Ce ulei folositi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ok, hai sa o luam altcumva.

    Care e diferenta intre un 20W40 (sau 15W40) si un 0W40(sau 5W40) full sintetic??

    Te intreb pt ca eu in Dacia 1300 cu motorul nefacut de cand e masina, merg de doi ani cu Mobil 10W40 semisintetic (ar merge linistit si cu 5W40).

    PS: vorbim de tolerante? Da, pot fi probleme daca ai baga un semisint 5W30 care are o vascozitate prea scazuta pt motoare de generatie veche.
    Last edited by Octavian; 28 June 2008, 12:27.

    Comment


    • Foarte bine pusa problema vis-a-vis de toleranta pieselor motorului, dar un 5w40 are aceeasi vascozitate la cald plus un indice de ungere mai bun, apoi este mai putin vascos la rece de unde rezulta o ungere mai buna a motorului rece plus in anotimpul rece!Oricum ar fi un ulei sintetic este superior unui ulei mineral, la toate capitolele!Pe vremurile alea nu exista o tehnologie atat de avansata ca acum...Daca ai la dispozitie uleiuri de calitate de ce sa nu folosesti?Iti dau exemplu motorul de Oltcit care e conceput in anii 80 dar pentru care francezii recomandau ulei 10w30 sau 10w40 (ATUNCI, atentie) iar romanii recomandau ulei 15w40 sau 20w40!Deci se poate deduce!In Romania pe vremea aia cine gasea Lubrifin 15w40 statea la coada sa-l cumpere si zicea si Doamne ajuta!
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • Foarte bine punctat, desi am mai auzit povesti cu ulei consumat si ''scuipat'' pe la semeringuri.
        Eu n-am patit asta (scapa ulei cum ''trebuie'' sa scape dupa 25 ani de functionare), cu toate ca la Dacia semeringurile...Sunt de cand e masina (si folosesc cum am spus 10W40).

        Daaa, in Oltcit bagam 15W40, la un moment dat am bagat Carrier si am xxx un ax cu came (de zgarcit l-am dat jos, incarcat cu un electrod de durificare, rectificat si pus la loc). In fine, motoare bune, l-am dat la ~100000 km si merge si acum cu acelasi motor. La 5000 rot/min n-avea nici o treaba Scuze de offtopic, amintirile...

        Comment


        • Am fost si eu in dilema la noul diesel al meu si pana la urma am bagat 0W40.

          Comment


          • Cum merge masina acuma, vreo diferenta sesizabila?
            Ai mers pe Mobil? De exemplu eu am chiar langa mine un bidon de 4 litri de Mobil1 0w40, asteapta sa fie pus la revizie.

            Comment


            • Pai vreo diferenta mare de zgomot sau alte cele nu e

              Oricum, ce ai tu langa tine iz za best )

              Comment


              • Vreau si eu sa fac revizie de un an si vreau sa va intreb ce ulei sa folosesc pentru un 1.4 mpi. Sa ma bazez pe dacia oil sau sa cumpar altceva?

                Comment


                • Eu vroiam sa stiu daca 0w40 schimba mersul motorului:zgomot, consum, se simte vreo lejeritate in mersul acestuia.
                  Acuma am 6300km, dupa ce fac schimbul de ulei o sa fiu mai linistit, la cum merg eu, cam in stilul tau @Octavian, schimb pe la 3000 de obicei, rar sub si cam des peste 4000-4500, dar niciodata nu am depasit 5500rpm.
                  Plus ca vreau sa fac si remapare si un ulei bun isi va spune cuvantul pe langa ce am acuma in masina Dacia Oil.
                  @snaky daca merci mai lejer cu masina eu cred ca un Mobil SynthS-5W40 e ok. La metro era 110 lei/4 litri.
                  Last edited by florian; 4 July 2008, 00:17.

                  Comment


                  • Deci cum am spus, dupa mine vazut 0W40 M1 e super ok.
                    Merge si SyntS 5W40 (am avut si de asta, dar parca la forja puternica nu rezista asa bine, motorul facea un pic de zgomot metalic, cu ce am acum, nu mai aud zgomotu' ala)

                    Si eu cred ca la urmatorul schimb trec pe M1 0W40.

                    Comment


                    • Ok!
                      Am sa incerc M1 SyntS, 4L e destul nu?

                      Comment


                      • Si eu am M1 5W40. Acelasi sunet usor metalic il aud si eu la turatii mari - peste 4000. Si cum am obiceiul sa o turez cam tare, cred ca data viitoare voi trece si eu pe 0W40 M1. Oricum, e o diferenta majora fata de Dacia Oil 5W30.

                        @snaky: 4 L e destul, la un schimb intra 3,3 L (cu tot cu filtrul de ulei). Restul iti va ramane.
                        Last edited by danielliviu; 4 July 2008, 15:21.
                        GL-22-TOF

                        Comment


                        • Deci la 7500 km am schimbat DaciaOil cu Mobil SyntS 5W40, la 15000 km am bagat Mobil1 5W30 ESP Formula, la 30000 km cred ca o sa trec pe Mobil1 0W40 ))
                          Ce naiba o sa fac eu cu 3 bidoane de ulei..?
                          Stiu: le combin pe toate trei si le bag in Dacia 1300 )

                          PS: nu stiu daca merita vascozitatea aia o idee doar mai mare de la 0W40...Fata de 5W30

                          Comment


                          • Apropo de reviziile la Dacia; acum nu pot sa bag in foc ca asa este dar mi-am facut o parere.
                            Prima revizie am avut-o la 10.000km unde cica mi-au schimbat uleiul. A doua revizie nu am mai facut-o la reprezentanta si am facut-o si mai devreme la e17.000km; cei de la serviceul unde am facut revizia s-au minunat cand au vazut ce negricios era uleiul; stau si ma intreb daca cei de la reprezentanta Dacia Iasi au schimbat uleiul la prima revizie Asa negru trebuie sa arate dupa 7000km uleiul?
                            Acum i-am pus un Castrol Magnatec 5W40; se simte ca respira altfel motorul ; apropo e un 1.5dci; nu a fost forjat..Moderat-sport...In limitele bunului simt.

                            mersi
                            "Stiu ca nu stiu nimic, dar stiu ca pot sti mai mult decat stiu" (Socrate)

                            Comment


                            • La diesel e normal sa se innegreasca repede, dupa primele sute de km. Mai ales ca era si Dacia Oil.
                              Cel mai nou proiect auto din România!
                              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                              Comment


                              • Orice ulei ai baga in dizal, tot se innergreste dupa cateva mii de km (mult spus). Aia de la service fie erau mesteri de cartier fie n-au mai vazut cum arata un ulei dupa ~10000 km la dizal.
                                Cred ca problema mai mare ar fi daca Nu se innegreste

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google