la fel cu priza Made in France -Legrand ?
Asa e si cu uleiu, cu toale , tigari, dulciuri, etc.
Revenind la ulei eu folosesc la golfuri un ulei de buna calitate deoarece la Golf 4 se foloseste o norma speciala pompe en duse......
Ideea este cam la fel ca si la Logan, un ulei bun, preferabil full sintetic asigura o buna lubrefiere a motorului precum si la turbina mai ales dupa pornire la rece.
Comment
-
Ionut, cred ca nu ai citit cu atentie despre ce era vorba. Eu nu vorbesc despre o priza oarecare si una Legrand ci despre doua prize legrand, acelasi model, una facuta in Turcia si alta in Franta. Sunt sigur ca daca sunt exact acelasi model, sunt si aceiasi calitate. (un ulei mobil facut in germania e egal cu un ulei Mobil fabricat tot de ei in Turcia)
In alta ordine de ideei... daca peste 3 ani Turcia intra in UE, si pe uleiul facut la ei o sa scrie Made in UE si habar nu ai ca e facut acolo. Te multumeste cu ceva? Pe mine nu. Sunt sigur ca se pastreaza calitatea brandului.
Comment
-
Pai poate scrie "Mde in UE" si sa fie fabricat in Romania de fapt....
Orice brand care se respecta, care are certificari si calitate, cand cumpara o fabrica in zone cu mana de lucru ieftina o retehnologizeaza pentru a produce exact ce are el nevoie.
Din cate stiu la uleiuri este un flux de productie in mare parte automatizat, si nu vad unde poate intervine atat de mult factorul uman. Sipe deasupra mai exista si controlul calitatii, care in gandiera vestica are un rost extrem de important in coordonarea productiei si lansarea unui produs pe piata.
In concluzie, o companie va produce aceeasi calitate (cu aceeasi tehnologie) in orice locatie de pe glob.
Mai mult, am vazut personal acum 3 ani niste LCD-uri LG, unele facute in Taiwan si altele in UK. In afara de pret, nu exista absolut nici o diferenta.....
Comment
-
Fiecare cumpara ce vrea in fond. Eu sunt prea sarac sa-mi cumpar produse care tin de siguranta mea, de protectia motorului, sistemul de franare etc. De provenienta necunoscuta.
@Iuli81 Nici cauciucurile, nici lichidul de frana, nici antigelul, nici lichidul servo nu le cumpar din RO. Tocmai de asta putin ma intereseaza de ceea ce ofera Uzina Dacia in garantie. Si sa stii ca produsele aduse din Germania sunt si mai ieftine comparativ cu preturile din Ro. Daca doresti iti pot demonstra ca am cauciucuri ContiSport fabricate in Germania.
Nu v-ati pus niciodata intrebarea de ce un autoturism are o viata mai lunga in Germania, Italia, Anglia etc.? Ve-ti spune ca soselele sunt mai bune, ca service-urile sunt mai serioase, mai performante, ca mecanicii sunt mai bine pregatiti. Si piesele conteaza foarte mult. Ceea ce se produce pentru ei este de o anumita calitate, pe cand ceea ce este pt. Europa de Est este cu totul altceva. Care a fost plecat un timp mai indelungat stie ceea ce vb.
Comment
-
Partial iti dau dreptate dar DA, soselele sunt mai bune, service-urile sunt mai serioase, mai performante, ca mecanicii sunt mai bine pregatiti si nivelul de trai e altul sau cel putin s-a simtit mult mai mult diferenta pana acum. Romanul, saracul, a bagat un lubrifinsau alte porcarii de 5 lei litro, de la Petrom, pentru ca de atat a avut bani pe cand neamtul a avut mereu de ales intre branduri mari si bune ca Aral, Mobil, etc.
Unde am zis eu ca produsele aduse din Germania NU sunt mai ieftine comparativ cu preturile din Ro? Si eu am cauciucuri aduse din germania, presuri luate din Germania, acumulatori din Germania. Eu vorbeam doar de calitatea unor produse, ale unor branduri mari, produse in tari diferite, care dupa parerea mea e aceiasi. Dar, repet...Partial ai dreptate.
Comment
-
Deci in primul rand din acest motiv in Germania spre exemplu masinile au fiabilitate mai mare: drumuri incomparabile, service cu pregatire (cara-te cu o Dacia 1310 acolo sau un Oltcit - asta stiu exemplu clar , a rezistat mult si bine fara reparatii), si da, apoi putem vorbi si de piese de calitate ceva mai superioara, dar e cam trasa de par.
Ai cauciuce Made in Germany, sti sigur ca nu sunt facute cumva la noi? )
Daca iti dau doua cauciuce Conti, unul facut la noi, unul facut in Germania, le punem pe masina, parol sa in timp se uzeaza la fel? )
Pise de maim buna calitate, exact cum a spus si Iuli81: ce drac de piese am avut noi pana acum?? Ca sa putem spune ca alea sunt mai bune sau alealalte...
Comment
-
Din ce am citi pana aici in legatura cu ce ulei sa folosesc la logan 1.4.Mpi nu am reusit sa -mi fac o parere ,dar celor interesati va pot spune din experienta proprie urmatoarele : am loganul de 2 ani [si pe taxi de 6 luni ] si primul ulei pana la 20.000 km la revizie a fost dacia - cel de fabrica , dupa 20.000 dorind sa imi protejez cit mai mult motorul am trecut pe mobile 5w40 , dar dupa vreo 5.000 km observ ca la cald ,cind masina sta in soare si cind pornesc motorul se aude un zgomot subtil de cuzineti pana ia ulei . Dupa ce am stat de vorba cu mecanici , prieteni am ajuns la concluzia ca mobil 5w 40 pt dacie [renault] este prea subtire iar la urmatorul schimb trec pe 10 w 40 tot mobil 1 . In concluzie 5 w 40 este prea subtire la temperaturi ridicate . Nu stiu alte marci cum se comporta la temperaturi ridicate , daca e cineva care stie sa posteze ...
Comment
-
A doua cifra de vascozitate respectiv w40 este identica dupa cum observi si la 10w40 si la 5w40!Deci uleiurile sunt la fel de vascoase la caldura!In al doilea rand Dacia recomanda in cartea masinii tipul de ulei respectiv 5w40, cel putin la mine asa scrie!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Da TEO...Si daca bagai 0W40 era si mai subtire nu? )
DEci exact cum a grait darksid3 asa este (s-au mai inselat si altii cu treaba asta de la care aveam pretentii...). Numarul dupa W iti indica vascozitatea la cald: ..W40 are in jur de 14, ..W30 are in jur de 10-12, ..W50 are in jur de 18 (Dacia Oil am inteles ca are ~7,8, inuman).
Vara mai merge sa bagi 10W40, dar iarna e cam nasol la pornire, e destul de vascos.
PS: daca Dacia spune 5W40 ei de ce naiba baga 5W30???
La mine in carte sunt multe indicative recomandate:: 5w30; 5w40, 5w50, 0w40...Last edited by Octavian; 25 June 2008, 12:44.
Comment
Comment