Ce ulei folositi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vascozitatea la rece se masoara la 40 grC iar la cald la 100grC.
    Un 10W40 are la rece o vascozitate mai mare, adica mai proasta pt pornire.
    Nu e teorie, e practica reala.
    E bine iarna sa ai 5W40 sau 0W40 in motor, la fel ca si vara.
    Uleiurile folosite de noi fac parte din categoria C (uleiuri multigrad cu coeficient imbunatatit de ungere).

    Deci vreau sa spun ca nu prea faci bine iarna cu 10W40.
    O vascozitate mare la pornire inseamna nu ulei in lagari!. Nasol.

    Comment


    • Eu am stiu cum sta treaba de la inceput daca va spun ceva spuneti ca va jignesc dar vad ca o tine-ti una si buna hai sa va citez ceva care nu este scris de mine :Caracteristicile uleiului de motor:
      Indice de vascozitate (norme SAE) masurat printr-un indicator , de exemplu „15W40”
      .................................................. ..............................
      15: fluiditate la rece: cu cat cifra e mai joasa, cu atat pornirea la rece se face mai usor si uzura motorului este mai redusa
      .................................................. ................................
      W: inseamna winter (iarna)
      .................................................. .................................
      40: indice de vascozitate la cald: acest numar indica rezistenta si capacitatea de ungere a uleiului la temperaturi ridicate

      Comment


      • Pai da, dar eu iti recomand un 5w40 pentru orice anotimp....Deci e 5w40 nu 15w40 ca ala e mineral si chiar nu se preteaza la un motor de Logan
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • Asa este darkside3 pt. Orice anotimp dar eu nu fac revizia la an eu merg cu masina zi de zi si tu ai dreptate pt amatorii care fac 10.000 km pe an,toata vara am folosit 5w40 dar acum a venit iarna si ca atare folosesc un ulei adecvat temperaturi de -5sau 10 grade .
          hai sa traiesti mai vb. Poate ne intalnim in bucuresti ,am vrut sa vin duminica trecuta dar daca am vazut ploaia aia m-am razgandit am ales sa stau in casa cu o bere.

          Comment


          • Nu ai inteles...5w40 e mai adecvat pentru iarna decat 10w40
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Pai demostreaza-mi ca ai dreptate eu ai vazut am venit cu argumente ,eu ce ar trebui sa fac sa te cred pe cuvant !!!

              Comment


              • Pentru functionarea optima a motoarelor autovehiculelor, uleiurile de motor trebuie sa îndeplineasca urmatoarele functii:
                Sa evite contactul metal-metal dintre piesele în miscare, rezultând diminuarea energiei consumate si uzura pieselor
                Sa evacueze caldura si sa raceasca piesele în miscare ale motorului
                Sa protejeze suprafetele interne ale motorului împotriva coroziunii produse de apa si de acizii rezultati în urma combustiei
                Sa participe la etanseitatea motorului pentru a se asigura raportul de compresie optim

                In majoritatea tarilor dezvoltate din lume, clasificarea uleiurilor de motor in functie de vascozitate, folosita uzual, este cea stabilita de SAE (Societatea americana a inginerilor de automobile) in standardul SAE J300 DEC 99, care a intrat in vigoare in luna august 2001, (tabelul 1). Aceasta clasificare cuprinde 11 clase; 6 de iarna - 0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w (w - winter, iarna) si 5 de vara - 20, 30, 40, 50, 60.
                Pentru uleiurile multigrad se foloseste notarea dubla cu cratima, prima notare indica clasa de iarna (cu indicele w), iar a doua notare indica clasa de vara; de ex. SAE 5w-40, SAE 10w-30 etc. Uleiurile de vara sunt caracterizate de 2 valori maxime de vâscozitate la temperaturi scazute (dinamica) si valoarea minima a vâscozitatii cinematice la 100°C. Uleiurile de vara sunt caracterizate de limitele vâscozitatii cinematice la 100°C, de asemenea valoarea minima a vâscozitatii dinamice la temperatura ridicata (150°C) si gradientul vitezei de circulatie 106 c-1.
                Cu cât este mai mica cifra in fata literei “w” (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula.
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • Sa te intreb ce va ce intelegi prin vascozitate???Cu cât este mai mica cifra in fata literei “w” (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula.

                  Comment


                  • Cifra mica la rece inseamna ca uleiul nu e marmelada si cand pornesti motorul acesta va fi uns rapid fara uzura!D-aia e recomadat iarna sa ai 5w40 sau 0w40....Ulterior e chiar mai recomandabil 5w30 raportat la conditiile meteo ale noastre / aditivii si stabilitatea termica! Un 10w40 NU ESTE MAI SUPERIOR unui 5w40 sau 0w40...Este INFERIOR din toate punctele de vedere deci nu are rost sa mai folosesti asa ceva!Un singur tip de ulei e bine sa folosesti oricat de mult ai folosi masina si in orice fel de conditii
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • Cand ridici masina iti pun Dacia Oil 5w30.
                      Am masina din martie 2008,iar acum am 11000 de km,iar pana la revizie adica in martie am hotarat sa merg tot cu el,iar dupa sa raman tot pe un 5w30 Mobil 1 sau mai vad,sau 5W40 aceeasi firma.

                      Comment


                      • Daca ati citi in carte va lamuriti scrie clar 10w40 vara si 5w40 iarna

                        Comment


                        • In ce carte scrie asa ceva?...Personal, da-mi voie sa ma indoiesc ca cineva recomanda asa o aberatie
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Mie in carte nu-mi spune clar ce SAE sa folosesc, spune doar norma: A3.
                            La SAE arata o groaza de uleiuri: 5W30, 5W40, 0W40, 5W50, 10W40.

                            Comment


                            • Asta asa e dar un post deasupra mea zice ca: "Vara se foloseste 10w40 si iarna 5w40"...Iar eu am serioase indoituri ca scrie undeva in "carte" asa ceva
                              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                              Comment


                              • Se poate sa scrie intr-un manual asta, ca doar au fost multe tipuri. Si doar e Dacia, ce putea sa recomande, mai "bun"?
                                Cel mai nou proiect auto din România!
                                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google