If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
mai, stii care e ideea?
eu as lua 5w30, dar nu stiu exact daca este uleiul cel mai bun pentru masina...
Ma gandesc la momentele cand vor fi 40 de grade afara, are oare aceeasi performanta cel de 30 cu cel de 40?
Nu am un condus agresiv, dar ma gandesc ca ar fi mai potrivit un ulei de 40...
din cate am vazut eu si valvoline 5w40 e full sintetic...
Daca voi stiti altceva, spuneti-mi, pls...
Un 5W30 se comporta mai bine ca un 5W40 la temperaturi scazute pt ca are vascozitate mai mica (la rece, adica mai buna).
Acum ce vrei sa spui prin performanta?
Nu poti sa spui ca unu' e bun si celalalt prost, sau ca e mai ''tzapan''.
Alin: la Selgros , Carrfour gasesti carne, oua, cartofi...etc.
Incearca la magazinele auto (gen Compas, Lupul Singuratic etc).
stiu ca la rece se comporta mai bine unul de 30, dar la cald?
m-am uitat pe specificatiile tehnice si diferente foarte mari nu sunt... pe mine ma interesa mai mult cum se comporta vara un 5w30 fata de un 5w40...
Se comporta bine, nu simti vreo diferenta, altceva eu nu prea stiu ce sa spun. Eu vara am mers ''aprig'' cu 5W30 si a mers frumos motorul.
Un avantaj care il are 5W30 vara fata de 5W40, ar fi ca e mai stabil termic, adica valoarea de vascozitate de la rece la cald e mai mica fata de un 5W40 (la 5w30 ar fi ~70 mm2/s la rece si ~11 mm2/s la cald si la 5W40 ~85 mm2/s la rece si ~14 mm2/s la cald)
Asta cica ar face bine la motor.
Salutare la toti.
Am comis-o si eu - revizia de 10 000 km-. Am pus Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 la 190 lei 5 litri(ultimul bidon). Acuma am o intrebare pentru cei care au mai pus tipul asta de ulei, mai exact nu despre ulei, ci despre bidonul in care e pus. Am observat ca dupa ce a fost deschis bidonul, capacul se poate inchide la loc ca si cum nu ar fi fost deschis deloc, exceptand asa zisul sigiliu din staniol care poate fii dezlipit usor si la fel de usor poate fii pus la loc. Poate sunt paranoia, dar daca este asa , atunci ce ii poate impiedica pe cei de la magazinul de piese auto si uleiuri, sa inlocuiasca uleiul din bidon. Ideea asta mi-a venit in momentul in care uleiul mi-a fost turnat in masina si am vazut ca nu era foarte fluid, de fapt si asta e o intrebare pentru cei care au folosit uleiul asta: cum ar trebuii sa fie tipul asta de ulei (sintetic)? E normal ca la 1 sau 2 grade sub 0 sa nu fie foarte fluid? In rest in putinul timp de cand l-am pus mi se pare si mie ca sunetul motorului este o idee mai silentios, parca nu se mai aude asa tare cloncanitul ala specific de diesel, desi dimineata la pornire indicatorul de la ulei tot atata ramane aprins ca si inainte 1 sau 2 sec. Sper sa fie totul bine.
DIn pacate nu exista vre-o garantie 100 % ca acel ulei este original caz in care poate avea consecinte dezastruoase asupra motorului si nu faptul ca ai platit in plus ceva ce nu merita apoi depinde cum ti s-a parut tie ca acel ulei ar fi vascos...nu te astepta ca un 5w40 sa curga ca apa. Ca sa fi mai sigur de provenienta sigura a uleiului cauta in magazine respectabile si nu de la orice magazin de cartier
Salutari Rouge de Feu, si am bagat Castrol SLX Profesional 5w-30, dar la mine nu se mai inchide capacul la bidon la fel cum era inainte de desigilare. S-ar putea sa te fii tzepuit cei la care l-ai cumparat.
Eu castrolul meu 5w40 Magnatec-ul la-m cumparat din Carrefour,si nu am avut probleme cu el,avea staniolul acela pe bidonul de 4L, si parca mai avea niste sigurante pe capac,ca si la spray-urile care au la capac sa nu poti apasa pe el,(sau poti apasa numai se rupe siguranta si iti dai seama ca e deschis),mie mi-a mai ramas ulei aproape un litru,si nu se vede a fi contrafacut!Cum zice si 10Tacles,sa nu fi luat tzeapa(sper sa nu fi luat):|
Tocmai asta este ca nu am de unde sa stiu exact cum trebuie sa arate uleiul la temperaturi scazute. Uleiul nu era chiar foarte vascos. Ce ma deranjeaza pe mine este ca si bidonul asta are acele sigurante, care ar trebui sa nu permita deschiderea lui fara sa se rupa, dar care nu s-au rupt (a permis fortarea prin elasticitatea lor) si de acolo a aparut suspiciunea mea. Chestia porneste de la producatori, care trebuiau sa faca acele sigurante in asa fel ca, capacul bidonului sa nu poata sa fie deschis fara ca acele sigurante sa fie rupte. Asta este.
