Ce ulei folositi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Revin cu impresii dupa 3000 de km rulati in 2 luni cu Mobil 1 0w40 New Life. Motorul trage foarte bine (MCV de 7 locuri 1.6 16v), dar dupa 120 incolo incepe sa se auda un sunet metalic (deja la 130 sunt aproximativ 3500-3700 de ture asta la cutie JR5). Daca o tin accelerata constant sa zicem la 130-140 (deja 4000 de ture) zgomotul se reduce dar tot persista, insa daca iau piciorul de pe acceleratie la acea viteza, masina intrand in frana de motor zgomotul se amplifica destul de mult fiind foarte clar perceptibil din habitaclu. Fenomenul se intampla daca afara sunt peste 22-23 de grade (deci cald) si ma intreb daca nu provine de la faptul ca acest ulei este foarte subtire?! Bine, vine revizia la 20.000 acusi (masina avand in momentul acesta 16.200) si sigur am sa pun un 5w, cu 0w treaba se pare ca e mai buna iarna si mai slaba vara (in conditiile noastre). Eu am facut schimbul la 13.000 pentru ca am considerat ca motorul s-a lasat destul (consumul scazand cu aproape 1L fata de primii km) iar Dacia Oil cu impuritati pana la 20.000 nu prea ma incanta.
    Acum, intrebarea mea este: in acesti 7000 km pana la 20.000 cu acest tip de ulei, exista riscul de a se strica ceva la motor, mai ales ca masina va mai rula cu peste 3500 de ture mergand mult in afara localitatilor? Sau va interveni o uzura accentuata? Pentru ca reclama de la noul Mobil 1 0w40 spune ca depaseste ultimele standarde in materie de calitate si siguranta impusa de producatori pentru motoare.

    Comment


    • Castrol Magnatec 5w40 a facut minuni pana acum.. am incercat si Castrol RS.. dar trebuie schimbat mult prea des.. cam la 5000km.. asta ma tine 15.000 lejer..
      REMUS, DimSPORT, Eibach, Zexstar, SPARCO, Pioneersigpic

      Comment


      • Castrol RS 10W60? De ce trebuia schimbat asa de des? (daca de asta era vorba)

        Comment


        • Originally posted by emanu900 View Post
          Revin cu impresii dupa 3000 de km rulati in 2 luni cu Mobil 1 0w40 New Life. Motorul trage foarte bine (MCV de 7 locuri 1.6 16v), dar dupa 120 incolo incepe sa se auda un sunet metalic (deja la 130 sunt aproximativ 3500-3700 de ture asta la cutie JR5). Daca o tin accelerata constant sa zicem la 130-140 (deja 4000 de ture) zgomotul se reduce dar tot persista, insa daca iau piciorul de pe acceleratie la acea viteza, masina intrand in frana de motor zgomotul se amplifica destul de mult fiind foarte clar perceptibil din habitaclu. Fenomenul se intampla daca afara sunt peste 22-23 de grade (deci cald) si ma intreb daca nu provine de la faptul ca acest ulei este foarte subtire?! Bine, vine revizia la 20.000 acusi (masina avand in momentul acesta 16.200) si sigur am sa pun un 5w, cu 0w treaba se pare ca e mai buna iarna si mai slaba vara (in conditiile noastre). Eu am facut schimbul la 13.000 pentru ca am considerat ca motorul s-a lasat destul (consumul scazand cu aproape 1L fata de primii km) iar Dacia Oil cu impuritati pana la 20.000 nu prea ma incanta.
          Acum, intrebarea mea este: in acesti 7000 km pana la 20.000 cu acest tip de ulei, exista riscul de a se strica ceva la motor, mai ales ca masina va mai rula cu peste 3500 de ture mergand mult in afara localitatilor? Sau va interveni o uzura accentuata? Pentru ca reclama de la noul Mobil 1 0w40 spune ca depaseste ultimele standarde in materie de calitate si siguranta impusa de producatori pentru motoare.

          Pelicula de ulei, este prea subtire, de aici si sunetul metalic.
          Pt clima noastra, 0w40 este efectiv inutil.
          Riscul de a afecta motorul exista, pelicula de ulei nefacandu-si treba: lubrifierea inadecvata a componentelor interne ( sunetul acela metalic, e dovada).
          Eu as spune, daca nu iti este peste mana, sa achizitionezi un 5w30. Google: rogri. Au cel mai bun pret, la 5w30 ESP. 4l-186 ron.

