Ce ulei folositi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad ca tot nu scapam de mitul uleiului subtire respectiv al uleiului gros!Dragii mei, uleiurile sunt multi grad...Mai subtiri cand?La rece sau la cald?This is the question!..Si mai este si problema de clima,in ce conditii este folosit motorul, ce temperaturi, etc!
    Octav, eu cel putin am masina din iulie 2007 si la mine scrie doar de 5w40!Bineinteles ca n-are ce sa dauneze daca bagi un 5w30 sau un 0w40, depinde de fiecare....Dar niciodata un 10w40 nu va fi superior unui 5w40
    Last edited by darksid3; 25 June 2008, 12:48.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • Asta e clara treaba cu 10W40 - 5W40 (sau 0W40), efectul se va vedea in timp, acum cat sunt noi, toate merg ok.

      Referitor la ce spune cartea...Naiba stie, si eu am masina din Iunie 2007. O sa ma uit mai atent cand ajung acasa
      Dar stiu bine ca am vazut o pagina unde arata ce poti sa bagi in el.

      PS: si daca mai trebuie spus - la rece uleiu e bine sa aibe o vascozitate cat mai scazuta (sa fie 5W.. sau cel mai bine 0W... ma rog) iar la cald sa aibe o vascozitate acceptata de constructor si propice pt climatu respectiv (indice de vascozitate ~10-14).

      La temperaturi de 35-40 grade C cel mai bun e 5W40 sau 0W40, pana in 30-35 grC ar fi 0W30 sau 5W30

      Oricum nu ''sughita nici cu 5W30 la 35-40 grC
      Last edited by Octavian; 25 June 2008, 12:59.

      Comment


      • Octavian te hotaresti ce vrei?
        1.Ulei universal recomandat pentru clima din Romania 5W 40 (semisintetic sau fullsintetic-depinde de firma si aprobari)
        2.Ulei in functie de anotimpuri poti folosi 0W 40 sau 5W 30 iarna (astea sunt full sintetic) si vara 5W 40 sau 10W 40(semisintetic)

        Uite ce recomanda Valvoline la masina ta

        Dacia
        Logan
        Logan 1.4 (2004 ->)

        --------------------------------------------------------------------------------

        Engine K7J 710 Capacity 3,3 liter
        Filter 0,1 liter

        Use: Normal
        Service intervals:
        Change 20000 km / 12 months

        SynPower XL-III 5W-30
        SynPower 5W-30
        SynPower 5W-40

        Comment


        • Sorry Cristian, caldura

          Da, stiu foarte bine ce recomanda Valv.
          Eu momentan merg pe 5W30 full sintetic M1(care e bun si iarna si vara, ca e d-ala bun si are o vascozitate care nici un alt ulei nu o atinge la indicele asta-eventual Castrol) si mai tarziu (pe la ~75000 km) o sa merg pe o vascozitate ceva mai mare, doar un pic, adica 0W40 de la M1.

          PS: discutam de vascozitate la cald, aia la rece nu ma intereseaza, doar sa fie cat mai MICA.

          Comment


          • Originally posted by Octavian___30 View Post
            Deci in primul rand din acest motiv in Germania spre exemplu masinile au fiabilitate mai mare: drumuri incomparabile, service cu pregatire (cara-te cu o Dacia 1310 acolo sau un Oltcit - asta stiu exemplu clar , a rezistat mult si bine fara reparatii), si da, apoi putem vorbi si de piese de calitate ceva mai superioara, dar e cam trasa de par.

            Ai cauciuce Made in Germany, sti sigur ca nu sunt facute cumva la noi? )
            Daca iti dau doua cauciuce Conti, unul facut la noi, unul facut in Germania, le punem pe masina, parol sa in timp se uzeaza la fel? )

            Pise de maim buna calitate, exact cum a spus si Iuli81: ce drac de piese am avut noi pana acum?? Ca sa putem spune ca alea sunt mai bune sau alealalte...
            Stiu sigur ca nu sunt facute la noi! Cand e vb. De BMW, eu nu ma joc.
            Pe Logan am cumparat Firestone. Oare astea's romanesti?
            Cu piesele am sa-ti dau un exemplu autohton: Prin 2003 mi-am cumparat o Supernova Rapsodie noua care a ajuns pe la 40000km in decurs de 2 ani. Am zis ca un om grijuliu sa schimb distributia si am cumparat o curea care a costat 80ron si rola cu 100ron (mult pt. Vremea aia). Piese de origine, bla, bla bla, tot tacamul. Si montez distributia, pornesc masina si raman interzis. Faimoasa rola marca Koyo facuta pe vapor cred, fluiera de ziceai ca biata Supernova are turbo. Rulmentul nu a vrut sa mi-l mai primeasca inapoi ca cica era rulat, chiar daca montajul a fost facut in service autorizat. M-am lasat pagubas, am montat tot rulmentul vechi si la 45000 am vandut masina.
            E doar un exemplu din multitudinea pe care le stiu si le vad zi de zi, insa in Germania nu se intampla asa ceva!

