If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Elf-ul ala e ceva mai gros ca dacia oil si rezista fara probleme si 15 mii
orice ulei sintetic( deci ORICE) sta fara probleme 15 mii in 1.4
nu va mai mintiti ca un ulei e mai bun sau nu pt ultraperformantul aspirator, e un motor conceput in anii 90...Totusi
incercati sa luati un ulei rezonabil care sa va ajute cat mai mult in a minimiza consturile de intretinere(sa fie sintetic a.I sa mearga 15k) si costurile de utilizare(sa nu fie ca smantana sa ajunga consumu ca la un 2.0 al anilor 80)
ca daca bagi ulei de 200 lei la fiecare 7500km gandindu-te ca domne ce o sa te tina pe tine motoru...S-a dus dreaq toata treaba, ajungi la costuri de intretinere de clasa premium dar tot intr-o carcasa de frigider mergi.
singurul caz in care merita intr-adevar sa folosesti uleiuri superioare e acela in care ai un dci resoftat agresiv, acolo e alta treaba, uleiu ala chiar lucreaza in conditii dificile, unge turbina etc
Acum citeva zile am facut revizia de 10.000 km si mi-au pus ulei 10w40 Competition ELF. Am luat cutia si pe spate scrie asa :ACEA A3/B4 API:SL/CF RN0700.
Uleiul este produs cica in UE la Cristian-Brasov - de TOTAL LUBRICANTS ROMANIA SA.
Intrebarea este daca mentiunea SL de mai sus denota ca este un ulei superior sau mediu?
Multumesc anticipat,
Last edited by crispred; 11 October 2008, 17:39.
Reason: greseala scris
Pentru putin.
SAE 10w-40 acum ca vine iarna nu e chiar cel mai potrivit dar nu cred c-o sa ai probleme.
Inainte sa faci revizia trebuia sa te uiti putin pe topicurile dedicate.
Elf-ul ala e ceva mai gros ca dacia oil si rezista fara probleme si 15 mii
orice ulei sintetic( deci ORICE) sta fara probleme 15 mii in 1.4
nu va mai mintiti ca un ulei e mai bun sau nu pt ultraperformantul aspirator, e un motor conceput in anii 90...Totusi
Pai nu conteaza ca e conceput in anii '90.
Atata timp cat au aparut oloiuri care sunt ceva mai bune e bine.
Daca nu ma insel la Solenza la inceput, de la prima umplere se folosea 10W40. Si BMW (benzina) inainte de 5W30 folosea 0W40 la aceleasi motoare.
Acum mai ales la intervalele de revizie 20000 km, e indicat un oloi cat mai bun.
Nimeni nu spune ca un Elf sau DaciaOil nu ar duce 15000 km in conditii normale de utilizare.
Stiind ca merg ceva mai tare decat ''media'', macar un ulei mai bun sa bag in aspirator ) . Dupa 4-5 ani cand n-o mai fi la mine masina, noul proprietar n-are decat sa bage si ulei de floare soarelui.
PS: si apropo, ELFu' ala nu e sintetic, poate semisintetic.
Nu e sintetic, nici mobilul ow40 nu stiu in ce procent e sintetic, citeam o discutie pe un forum de prin state si ajunsesera baietii la concluzia ca nici un ulei nu e full sintetic
Da, ai perfecta dreptate.
Si eu am urmarit ceva discutii. Cica real nici un ulei nu e 100% sintetic.
Singurii care sustin (se lauda) ca ar face ulei 100% sintetic e Mobil ca nu stiu ce sinteza lu peste are.
In fine, sunt chestii care nu sunt foarte ''explorate'' si trebuie sa ne luam dupa scecificatiile producatorului.
PS: numai ca un Mobil 0W40 e mai ''sintetic'' decat un Elf 5W30 (care si spune producatorul ca e semisintetic) ))))))
O nuuu )))
Desi daca ascultam de gurile rele care spun ca DaciaOil ar avea o vascozitate la cald de ~8-8,5... Atunci o fi bun si asta ))) NOT!!!
Stiu ca japonezii baga in motoarele lor 0W20 sau 5W20 si nici nu ma mir (dar daca ai citit si tu pe alte forumuri de prin USA si nu numai, la revizie le-a bagat in motoare 5W30 in loc de 5W20 si multi erau super crispati sa nu se strice motoarele )) ...Deci si acolo sunt multi ''gongati'' ca noi cu oloiu' )
Sincer nu cred ca are cum sa strice, noi ne gandim domne sa aiba vazcozitate decenta-mare la cald ca la noi e cald etc, dar problema e ca motoru asta are racirea pe apa la naiba
la motoarele cu racire pe aer conteaza si e necesar ulei cu vascozitate mare(cum e motorul de pe oltcit) dar la cele pe aba racirea o face agentul de racire iar uleiul e necesar doar ca sa existe ceva sa nu se frece metal pe metal etc.
Da...la naiba ))
Bun acum nu e chiar asa de simpla treaba cu ungerea, dar perfect de acord, mult stres la noi cu vascozitatea la cald. Chiar din graficu ala (in trecut l-am mai pus si eu) arata clar ca un 5W30 (d-asta modern, adica din clasa C din care fac parte toate 5W30 semisintetice si sintetice) suporta fara probele temp mai mari de 30grC (multi spun ca vara nu rezista bine peste 30 grC, abureli).
Pe mine ma intereseaza cel mai mult, ca si dupa ~10000 km uleiul sa mai aibe o buna parte din proprietatile care le-a avut de nou.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment