If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Noi suntem pe forumul Logan. Si discutia aia era legata de folosirea Mobil 1 la motorul de Logan. D-asta o sa bat eu si 1.6 mpi la linie ziceai. Mergeai cumva cu o Pagani Zonda? Sau cu 1.4 din dotare, care nu cred ca trece de 85 de caluti cu tot cu remapare.
Deci draci-laci, ori Mobil 1 ori Dacia Oil, tot atata putere are motorul.
Aaaaa, cu liniuta cu 1.6 mpi
Da, OK - aici ai dreptate.
Deci toate adunate (le-am scris in locatii/subiecte diferite) : oloiu, filtrul megasport, ungurii, sunt elemente care ma avantajeaza in lupta cu 1.6 mpi stock (si cu clima).
Pt putere tot aia e daca e DaciaOil sau Mobil1, doar ca la protectie in forje unul e mai bun.
In functie de ulei / vascozitate variaza si puterea motorului dar e procentuala treaba, cum noi avem putere mica + procent mic => castig/pierdere insignifianta. Daca am avea 400CP, ar exista diferente de 1-5-10+ CP in functie de uleiuri (prost vs mediu vs bun de exemplu) dar la noi, 0.5CP nu prea fac diferenta .
Cat despre Elf Evolution SXR, eu am folosit 5W30 apoi am trecut la Mobil Super 3000 5W30, parca imi placea mai mult Elf-ul. La pretul lui este ok, parca la viitorul schimb as incerca un 5W40, tot SXR. Asta pentru ca la cald (100*) are vascozitatea ~ 12 deci nu prea mare, la motoare noi / relativ noi nu sunt de acord cu marmelade. Mobil 1 ESP 5W30 are tot 12 la 100*.
Este evident ca Elf Evolution SXR nu e la fel de sintetic ca un Motul de 3 ori mai scump dar raport pret/calitate este excelent. Mai "sintetic" de atat nu se poate la pretul ala. Alte uleiuri in zona aia de pret sunt Castrol Magnatec A3/B4/C3 5W40, Aral High Tronic 5W40, etc.
PS - Dacia Oil din cate stiam eu este semi-sintetic.
Evident, doar ca-n textul de pe dosul bidonului scrie "sintetic", "tehnosinteza" iar clasa este SL.
Problema este ca aditivii se duc in timp, pe cand un ulei esteric are foarte putini aditivi pentru si performanta ungerii ramane buna pana la sfarsitul vietii uleiului.
Evident, regimul de exploatare are un rol foarte important. Poti face 500.000 km cu Competition ST, schimbat la timp (adica mai des cand soliciti motorul din greu).
Sintetic veritabil este cand scrie SM pe ambalaj Altfel este o baza de ulei sintetic cu supa de dinozauri.
Serios?
Fa-mi legatura te rog intre SM si faptul ca ce e in spatele/inaintea ei, nu e 100% sintetic.
Sau o legatura intre 100% sintetic si norma SM.
Si de cand americanii fac legea in Europa?
Fa o comparatie (poate ai facut deja) intre SL si SM sa vezi cate diferente sunt, adica vreau sa spun ca minime, dupa ACEA ar fi ca intre A3 si A5.
Adica se leaga mai mult de cenusa eliminata, adica filtru de particule & shit, n-are treaba cu motoarele noastre. Gradele de uzura, vascozitati sunt ~la fel la ambele (SM si SL).
Pe cand era in Europa introdusa norma A5 (2002) americanii inca se jucau cu SJ si SL, in 2004 au bagat si ei SM. Adica vreau sa zic ca sunt ceva mai in urma ca Europa la capitolul asta.
Eu am Super 3000 5W30 si am scris cate ceva pe aici, reiau - este un ulei decent dar la banii astia cred ca sunt alternative mai bune, m-as uita la Elf Evolution SXR 5W40, Castrol Magnatec A3/B4/C3 5W40 sau chiar Aral High Tronic 5W40. Daca plusezi bugetul deja poti sa iti cumperi Valvoline Syn Power 5W40 si multe altele.
nu va mai contraziceti si dati niste pareri despre Mobil Super3000 5W40. Multumesc!
Discutam
Mobil Super 3000 5W40 e totuna cu SyntS 5W40.
Ca agrementari indeplineste si norma ceruta B4 (si dupa API are si SM dar nu si A5, cu dedicatie pt Dr_Mke).
Ai mers atata timp cu el si te-a multumit, n-are rost sa-l schimbi cu alti producatori, gen Castrol Magnatec 5W40, sau Aral 5W40, adica dai mere pe pere.
Si eu l-am folosit 7500 km, dar faptul ca n-am fost megamultumit de el e irelevant, eu am benzinar (folosit in mod frecvent la 4500-5000 rpm), tu dizal (nu cred ca-i dai toata ziua 4000-4500 rpm).
Si atata timp cat motoarele TDI de la Skoda merg sute de mii de km cu el si n-au nici pe dracu (in reprezentanta in AR de asta baga la toate), cred ca e foarte bun si la tine.
PS: mai convingator spus - daca n-as avea de ales decat intre 5W40 de la Mobil, Castrol, Elf, Aral, as merge fara stres pe Mobil.
Salutari la colegii de forum.Vreau sa stiu daca un ulei semisintetic gen10w40 este rezistent la forje adica viteze de deplasare mai mari de 130 km/h.Multumesc.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment