Ce ulei folositi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Conteaza asa mult de cine e facut uleiul daca respecta specificatiile producatorului masinii?

    Comment


    • Daca respecta indicatiile nu conteaza asa mult, insa nici n-are ce sa strice un ulei si mai bun!
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • Nu conteaza de cine e facut, incet incet o sa dispara mitul cu ''made in Germany'' za best.
        Oricum pe majoritatea uleiurilor vezi Made in UE , sau Turkey.
        Nici macar pe ELF nu scrie MADE IN FRANCE clar, spune ceva acolo de France , dar NU vezi Made in France.

        Comment


        • Si in concluzie care e mai bun?
          Castrol, Elf, Mobil, etc, am inteles 5W40, dar, ce marca?
          De omv bixol ce ziceti?

          Comment


          • Oricare din ele este bun...Da si tu cu banul!
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Baga MOBIL1 (sau Castrol...).
              Bun si Elfu, da' e cel mai slabut din astea trei.

              Comment


              • Dupa revizie, nivelul de ulei este mai mare cu vreo 1-2mm decat maximul de pe joja. Are vreo influenta negativa? Ma gandesc ca nu depaseste cu mult...

                Comment


                • Daca sunt numai 2 mm e ok.
                  Sigur ti-a bagat ca la carte 4,2 litri(sau cat e la dizal)

                  Asa se intampla si la 1.4, cand baga mesterii ca la carte (3,2 litri cu schimb de filtru) nivelu e PESTE maxim cu vreo 2 mm.
                  La mine de fiecare data a pus 3 litri si era la maxim, dar nu mai sus.

                  Comment


                  • Originally posted by Octavian___30 View Post
                    Nici macar pe ELF nu scrie MADE IN FRANCE clar, spune ceva acolo de France , dar NU vezi Made in France.
                    Iarasi ajungem la contraziceri...
                    Ai citit pe un bidon de Elf? Si pe eticheta in franceza si pe aia in romana? N-ai vazut ca scrie Produs de: Elf [...] France?

                    Originally posted by nik View Post
                    Dupa revizie, nivelul de ulei este mai mare cu vreo 1-2mm decat maximul de pe joja. Are vreo influenta negativa?
                    Ar trebui scos putin ulei cu o seringa si un furtun subtire, pe la joja. Daca mecanicul n-a ajustat nivelul dupa joja nu e bine, pot aparea destul probleme in timp.
                    Cel mai nou proiect auto din România!
                    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                    Comment


                    • Mai de ci eu am spus foarte clar: NU scrie MADE IN FRANCE, scrie cum ai spun tu Elf...France

                      E o mare diferenta.
                      Uite spre exemplu pe un bidon de Mobil Synt S 5W40 scrie MADE IN TURKEY si Exon Mobile Belgium. Pe aceeasi eticheta de pe bidon, nu ce scriu ramanii.
                      Asta ce inseamna oare???

                      Comment


                      • Originally posted by darksid3 View Post
                        Daca respecta indicatiile nu conteaza asa mult, insa nici n-are ce sa strice un ulei si mai bun!
                        Si ce intelegi prin "mai bun" daca pe toate scrie 5w40?

                        Comment


                        • De exemplu:

                          SUPER
                          10W-40
                          Partial sintetic
                          API SJ/CF, ACEA A3-96
                          MB 228.1, VW 500/505
                          = Marca (1)
                          = Clase de vâscozitate (2)
                          = Compoziţia uleiului de bază (3)
                          = Nivel de performanţă (4)
                          = Aprobări ale fabricanţilor de motoare (5)



                          ABREVIERI UTILIZATE

                          SAE = Societatea Inginerilor de Automobile
                          API = Institutul American de Petrol
                          ACEA = Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile

                          (1) MARCA poate fi de fabrică, sau de produs, asociată cu tipul de ulei. În cazul uleiurilor de motor fabricate de LUBRIFIN, există mărcile de produs: VECTOR, VERSUS, EUXIN şi LUBSTAR. Pentru nivelele de performanţă inferioare, se păstrează notaţia "M" cu care piaţa românească este familiarizată.

                          (2) CLASELE DE VÂSCOZITATE pentru uleiurile de motor sunt stabilite de SAE, şi cuprind:
                          · Clase de iarnă (OW, 5W, 1OW, 15W, 20W, 25W)
                          · Clase de vară (20,30,40, 50.60)
                          Dacă uleiul de motor satisface cerinţele unei singure clase de vâscozitate, uleiul se numeşte monograd.
                          Uleiul multigrad este uleiul care satisface cerinţele mai multor clase de vâscozitate. De exemplu un ulei 1OW/40 va asigura o pornire la rece similară cu un ulei din clasa 1OW şi se va comporta la temperaturi ridicate ca un ulei din clasa 40.
                          SAE editeaza buletinul SAE J 300, cuprinzând clasele de vâscozitate pentru uleiurile de motor. Acest buletin este periodic actualizat.