          Comment


          • Probabil e ulei virgin de masline...fara conservanti
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • salut, sunt nou pe aici si pe data 17.06.2009 trebuie sa fac revizia de 3 ani, in consecinta trebuie sa schimb ulei, filtru si filtru de aer...................si inca nu stiu ce fel de ulei sa cumpar. Am tot citit pe aici si concluzia este ca fiecare dintre tipurile de ulei are cite ceva ,,negativ,,. Totusi ce pute-ti sa-mi recomanda-ti? Indiferent de ,,firma,, 5w30 este bun? Mentionez ca am 24 500 km si pina acum am folosit ulei de la service (general autocom - dealer dacia logan pe buzau)

              Comment


              • 5W30 este bun acuma depinde si de cati bani dispui sa bagi in ulei !

                Comment


                • Originally posted by Cezar View Post
                  Pelicula de ulei, este prea subtire, de aici si sunetul metalic.
                  Pt clima noastra, 0w40 este efectiv inutil.
                  Riscul de a afecta motorul exista, pelicula de ulei nefacandu-si treba: lubrifierea inadecvata a componentelor interne ( sunetul acela metalic, e dovada).
                  Eu as spune, daca nu iti este peste mana, sa achizitionezi un 5w30. ..........................
                  0W40 este cel mai ''complet'' ulei. Ca exemplu in tarile arabe de la prima umplere se baga 0W40 nu 5W30 (din cauza climei), in Europa 5W30 din start.
                  Nu are pelicula mai subtire decat un 5W30 (Mobil1 5W30 spre exemplu) ai sa ramai surprins sa vezi ca si la rece 5W30 e mai ''subtire'' oleaca decat un 0W40 si la cald, vascozitatea e ceva mai mare la 0W40.
                  Daca a mers bine cu 5W30 tre' sa merga cel putin la fel de bine si cu 0W40.

                  Ce ma doare ca e 5W40 sau 10W40 , cand la cald au cam aceeasi vascozitate?

                  Daca e sa vorbim de un ulei ''subtire'', atunci facem referire la un 0W30 (care si la cald si la race e sutire tare) sau un 0W20 sau 5W20 (ce baga japonezii in general la prima umplere).

                  Comment


                  • dar cat de bun este un 10w40 mobil1, sau un 15w40 cum este?

                    Comment


                    • 15w40 pica din start...nu intruneste valorile cerute de constructor....cu 10w40 esti la limita inferioara cerintelor.
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • Deci e clar, cum banuiam. Eh, pentru inca 3000 nu va crapa sper, am sa ma limitez maxim la 120 si la revizie am sa bag 5w30.
                        Last edited by emanu900; 15 June 2009, 21:17.

                        Comment


                        • cititi carnetul de intrtinere sa stiti ce inseamna exact 5w40,10w40,etc.,si apoi sa trageti o concluzie la ce se potriveste mai bine pt clima noastra+conditii exploatare,si daca merita banii.

                          Comment


                          • Vezi sa nu-ti zdrangane ceva pe la capota.
                            Ce descri tu e putin probabil sa fie de la ulei, adica accelerare pe tr V pana la 130 scoate zgomot, apoi la 140 nu mai face asa tare si pe decelerare se aude mai tare.
                            Poate are o zona (incearca pe trepte inferioare zona de 3400-4000 rpm ca vad ca aici iti face figuri) sa vezi daca tot asa face.

                            Zgomot metalic apare dupa forje repetate si ''serioase'' , adica dusa la peste 5000-5500 rpm pe tr inferioare. Asta am patit eu cu 5W40 Mobil, dar niciodata pe tr V, ci numai cand scoteam untu' din utilaj.

                            PS: pt exploatare grea, mai degraba se potriveste un 0W40 decat un 5W30.

                            Comment


                            • Am si eu o intrebare simpla.Cum aflu cand este fabricat uleiul?(sa nu cumpar un ulei nou dar statut in magazin)
                              AC/DC- RIDE ON

                              Comment


                              • Undeva jos pe bidon e imprimata data de fabricatie (cazul Mobil1) , la altele scrie data expirarii. Uita-te atent ca gasesti datele astea, daca nu le gasesti pe bidon, nu cumpara.

                                PS: chiar am vazut acum la Praktiker, idiotii si zgarcitii zgarcitilor, au tinut pe raft din Mai 2007 Mobil1 0W40 la vreo 250 lei bidon 4 litri si acu l-au pus la reducere la 189 lei...doar doar s-or scapa de el...dupa doi ani de stat pe raft.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google