@SELU: si eu am schimbat primul ulei la 10000 km si nu imi pare rau, chiar daca mai mergea, poate, inca 5000 km. Si eu spun ca Florin80, dar nu numai daca mergi mult urban. Eu am avut si un pic de noroc, in sensul ca am facut 10000 km in 6 luni (revizia e la 20000 km sau un an, care termen este atins primul). Orienteaza-te, dupa cum imi spunea un coforumist mai inainte si vezi daca si ce merita. Eu am spus ca am bagat un ulei de care sa nu-mi para foarte rau la revizie, fiindca oricum il vor schimba, iar la revizie pun Mobil1 sau Castrol.
Ce ulei folositi?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Are ceva daca bag in motor de 1.4 Mpi numai 3 litri de ulei cu tot cu filtru fata de 3,3 litri , pentru ca daca bag 3,3 l trece de maxim
Castrol Magnetic 5w-40
Are ceva daca bag in motor de 1.4 Mpi numai 3 litri de ulei cu tot cu filtru fata de 3,3 litri , pentru ca daca bag 3,3 l trece de maxim
Castrol Magnetic 5w-40
Comment
-
@lorenzlorenzu: nu are nimic. Dupa cum am scris intr-un post mai inainte si mie mi-a spus un mecanic ca mai bine completezi, daca e nevoie (citeste postul). Si daca ai bagat 3,3 l cu filtru si ai avut un pic peste maxim, l-ai avut INAINTE sau DUPA ce ai pornit motorul prima data dupa schimb? Ca INAINTE se explica, filtrul fiind gol. Dupa...The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
-
Cu 3,3 litri pe joja arata la mine (dupa ce a luat si filtrul ulei cum spui) peste maxim.
Arata, ca acum bag numai cate 3 litri, la revizii le duc la maimute trei bidoane de 1L sa fiu sigur ca nu ma mai trezesc cu ulei pus peste nivel.
Comment
-
@Octavian___30: Eu am avut experienta asta cu joja pe cand aveam Dacie, pentru ca joja la 1310 era mai scurta ca la 1300 (raportat la inelul de caucic de etansare), iar nivelele erau in consecinta decalate. Poate mai auzim si alte opinii si ne putem face o idee finala cu treaba asta, fiindca e departe de a fi normala sau sanatoasa pentru motor. Iar maimutele baga ulei ca la carte, nu ca la cap.The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
-
Maimutele ar trebui sa stie ca se pune ulei in functie de cum arata joja...adica dupa ~2.5 l de ulei, incepe sa controleze nivelul pe joja din aproape, in aproape si cand nivelul e la Max, gata, nu mai pune nimic.
Aia 3.3 l (Mpi-ul) sunt capacitatea maxima care intra in motor DAR cand faci schimbul de ulei, niciodata nu se va scurge tot...mereu mai raman 100-200-300 ml. In concluzie 3.3 l vor intra prima oara, in fabrica sau DOAR daca s-a desfacut motorul complet si apoi se baga iar ulei...la schimb mereu mai ramane ceva in motor. D-aia cel mai sigur e sa bagi 3 l de ulei si cu restul care oricum ramane se fac aproape 3.3 l...nu e problema daca nivelul pe joja e intre Min si Max...daca trebuia musai sa fie la Max, scoteau direct gradatia de Min si lasau doar un semnIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by JREwing View Post@Octavian___30: Eu am avut experienta asta cu joja pe cand aveam Dacie, pentru ca joja la 1310 era mai scurta ca la 1300 (raportat la inelul de caucic de etansare), iar nivelele erau in consecinta decalate. Poate mai auzim si alte opinii si ne putem face o idee finala cu treaba asta, fiindca e departe de a fi normala sau sanatoasa pentru motor. Iar maimutele baga ulei ca la carte, nu ca la cap.
Imi aduc aminte ca erau momente cand mergeam si cu ce mult 1,5 litri de ulei in motor pe la curbe (pe stanga desigur) se mai aprindea becu in bord, stiam atunci ca e la minim sau mai am 2-3 mm pe joja ulei ....inuman.
PS: cert e ca la astea de generatie mai noua nu se pune problema ca joja ar arata auirea, ce spune joja trebuie luat de buna.
Nivel peste maxim NU face bine la motor. Mai bine 2-4 mm sub maxim decat peste.
Comment
-
Salut.Hei acum si tu,nu fiti rai!Acum nu trebuie musai sa mergem toti cu Mobil1.Vrei sa fim la fel toti?Acum depinde de posibilitati.Eu am valvoline synpower5w40.
Numai bine.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostCe spui tu se refera la Corporatie...nu confunda partea economica cu chimia...si Labmborghini e detinut de Fiat, so???
P.S.: Grupul Fiat derine brand-ul Ferrari.
Originally posted by ParuLuScorilo View PostOricum, eu stiam ca valvoline si elf sunt ale aceluiasi grup, elf fiind uleiurile premium, la fel cum mobil1 si esso sunt ale lui exxon, mobil1 fiind premium.
Originally posted by sandudeva View Postbuna .am si eu o intrebare?am schimbat azi uleiul cu elf si cand am scos busonul pe unde se baga uleiul, am vazut ca in interiorul busonului si al capacului culbutori sant ceva depuneri, care arata ca si cum ar fii pamant sau smoala.
"There's a snappy new moniker for Black Death now, and it's called sludge. The cause is the same as Black Death and it seems to be regardless of maintenance or mileage. The chemical compounds in engine oils break down over time due to prolonged exposure to high temperatures and poor maintenance habits. When the oil oxidises, the additives separate from the oil and begin to chemically break down and solidify, leading to the baked-on oil deposits turning gelatinous, and that nasty compound is what is lovingly referred to nowadays as sludge. It's like black yoghurt. What doesn't help is that modern engines, due to packaging, have smaller sumps than in the "good old days" and so hold less oil. This means that the oil that is present in the engine can't hold as much crap (for want of a better word) and can lead to earlier chemical breakdown.
The most common factor in sludge buildup is mineral oils combined with a lack of maintenance by the car owner combined with harsh driving conditions."
Vezi aici mai multe detalii, imagini si eventuale sfaturi de remediere.
Imi cer scuze pt dublul-post, insa am considerat importanta si aceasta informatie.Attached Filessigpic
Comment
Comment