                          (3) COMPOZIŢIA ULEIULUI DE BAZĂ
                          Formularea uleiului de motor
                          Ulei de bază = 70-95%
                          Aditiv pachet de performanţă = 5 20%
                          Modificator de vâscozitate = 0 - 20%
                          Depresant al punctului de curgere = 0 - 1%

                          Uleiul de bază poate fi:
                          - ulei de bază mineral constituit din fracţii de uleiuri obţinute prin distilare în vid, cu proprietăţi îmbunătaţite prin procese diverse de prelucrare fizice sau chimice (ex.: hidrotratare)
                          - compuşi sintetici (polialfaolefine, esteri)

                          Rolul uleiului de bază şi al aditivilor este ilustrat în "Noua funcţii ale unui ulei de motor".

                          (4) NIVELUL DE PERFORMANŢĂ
                          Nivelul de performanţă menţionat pe eticheta uleiului de motor poate fi conform API, sau conform ACEA.
                          În notaţia nivelului de performanţă API, litera "S" indică performanţa uleiului utilizat pentru motoare pe benzină iar litera "C" indică performanţa uleiului utilizat pentru motoare diesel. Cu cât literele care urmează sunt mai avansate în alfabet, cu atât nivelul de performanţă este mai ridicat.
                          Conform buletinului API, nivelele de performanţă utilizate în prezent sunt: SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ (obs.: s-a omis SI pentru a nu exista confuzii cu notaţia Sistemului International de unităţi de măsură).
                          Un ulei cu nivel de performanţă superior, poate fi utilizat şi pentru motoarele care au recomandare de nivel inferior; de ex.: un ulei SH poate fi utilizat şi pentru SG, SF,SE,SD.
                          Pentru motoare diesel, CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-2, CF-4, CG-4, CH-4, unde cifrele indică utilizarea uleiului pentru motoare diesel în 2 sau 4 timpi.
                          Un ulei cu nivel de performanţă superior, poate fi utilizat şi pentru motoarele care au recomandare de nivel inferior, cu condiţia ca motoarele să fie de acelaşi tip (în 2 sau 4 timpi); de ex.: un ulei CF-2 poate fi utilizat şi pentru CD-II, în timp ce un ulei CF-4 poate fi utilizat şi pentru CD şi CE.
                          Pentru uleiurile "universale" recomandate atât pentru motoare diesel, cât şi pe benzină, se utilizează ambele notatii, de exemplu: SF / CD; SG / CE; SH / CF.

                          Pe piaţa românească este cunoscută notaţia conform SR 871: SUPER 1, SUPER 2, SUPER 3, SUPER4, SUPER 5. Cu cât valoarea cifrei este mai mare, cu atât nivelul de performanţă este mai ridicat.
                          Informativ, corespondenţa dintre nivelurile de performanţă conform prezentului standard şi nivelurile de performanţă definite de specificaţiile API sunt:
                          SUPERl - API SD/CB; '
                          SUPER2 - API SE/CC;
                          SUPER3 - API SF/CD;
                          SUPER4 - API SG/CE;
                          SUPER5 - API SH/CF.

                          Notaţia nivelului de performanţă ACEA cuprinde clasa (A, B sau E), categoria (1,2 sau 3) şi anul editării condiţiilor nivelului de performanţă. Ex.: E2-96.
                          A = motoare pe benzină
                          B = motoare diesel puţin solicitate
                          E = motoare diesel suprasolicitate
                          Cifra care urmează se corelează cu condiţiile speciale impuse de tipul de motor.

                          (5) APROBĂRI ALE FABRICANŢILOR DE MOTOARE

                          Pe lângă nivelele de performanţă menţionate, fabricanţii de motoare pot impune cerinţe suplimentare: teste pe motoarele proprii, condiţii diferite de testare etc.
                          Notaţia MB 228. 3, de exemplu, sau VW 500, sau BMW arată că fabricantul de motoare recomandă utilizarea uleiurilor respective pentru motoarele de construcţie proprie..
                          Last edited by darksid3; 11 July 2008, 17:44.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Scuza-ma, dar, decat pomelnicu asta postat, mai bine raspundeai la intrebare:
                            Originally posted by Cromatic View Post
                            Si ce intelegi prin "mai bun" daca pe toate scrie 5w40?
                            Si eu sunt curios sa aflu acelasi raspuns, legat de 5W40.

                            Comment


                            • Adica pomelnicul ala cuprinde raspunsul complet fara urma de indoiala!Nu va uitati asa multa la cifrele de vascozitate !Conteaza si indicativii aia care sunt scrisi cu litere mai mici!Citeste mai atent sus ca explica de ce....Sper sa nu mai apara alte intrebari ca deja o dam in ironii!
                              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                              Comment


                              • Deci, sa nu fie cu suparare, dar, noi aici discutam de 5W40, ca fiind cel mai bun (potrivit) pentru masinile noastre, tu ai postat un pomelnic despre 10W40, noi nu discutam despre el.
                                Ca parere personala, daca nu se scrie despre ce ma intereseaza, eu unul nu citesc mai departe.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google