Conteaza asa mult de cine e facut uleiul daca respecta specificatiile producatorului masinii?
Ce ulei folositi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nu conteaza de cine e facut, incet incet o sa dispara mitul cu ''made in Germany'' za best.
Oricum pe majoritatea uleiurilor vezi Made in UE , sau Turkey.
Nici macar pe ELF nu scrie MADE IN FRANCE clar, spune ceva acolo de France , dar NU vezi Made in France.
Comment
-
Daca sunt numai 2 mm e ok.
Sigur ti-a bagat ca la carte 4,2 litri(sau cat e la dizal)
Asa se intampla si la 1.4, cand baga mesterii ca la carte (3,2 litri cu schimb de filtru) nivelu e PESTE maxim cu vreo 2 mm.
La mine de fiecare data a pus 3 litri si era la maxim, dar nu mai sus.
Comment
-
Originally posted by Octavian___30 View PostNici macar pe ELF nu scrie MADE IN FRANCE clar, spune ceva acolo de France , dar NU vezi Made in France.
Ai citit pe un bidon de Elf? Si pe eticheta in franceza si pe aia in romana? N-ai vazut ca scrie Produs de: Elf [...] France?
Originally posted by nik View PostDupa revizie, nivelul de ulei este mai mare cu vreo 1-2mm decat maximul de pe joja. Are vreo influenta negativa?
Comment
-
Mai de ci eu am spus foarte clar: NU scrie MADE IN FRANCE, scrie cum ai spun tu Elf...France
E o mare diferenta.
Uite spre exemplu pe un bidon de Mobil Synt S 5W40 scrie MADE IN TURKEY si Exon Mobile Belgium. Pe aceeasi eticheta de pe bidon, nu ce scriu ramanii.
Asta ce inseamna oare???
Comment
-
De exemplu:
SUPER
10W-40
Partial sintetic
API SJ/CF, ACEA A3-96
MB 228.1, VW 500/505
= Marca (1)
= Clase de vâscozitate (2)
= Compoziţia uleiului de bază (3)
= Nivel de performanţă (4)
= Aprobări ale fabricanţilor de motoare (5)
ABREVIERI UTILIZATE
SAE = Societatea Inginerilor de Automobile
API = Institutul American de Petrol
ACEA = Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile
(1) MARCA poate fi de fabrică, sau de produs, asociată cu tipul de ulei. În cazul uleiurilor de motor fabricate de LUBRIFIN, există mărcile de produs: VECTOR, VERSUS, EUXIN şi LUBSTAR. Pentru nivelele de performanţă inferioare, se păstrează notaţia "M" cu care piaţa românească este familiarizată.
(2) CLASELE DE VÂSCOZITATE pentru uleiurile de motor sunt stabilite de SAE, şi cuprind:
· Clase de iarnă (OW, 5W, 1OW, 15W, 20W, 25W)
· Clase de vară (20,30,40, 50.60)
Dacă uleiul de motor satisface cerinţele unei singure clase de vâscozitate, uleiul se numeşte monograd.
Uleiul multigrad este uleiul care satisface cerinţele mai multor clase de vâscozitate. De exemplu un ulei 1OW/40 va asigura o pornire la rece similară cu un ulei din clasa 1OW şi se va comporta la temperaturi ridicate ca un ulei din clasa 40.
SAE editeaza buletinul SAE J 300, cuprinzând clasele de vâscozitate pentru uleiurile de motor. Acest buletin este periodic actualizat.
(3) COMPOZIŢIA ULEIULUI DE BAZĂ
Formularea uleiului de motor
Ulei de bază = 70-95%
Aditiv pachet de performanţă = 5 20%
Modificator de vâscozitate = 0 - 20%
Depresant al punctului de curgere = 0 - 1%
Uleiul de bază poate fi:
- ulei de bază mineral constituit din fracţii de uleiuri obţinute prin distilare în vid, cu proprietăţi îmbunătaţite prin procese diverse de prelucrare fizice sau chimice (ex.: hidrotratare)
- compuşi sintetici (polialfaolefine, esteri)
Rolul uleiului de bază şi al aditivilor este ilustrat în "Noua funcţii ale unui ulei de motor".
(4) NIVELUL DE PERFORMANŢĂ
Nivelul de performanţă menţionat pe eticheta uleiului de motor poate fi conform API, sau conform ACEA.
În notaţia nivelului de performanţă API, litera "S" indică performanţa uleiului utilizat pentru motoare pe benzină iar litera "C" indică performanţa uleiului utilizat pentru motoare diesel. Cu cât literele care urmează sunt mai avansate în alfabet, cu atât nivelul de performanţă este mai ridicat.
Conform buletinului API, nivelele de performanţă utilizate în prezent sunt: SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ (obs.: s-a omis SI pentru a nu exista confuzii cu notaţia Sistemului International de unităţi de măsură).
Un ulei cu nivel de performanţă superior, poate fi utilizat şi pentru motoarele care au recomandare de nivel inferior; de ex.: un ulei SH poate fi utilizat şi pentru SG, SF,SE,SD.
Pentru motoare diesel, CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-2, CF-4, CG-4, CH-4, unde cifrele indică utilizarea uleiului pentru motoare diesel în 2 sau 4 timpi.
Un ulei cu nivel de performanţă superior, poate fi utilizat şi pentru motoarele care au recomandare de nivel inferior, cu condiţia ca motoarele să fie de acelaşi tip (în 2 sau 4 timpi); de ex.: un ulei CF-2 poate fi utilizat şi pentru CD-II, în timp ce un ulei CF-4 poate fi utilizat şi pentru CD şi CE.
Pentru uleiurile "universale" recomandate atât pentru motoare diesel, cât şi pe benzină, se utilizează ambele notatii, de exemplu: SF / CD; SG / CE; SH / CF.
Pe piaţa românească este cunoscută notaţia conform SR 871: SUPER 1, SUPER 2, SUPER 3, SUPER4, SUPER 5. Cu cât valoarea cifrei este mai mare, cu atât nivelul de performanţă este mai ridicat.
Informativ, corespondenţa dintre nivelurile de performanţă conform prezentului standard şi nivelurile de performanţă definite de specificaţiile API sunt:
SUPERl - API SD/CB; '
SUPER2 - API SE/CC;
SUPER3 - API SF/CD;
SUPER4 - API SG/CE;
SUPER5 - API SH/CF.
Notaţia nivelului de performanţă ACEA cuprinde clasa (A, B sau E), categoria (1,2 sau 3) şi anul editării condiţiilor nivelului de performanţă. Ex.: E2-96.
A = motoare pe benzină
B = motoare diesel puţin solicitate
E = motoare diesel suprasolicitate
Cifra care urmează se corelează cu condiţiile speciale impuse de tipul de motor.
(5) APROBĂRI ALE FABRICANŢILOR DE MOTOARE
Pe lângă nivelele de performanţă menţionate, fabricanţii de motoare pot impune cerinţe suplimentare: teste pe motoarele proprii, condiţii diferite de testare etc.
Notaţia MB 228. 3, de exemplu, sau VW 500, sau BMW arată că fabricantul de motoare recomandă utilizarea uleiurilor respective pentru motoarele de construcţie proprie..Last edited by darksid3; 11 July 2008, 17:44.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Adica pomelnicul ala cuprinde raspunsul complet fara urma de indoiala!Nu va uitati asa multa la cifrele de vascozitate !Conteaza si indicativii aia care sunt scrisi cu litere mai mici!Citeste mai atent sus ca explica de ce....Sper sa nu mai apara alte intrebari ca deja o dam in ironii!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Deci, sa nu fie cu suparare, dar, noi aici discutam de 5W40, ca fiind cel mai bun (potrivit) pentru masinile noastre, tu ai postat un pomelnic despre 10W40, noi nu discutam despre el.
Ca parere personala, daca nu se scrie despre ce ma intereseaza, eu unul nu citesc mai departe.
Comment
Comment