Revin cu impresii dupa 3000 de km rulati in 2 luni cu Mobil 1 0w40 New Life. Motorul trage foarte bine (MCV de 7 locuri 1.6 16v), dar dupa 120 incolo incepe sa se auda un sunet metalic (deja la 130 sunt aproximativ 3500-3700 de ture asta la cutie JR5). Daca o tin accelerata constant sa zicem la 130-140 (deja 4000 de ture) zgomotul se reduce dar tot persista, insa daca iau piciorul de pe acceleratie la acea viteza, masina intrand in frana de motor zgomotul se amplifica destul de mult fiind foarte clar perceptibil din habitaclu. Fenomenul se intampla daca afara sunt peste 22-23 de grade (deci cald) si ma intreb daca nu provine de la faptul ca acest ulei este foarte subtire?! Bine, vine revizia la 20.000 acusi (masina avand in momentul acesta 16.200) si sigur am sa pun un 5w, cu 0w treaba se pare ca e mai buna iarna si mai slaba vara (in conditiile noastre). Eu am facut schimbul la 13.000 pentru ca am considerat ca motorul s-a lasat destul (consumul scazand cu aproape 1L fata de primii km) iar Dacia Oil cu impuritati pana la 20.000 nu prea ma incanta.
Acum, intrebarea mea este: in acesti 7000 km pana la 20.000 cu acest tip de ulei, exista riscul de a se strica ceva la motor, mai ales ca masina va mai rula cu peste 3500 de ture mergand mult in afara localitatilor? Sau va interveni o uzura accentuata? Pentru ca reclama de la noul Mobil 1 0w40 spune ca depaseste ultimele standarde in materie de calitate si siguranta impusa de producatori pentru motoare.
Acum, intrebarea mea este: in acesti 7000 km pana la 20.000 cu acest tip de ulei, exista riscul de a se strica ceva la motor, mai ales ca masina va mai rula cu peste 3500 de ture mergand mult in afara localitatilor? Sau va interveni o uzura accentuata? Pentru ca reclama de la noul Mobil 1 0w40 spune ca depaseste ultimele standarde in materie de calitate si siguranta impusa de producatori pentru motoare.
Comment