            Si ca sa fiu ontopic: Polemica uleiurilor nu se v-a sfarsi niciodata, asa ca bagati in motoare ce doriti, numai contrafacute sa nu fie!

            Comment


            • Un pivot de BMW luat din Ungaria e mai slab calitativ decat unul luat din Germania?

              Comment


              • Eu nu vroiam decat sa va impartasesc cite ceva din experienta mea despre masini si in special despre motoare - in primul rand sunt mecanic , posed circa 1,5 milioane de km parcursi in 10 ani de taximetrie pe soselele Romaniei si nu numai , si cele 28 masini schimbate dealungul celor 17 ani de cand posed permis , - si asta fara sa fiu lipsit de modestie , - in concluzie cred ca stiu sa ascult un motor nu credeti ? Iar despre uleiurile de pe piata din Romania permiteti-mi sa am unele rezerve ... Iar ca o mica atentie va aduc la cunostiinta ca ultima masina inainte de logan a fost un tico vandut la 280.000 km parcursi pe taxi numai cu ulei Mobile 10 W 40 iar cel care a cumparat masina nu stie cum sa imi multumeasca pentru cum merge motorul ... Din umila mea experienta va recomand 10 w 40 si vara si iarna ... Eu vorbesc din experienta nu din carti ... Sa ma iertati daca v-am plictisit cu vorbaria ...

                Comment


                • Cred 100% ce ai spus si am tot respectul pt experienta ta de sofer.

                  Nu vreau sa fac comentarii aiurea , dar sunt multi factori la mijloc, cum ar fi regimul de mers in km astia, intervalul de schimb ulei, etc.
                  Chiar crezi ca un ulei mai bun nu ajuta in nici o masura la o fiabilitate sporita? (normal ca regimul de functionare conteaza mult, dar sa presupunem la acelasi regim - doua uleiuri diferite).

                  Eu cred ca ajuta si atata timp cat schimb uleiu la 15000 km (si nu la ~7500) sa folosesc un ulei superior - vascozitate mai buna la rece, proprietati bune de lubrifiere si dupa 10000 km, etc.

                  Comment


                  • Din graba am omis ceva important - -schimbul de ulei din principiul functionarii si exploatarii il fac la 10. 000 mii de km

                    Comment


                    • Mi-am adus aminte de ceva, hai sa spulberam si mitul cu uleiu 5W30 ca nu prea se potriveste la caldurile noastre.

                      Total fals si neadevarat, ce folosim noi e ulei semisintetic sau chiar full sintetic si e cu o clasa peste uleiurile multigrad (alea erau la limita de sus la 30-35 grC)


                      Uitati-va un pic aici, sunt lucruri care le stim mai mult sau mai putin. La final e graficu ala si vedeti unde se afla un 5W30, n-are nici o treaba la 30-40grC

                      Comment


                      • Originally posted by teo30 View Post
                        Din graba am omis ceva important - -schimbul de ulei din principiul functionarii si exploatarii il fac la 10. 000 mii de km
                        Depinde si in mediul in care circuli....Daca faci astia 10 000km doar urban e ok,dar daca faci 50% urban+50% extraurban poti sa schimbi lejer si la 15000km