"10 TACLES si Wizard" nu stiu ce bidoane ati avut voi, cum se deschid, cred ca prin desurubare, dar la Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, capacul bidonului se deschide prin ridicare (fortare) si nu prin desurubare.
Iin primul rand...
Pozele din postul de mai sus imi apartin, nu-i asa @Rouge De Feu?
In al doilea...fluiditatea uleiului este ok! (verificat si dimineata, rece, la -10, la -20 grade); am restul de ulei pe balcon si din cand in cand ma uit la ulei, la vascozitatea lui si imi place (nu ca imi vie sa il beau )
Sigiliul...m-am gandit si eu la porcarii, insa: sistemul de sigiliare nu e prin capac, buson ci prin tipul de sigiliu care este din staniol cu perforatii (nu poti sa il dezlipesti si lipesti inapoi fara a rupe cel putin o bucatica din el)
Uita-te cu atentie pe acel staniol (ca iti va fi ramas uleiul de la schimb) si te vei linisti
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
DIn pacate nu exista vre-o garantie 100 % ca acel ulei este original caz in care poate avea consecinte dezastruoase asupra motorului si nu faptul ca ai platit in plus ceva ce nu merita apoi depinde cum ti s-a parut tie ca acel ulei ar fi vascos...nu te astepta ca un 5w40 sa curga ca apa. Ca sa fi mai sigur de provenienta sigura a uleiului cauta in magazine respectabile si nu de la orice magazin de cartier
Cate uleiuri contrafacute ai mai vazut in ultimii ani (Mobil, Castrol, Aral, Elf...etc) ? Sau ce inseamna original? (daca e facut spre exemplu in Turcia inseamna ca e contrafacut..?)
De unde a cumparat uleiu nu e magazin de 2 lei, functioneaza de ani de zile si e puternic solicitat (mai ales de cei cu masini straine). Rouge de Feu nu-ti condamn suspiciunile, am avut si eu o groaza de suspiciuni cand am trecut pe Mobil ))) , asa ca incearca sa te calmezi (dupa cateva saptamani , max doua luni o sa-ti treaca ))) ).
Ai luat un ulei foarte bun, cam cel mai bun ce se poate baga la un dizal. Toata treaba e sa te tii de el si in viitor.
Din fericire nu prea s-au mai pretat ai nostrii la gainarii insa cunosc pe cineva care avea magazin de piese si avea o duzina de timbre d-alea de lipit la ulei...nu mai stiu cum se numeau si de la el am aflat cum era cu furtisagurile. Multe din tzepe se faceau chiar la distribuitor pt ca ei aduc uleiul vrac si-l imbuteliaza in bidoane de 4 L respectiv 1L. Treaba cu "made in Turcia" n-are nici o treaba...problema cu "made in yard" ar fi chiar serioasa
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Da "77sky" scuze ca nu am specificat sursa, dar la repezeala nu am mai apucat sa fac poza la bidonul meu si fiind identice, am zis ca nu este o problema.
Ai dreptate exista si la mine acel sigiliu din staniol, dar eu am reusit din prima sa-l dezlipesc usor fara sa-l rup intr-o parte si chiar mai devreme cand am citit postul tau am reusit - drept ca ceva mai greu - sa-l rup si pe partea cealalalta. Sper sa fie in regula, desi... Mersi de asigurari, de la tine asteptam semnal, deoarece stiam ca si tu trebuie sa mai ai aproape 1 litru de ulei si da nu este chiar foarte vascos la rece, uleiul ramas arata bine, dar eu mi-am pus problema tocmai in momentul cand am vazut ce usor am putut sa dau jos staniolul ala (sigiliul) de pe marginea capacului.
QUOTE Octavian___30;De unde a cumparat uleiu nu e magazin de 2 lei, functioneaza de ani de zile si e puternic solicitat (mai ales de cei cu masini straine).
Ai luat un ulei foarte bun, cam cel mai bun ce se poate baga la un dizal. Toata treaba e sa te tii de el si in viitor.[/QUOTE]
Mersi Tavi, ai dreptate ala e un magazin special de uleiuri auto si foarte bine aprovizionat, ghinionul meu a fost ca am reusit sa dezlipesc staniolnul ala cu bucluc. Si asta acasa dupa ce s-a consumat revizia si am avut timp sa fiu mai curios. Sper sa nu fie nimic.
Am pus problema pe forum, doar ca nu am vazut pe forum pus si un asemenea punct de vedere si altii sa poata sa aiba grija - da - si de unde isi cumpara uleiul ptr. masina, pe langa pret.
Last edited by Rouge de Feu; 8 January 2009, 20:58.
Reason: Automerged Doublepost
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment