Sau la benzinare de la 15000 la 20000? Pe ce baza au marit intervalul de revizie?
Ce ulei folositi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Am avut inspiratia sa-mi fac programarea inainte sa-mi cumpar uleiul, mi s-a zis de catre cei de la service ca imi fac revizia doar cu uleiul lor, evident dacia oil, nu e problema din partea mea , atat timp cat e in garantie, in rest ....Totul e okGL24NEK AMBITION 1,5DC
Comment
-
Supercar, lasa ca nu e rau DaciaOil.
La dizal e nasol, cazul lui unsofer, ai ulei care e garantat 25-30000 km si musai
sa-l schimbi la 10000 km, super nasol.
E enervanta treaba asta cu reprezentantele, de ce nu au toti aceeasi politica? In Arad spre exemplu au in magazinu' lor toate felurile de ulei (ma rog, destule): Mobil, Castrol, Elf...
Si culmea-i ca Mobil1 e mai ieftin ca in Selgros sau alte supermarketuri).
Au marit intervalu de revizie, pai ce...ati avut vreo problema la intervalu de 15000? N-a mers masina ''ceas''? ))Last edited by Octavian; 4 September 2008, 21:35.
Comment
-
Asta e ce am spus la 1.4: (ca-mi spunea Cezar ca vorbesc prostii)
In felu meu am dreptate, pt ca vorbesc ce trebuie si din patite(!!).
Ia o fisa tehnica de la ELF 5W30 si un 5W40 si vezi care e mai bun, vezi cate TBN (bazele, astea fac un ulei BUN) are..???
De ani de zile toti producatorii au renuntat sa mai bage 5W40 pt ca au aparut alte uleiuri mai bune, cum este 5W30 (in primul rand e mai stabil termic, daca stii ).
Ia verifica sa vezi cine mai face prima umplere cu 5W40?
De ce crezi ca aproape toti au renuntat la el??? De bun ce era?
Nu ma luati ca la temp inalte (cere sunt alea....?? ) un 5W40 de 30 de lei litra rezista mai bine ca un 5W30 (cu baze ''TBN'' mult mai multe la peste 10000 km parcursi) cu 60-65 lei litra.
Sigur de slab ce e e si ca e mai scump.
PS: nici macar BMW benzinar de la 1600 cmc in sus, nu baga altceva decat 5W30 (inainte baga 0W40 BMW Oil) si vorba 'ceea, asta e un motor mai de turatie decat un 1.4 mpi 8 valve...
Ramaneti cu tehnologia in urma si bagati in motor ce auziti de la unul si altul.
PPS: in felul in care s-a manifestat motorul meu la forja cu 5W40 Synt S, cat traiesc eu asa ceva nu mai bag in motor (eventual un 0W40), sa nu mai aud acel zgomot metalic dupa forje repetate. Nici un fel de 5W40.
Comment
-
Cred ca cel mai corect e sa discutam tehnic ca vad ca se confunda unele aspecte:
-Un ulei sintetic este obtinut din componenti chimici, petrochimici sau hidrotratat
-Un ulei de sinteza sau semisintetic este un amestec de mai multe uleiuri de baza
Asta ce inseamna???ATENTIE : Pe baza sintezei se obtine o mai buna rezistenta la temperatura si o reducere a variatiilor de vascozitate datorate diferentelor de temperatura.
Fac inca o referire si gata: Cele mai severe norme care le poate indeplini un ulei de motor sunt SJ si SL....Norme care daca sunt intrunite de uleiul X se poate baga in motor fara nici un fel de problema!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Ce am scris si la 1.4
La fel cum i-am spus lui Cezar in PM, am muncit mult, am cules multe informatii,am vorbit cu oameni care au mai multa carte ca mine in treaba asta, am trait pe propria-mi piele efectele intre uleiurile astea.
Nu bat campii (au fost persoane chiar neavizate care au confirmat ce am simtit eu), pur si simplu cu 5W40 (Synt S) dupa repetate forje motorul incepea sa scoata un zgomot metalic.
Atunci a inceput ''munca''. Motorul fiind nou, NU ii trebuie o vascozitate mare (era sa fac prostia sa bag 5W50 in el...), ii trebuie un ulei de calitate care e in stare sa-si pastreze calitatile si in regim dur, asa cum il descrie fisa tehnica, sa fie stabil termic, etc etc (plus TBN care e esential pt un ulei, chiar am dat exemplu un ELF 5W30 semisit si ELF 5W40 si din fisa REIESE ca dupa 10000 km ELF 5W30 este mai bun, are mai multe baze (TBN)dupa 10000 km decat 5W40.
PS: chiar si schimbul termic este mai mic cu un 5W30, consumul de asemenea (pt ca are logica) mai mic.
Atata timp cat am exeperimentat uleiurile astea 5W40 Synt S (7500 km) si 5W30 ESP Formula (aproape 15000 km) imi permit sa trag niste concluzii.
La caldurile insuportabile din vara asta, de-al dracu' ce sunt ( ) ) i-am dat in gura si nici vorba de sunete suspecte, doar un zgomot gros si sanatos, de motor turat (cu 5W40 dupa forje repetate, la inceput NU facea, dar dupa forje repetate motorul facea ZGOMOT METALIC, nu sunt omul care sa menajeze motorul, imi place sa-i dau forja).
Va spun treburile astea fara nici un interes, tin la voi toti (fara exceptie)si vreau daca va permiteti sa aveti cat mai multa grija de motoarele voastre.
Un ulei de calitate 5W30 pleaca de la ~55 lei/litru pana la ~70 lei/litru.
Sunt oloiuri care depasesc lejer 100 lei/litru, alea nu ne intereseaza )
Nu mai vreau sa aduc argumente, aveti bani, bagati , faceti forje cum fac eu si apoi discutam. Asta imi place, imi da ''liniste'', sa mai ies seara sa-i dau o talpa, chit ca e un amarat de 1.4, momentan ma multumeste si fara epatari, mi-a adus ''satisfactii'' (fara detalii. )
In regim normal nu prea ai cum sa-ti dai seama de diferente, astea se vad cand tragi tare de motor.
PPS: si daca se pare ca ma agit ca sprayu, asta e ) Pt mine oloiu e un element edificator in viata si comportarea motorului. Daca il xxx, macar sa stiu ca i-am dat un ulei bun, macar elimin o cauza (pt moment nu e cazul, merge ''ceas'' ).Last edited by Octavian; 5 September 2008, 20:25.
Comment
Comment