                        Comment


                        • Originally posted by teo30 View Post
                          Eu nu vroiam decat sa va impartasesc cite ceva din experienta mea despre masini si in special despre motoare - in primul rand sunt mecanic , posed circa 1,5 milioane de km parcursi in 10 ani de taximetrie pe soselele Romaniei si nu numai , si cele 28 masini schimbate dealungul celor 17 ani de cand posed permis , - si asta fara sa fiu lipsit de modestie , - in concluzie cred ca stiu sa ascult un motor nu credeti ? Iar despre uleiurile de pe piata din Romania permiteti-mi sa am unele rezerve ... Iar ca o mica atentie va aduc la cunostiinta ca ultima masina inainte de logan a fost un tico vandut la 280.000 km parcursi pe taxi numai cu ulei Mobile 10 W 40 iar cel care a cumparat masina nu stie cum sa imi multumeasca pentru cum merge motorul ... Din umila mea experienta va recomand 10 w 40 si vara si iarna ... Eu vorbesc din experienta nu din carti ... Sa ma iertati daca v-am plictisit cu vorbaria ...
                          Pai daca esti mecanic tb. Sa stii ca motorul din generatia Tico nu este compatibil la ulei cu motorul de pe Logan. Daewoo 10w40, Logan 5w40.
                          Dupa ureche stim cu totii cum trebuie sa se auda un motor. Insa mai tb. Sa fim atenti si ceea ce scrie negru pe alb de producator.

                          @Octavian Exemplul nu este concludent. BMW-ul meu din 1991 are pivoti originali la aproape 400000km. Un alt exemplu insa ar fi urmatorul: Am schimbat toate curelele cand am cumparat masina si fiind in criza de timp, am cumparat Contitech. Au tinut fix 2 luni. De ce? Pt. Ca Brasovul face curele aer - apa pt. BMW. Am luat foc, dupa ce dadusem vreo 200ron si am comandat de data asta Gates. Ei bine, pot spune ca masina are aproape un an de la schimbul curelelor si se aude impecabil. Stii melodia aia:? Romania... Trezeste-te!

                          Ungurii fac piese foarte bune pentru Lada, modele din care am avut vreo 15 buc. In 10 ani cat am stat in Oradea. De BMW nu stiu si daca am sursa in Germania, sincer nici nu ma intereseaza. Fii insa sigur ca daca mergi in Debrecen si cumperi ulei pt. Logan ai numai de castigat. Si inca ceva: Nu uita totusi ca Loganul, nu este o masina romaneasca. Ca este asamblata la noi e cu totul altceva. Nu am vazut inca nimic pe care sa scrie (in afara de embleme) Dacia. Toate sunt Bosch, Valeo, Siemens. Tocmai din cauza asta, eu sustin ideea ca in motorul de Logan sa se bage numai uleiuri de calitate, chiar daca un schimb costa aprox. 200ron sau poate mai mult. Este un motor care merita si durata de viata o prelungesti f. Mult, bucurandu-te ca ai o masina buna si fiabila.

                          Comment


                          • Mai depinde si ce tip de motor este folosit, de exemplu la un motor boxer se preteaza mai bine un ulei cu cifra de vascozitate la cald mai mare!Motoarele boxer functioneaza in regim de temperatura mai mare!Altfel motoarele care functioneaza in regimuri de turatie mare, temperatura mare, necesita ulei cu ultima cifra mai mare!La Logan un 5w40 e mai mult decat suficient!
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • Exemplul meu la piese era doar ca idee, in loc de Ungaria putea fi Austria, Cehia etc.
                              Ce vroiam sa spun e ca o piesa originala o poti gasi foarte bine si in alte tari decat in tara de origine. Pret aproximativ la fel (nu ca la noi normal, unde comerciantii te rup la pret, castig imediat si toate cele).

                              Ref la ulei e pf adevarat, daca poti si ai cu ce, e bine sa nu te zgarcesti la un 70-100 lei in plus la un schimb de ulei, baga-i ce-i mai bun din gama care o recomanda producatorul
                              Daewoo folosea 10W40, doar nu crezi ca sughita motorul sau ii facea rau (din contra!) cu un 5W40 , 5W30 sau 0W40. A fost un ulei folosit la vremea respectiva de fabrica asta pt ca intre timp uleiurile au mai evoluat (chiar si-n ultimii ani).

                              Sau ca sa fiu mai pe extrema: baga un full sintetic 5W50 intr-o Dacia 1310 cu motorul proaspat facut sa vezi cat va tine motorul, garantat ca-i va place mult mai mult decat un 20W50 sau 20W40 ''multigrad''.

                              Comment


                              • Colegul nostru exemplifica un Tico cu 280000 km la bord. Chiar crezi ca 5w40 era ok pt. Motorul ala?

                                Nu te contrazic ca nu ar tine un motor de Dacie proaspat facut, folosind un ulei 5w50, dar cum ramane cu toleranta asamblarii pieselor din respectivul motor? Te-ai intrebat de ce motoarele generatie mai veche folosesc uleiuri gen 20w40 si cele noi 0w40, 0w60 etc.?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google