Ce ulei folositi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Red_Alin View Post
    Deci Mobil 1 asta care l-ai bagat acuma a intrat numai 3 litri?
    Cum ai luat,un bidon sau 3 litri separat??
    3 bidoane de 1 litru fiecare. (53 lei bidonu).
    Pana la nivel maxim poate intra ~3,1 litri, dar nu e musai sa fie maxim nivelu.

    Comment


    • Elf-ul ala e ceva mai gros ca dacia oil si rezista fara probleme si 15 mii
      orice ulei sintetic( deci ORICE) sta fara probleme 15 mii in 1.4
      nu va mai mintiti ca un ulei e mai bun sau nu pt ultraperformantul aspirator, e un motor conceput in anii 90...Totusi
      incercati sa luati un ulei rezonabil care sa va ajute cat mai mult in a minimiza consturile de intretinere(sa fie sintetic a.I sa mearga 15k) si costurile de utilizare(sa nu fie ca smantana sa ajunga consumu ca la un 2.0 al anilor 80)
      ca daca bagi ulei de 200 lei la fiecare 7500km gandindu-te ca domne ce o sa te tina pe tine motoru...S-a dus dreaq toata treaba, ajungi la costuri de intretinere de clasa premium dar tot intr-o carcasa de frigider mergi.
      singurul caz in care merita intr-adevar sa folosesti uleiuri superioare e acela in care ai un dci resoftat agresiv, acolo e alta treaba, uleiu ala chiar lucreaza in conditii dificile, unge turbina etc

      Comment


      • Eu o sa iau totusi 4l pentru o eventula completare ulterior.Mai bine sa ramana decat sa nu mi-ajunga.Eu totusi nu-nteleg, de ce intra doar 3l?

        Comment


        • Salut,

          Acum citeva zile am facut revizia de 10.000 km si mi-au pus ulei 10w40 Competition ELF. Am luat cutia si pe spate scrie asa :ACEA A3/B4 API:SL/CF RN0700.
          Uleiul este produs cica in UE la Cristian-Brasov - de TOTAL LUBRICANTS ROMANIA SA.

          Intrebarea este daca mentiunea SL de mai sus denota ca este un ulei superior sau mediu?

          Multumesc anticipat,
          Last edited by crispred; 11 October 2008, 17:39. Reason: greseala scris

          Comment


          • Cred ca te-ai putea lamuri citind aici.

            Comment


            • Multumesc,

              Am studiat cazul si pare ok uleiul. Dar un 5w-30 ar fi mers ca uns.
              Tura a2a de ulei bag cu maxima incredere 5w-30 si am scapat de stress.

              Numai bine.

              Comment


              • Pentru putin.
                SAE 10w-40 acum ca vine iarna nu e chiar cel mai potrivit dar nu cred c-o sa ai probleme.
                Inainte sa faci revizia trebuia sa te uiti putin pe topicurile dedicate.

                Comment


                • Originally posted by RSX View Post
                  Elf-ul ala e ceva mai gros ca dacia oil si rezista fara probleme si 15 mii
                  orice ulei sintetic( deci ORICE) sta fara probleme 15 mii in 1.4
                  nu va mai mintiti ca un ulei e mai bun sau nu pt ultraperformantul aspirator, e un motor conceput in anii 90...Totusi
                  Pai nu conteaza ca e conceput in anii '90.
                  Atata timp cat au aparut oloiuri care sunt ceva mai bune e bine.
                  Daca nu ma insel la Solenza la inceput, de la prima umplere se folosea 10W40. Si BMW (benzina) inainte de 5W30 folosea 0W40 la aceleasi motoare.
                  Acum mai ales la intervalele de revizie 20000 km, e indicat un oloi cat mai bun.
                  Nimeni nu spune ca un Elf sau DaciaOil nu ar duce 15000 km in conditii normale de utilizare.
                  Stiind ca merg ceva mai tare decat ''media'', macar un ulei mai bun sa bag in aspirator ) . Dupa 4-5 ani cand n-o mai fi la mine masina, noul proprietar n-are decat sa bage si ulei de floare soarelui.

                  PS: si apropo, ELFu' ala nu e sintetic, poate semisintetic.

                  Comment


                  • Nu e sintetic, nici mobilul ow40 nu stiu in ce procent e sintetic, citeam o discutie pe un forum de prin state si ajunsesera baietii la concluzia ca nici un ulei nu e full sintetic

                    Comment


                    • Da, ai perfecta dreptate.
                      Si eu am urmarit ceva discutii. Cica real nici un ulei nu e 100% sintetic.
                      Singurii care sustin (se lauda) ca ar face ulei 100% sintetic e Mobil ca nu stiu ce sinteza lu peste are.
                      In fine, sunt chestii care nu sunt foarte ''explorate'' si trebuie sa ne luam dupa scecificatiile producatorului.

                      PS: numai ca un Mobil 0W40 e mai ''sintetic'' decat un Elf 5W30 (care si spune producatorul ca e semisintetic) ))))))

                      Comment


                      • Intr-adevar
                        eu sunt curios cum ar functiona un 0w20 sau 5w20 in 1.4-ul asta

                        Comment


                        • O nuuu )))
                          Desi daca ascultam de gurile rele care spun ca DaciaOil ar avea o vascozitate la cald de ~8-8,5... Atunci o fi bun si asta ))) NOT!!!
                          Stiu ca japonezii baga in motoarele lor 0W20 sau 5W20 si nici nu ma mir (dar daca ai citit si tu pe alte forumuri de prin USA si nu numai, la revizie le-a bagat in motoare 5W30 in loc de 5W20 si multi erau super crispati sa nu se strice motoarele )) ...Deci si acolo sunt multi ''gongati'' ca noi cu oloiu' )

                          Comment


                          • Sincer nu cred ca are cum sa strice, noi ne gandim domne sa aiba vazcozitate decenta-mare la cald ca la noi e cald etc, dar problema e ca motoru asta are racirea pe apa la naiba
                            la motoarele cu racire pe aer conteaza si e necesar ulei cu vascozitate mare(cum e motorul de pe oltcit) dar la cele pe aba racirea o face agentul de racire iar uleiul e necesar doar ca sa existe ceva sa nu se frece metal pe metal etc.

                            Comment


                            • Da...la naiba ))
                              Bun acum nu e chiar asa de simpla treaba cu ungerea, dar perfect de acord, mult stres la noi cu vascozitatea la cald. Chiar din graficu ala (in trecut l-am mai pus si eu) arata clar ca un 5W30 (d-asta modern, adica din clasa C din care fac parte toate 5W30 semisintetice si sintetice) suporta fara probele temp mai mari de 30grC (multi spun ca vara nu rezista bine peste 30 grC, abureli).

                              Pe mine ma intereseaza cel mai mult, ca si dupa ~10000 km uleiul sa mai aibe o buna parte din proprietatile care le-a avut de nou.

                              Comment


                              • Uleiul folosit de Dacia in fabrica la umplerea motoarelor este Elf 5w30
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google