Ce ulei folositi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ marx - am avut eu Elf SXR 5W30 si s-a comportat ok, l-am schimbat la 15 000, era negru dar motorul mergea normal, fara figuri, fara zgomote.
    '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

    Comment


    • era negru la 15.000 ? eu am MOTUL 300v de 15.000 si ma gandesc serios sa il mai tin ca e galben. arata chiar foarte bine. tine lejer 20.000

      Comment


      • @marx: Eu am Elf Evolution SXR 5W30, sunt deja la al doilea schimb cu acelasi ulei si e ok. L-am pus pentru ca, dupa ce am comparat un maldar de fise tehnice, asta a fost cel mai subtire ulei care era conform cu specificatiile din manualul masinii.
        LE: Nici prima data, nici a doua oara nu au obiectat nimic si nu au scris firma producatoare a uleiului pus in carnetul de intretinere. Nu au respectat "prcedurile impuse", cred.
        Atentie: faptul ca dupa 15000 km un ulei "e galben" nu inseamna ca "arata foarte bine", ci dimpotriva, e un semn rau. Rolul unui ulei in motor nu este numai de a tine sub control frecarea, ci si de a neutraliza produsii de combustie, acizii si silicatii. Daca el e prea curat, inseamna ca nu isi face treaba de a curata motorul.
        Iarasi atentie: fisa aia extrasa din manualul de service e datata 2004. Intre timp s-a mai umblat pe la motor, catalizator si mai stiu eu ce. Eu as lua un manual de service mai nou decat masina mea - sau, pana atunci, am cartea care a venit cu masina si in care nu scrie defel 10w50 (e adevarat ca manualul se refera implicit la clima Romaniei, presupun).
        @Octavian_31: "European formula" se refera in primul rand la continutul de fosfor. In mod traditional, ulieiurile contineau peste 1500 ppm fosfati de zinc pentru protectia supapelor. In SUA s-au bagat la un moment dat niste reguli draconice care limiteaza sub 500 ppm parca nivelul de fosfor. De aia cauta americanii uleiuri "european formula", care nu respecta limitarea asta. Oricum e limitat continutul de fosfor pentru ca nu face bine la catalizator, dar nivelurile sunt altele. Producatorii de uleiuri au gasit intre timp si alti compusi - pe baza de Molibden spre exemplu la Liqui Moly. In concluzie, producatorii de motoare tin cont de reglementarile astea locale si nu e o idee prea buna sa pui in masina europeana ulei facut pentru piata americana.
        @gmv97: am vazut ca n-ai nici o treaba - nici cu Dacia, nici cu "procedurile impuse".
        Last edited by ParuLuScorilo; 19 July 2010, 09:55.

        Comment


        • Marx: Daca e galben, poate e suspect de hepatita
          Si eu zic ca daca nu mergi toata ziua in forje, il poti tine fara stres 20000 km, e un oloi bun.

          Comment


          • Se pare ca totusi se practica - la uleiuri in general - niste adaosuri nesimtite. Am gasit pana la urma Castrol EDGE Turbo diesel 5W-40, cu 150 lei 5 l (30lei/l), fabricat in 12.12.2009. Era la bidon de 1 l - oferta magazinului. Se pare ca voia sa-si lichideze stocul. In orice caz, l-am luat la pretul asta, ca am vazut si Elf 5w-40 la pret de 140 lei/4l.
            Last edited by Rouge de Feu; 19 July 2010, 09:56.
            sigpic

            Comment


            • Ai facut o mega-afacere
              Pretu' e foarte bun.

              PS: apropo de preturi - gugaleam acum si am gasit Mobil1 0W40 la 46 lei litrul (de Europa ''New Life'', nu USA).
              Ma gandesc la supermakeuri care au 65-70 lei/litru la Mobil1....inuman.
              Last edited by Octavian; 19 July 2010, 10:04.

              Comment


              • @ paruluiscorillo un ulei bun nu se arde/inegreste in timp. acuma sa nu incepem cu ELF versus MOTUL ca nu are rost. MOTUL castiga detasat. ELF este un ulei ieftin si comercial si este si bun de ce nu. MOTUL mai ales 300v este altceva. ELF este departe de reclamele cu formula 1 pe care si le face.
                eu te am intrebat daca ai observat o economie de carburant .

                s a umblat pe naiba la motor din 2004. mai ales la logan. doar nu i fauveu

                la mine au comentat la motul. era ambalat frumos la cutii metalice. si zice de unde l ati luat din targ ? e original ? nu cred ca e bun

                @ octavian o sa il schimb la 15.000 si o sa merg pe 8100 xcess de la motul pe care il lauda toata lumea
                Last edited by alessandro; 19 July 2010, 10:00.

                Comment


                • n-am acuma tratate ca sa iti demonstrez lucruri evidente. am gasit la repezeala asta
                  Examines the myth of the 3000 mile oil change. Exposes repair scams. Advises of proper oil change interval

                  oricum, ideea e intai sa contrazici, si pe urma sa te gandesti, sa mai citesti etc

                  Economia de carburant e, evident, vrajeala - s-a mai scris pe aici de mai multe ori.
                  Last edited by ParuLuScorilo; 19 July 2010, 10:20. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • deci eu folosesc Motul de peste 6 ani de zile.
                    l am folosit in BMW in renault in skoda in supernova in logan in tot ce vrei tu.
                    motoarele au ramas perfect curate si fara depuneri si au mers impecabil.

                    cand Motul facea uleiuri esterice cred ca elf nu exista. nici acum nu cred ca elf foloseste esteri

                    sunt doua uleiuri care nu se compara.

                    un ulei bun ramane curat in timp si isi pastreaza proprietatile neschimbate. eu nu am mai auzit sa te bucuri ca este uleiul negru crezand ca isi face treaba

                    eu nu citesc tratate cand schimb uleiul. ma bazez pe lucruri testate verificate practic si dovedite. nu pe tratate cu tenta de marketing

                    si singura data cand ELF nu m a multumit a fost intr un OLTCIT 1100 frantuzesc

                    avea axe schimbate (un fel de sport), biele si pistoane polishate cu freza de dentist si compresia marita. stateam un far in fata la logan 1.6 stock
                    foloseam elf 5w40 sintetic si la forje grave numai in 8000 rpm se incingea atat de tare incat apareau detonatii si troznea avansul atat de tare de zici ca ieseau segmentii pe toba

                    atunci am trecut la motul esteric si de ce oare nu au mai fost probleme ?
                    Last edited by alessandro; 19 July 2010, 10:31. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • @ marx - de ce faci downgrade de la 300V la 8100 ? Singurul avantaj la 8100 este pretul, in rest nu exceleaza la nimic fata de 300V, este doar un ulei ok si cam atat.
                      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                      Comment


                      • @ paruluiscorillo - am zilnic oameni ca tine asa ca nu ma mai agit .....ideea e ca fiecare firma are politica ei in acordarea garantiei scuze de 0ff opic
                        In viaţă risipim ani, iar la moarte cerşim clipe...
                        sigpic

                        Comment


                        • @ shakar pai da are dani super pret la el. asta este motivul. si totusi este o prostie sa mergi cu 20w60. asta una . si doi eu nu am nevoie de ulei esteric. nu ma dau nu alerg...

                          nu cred ca este doar un ulei ok. este un ulei foarte bun. mai bun decat foarte multe uleiuri pe care le gasesti pe piata

                          Comment


                          • Ai dreptate, mai ales ca ai realizat ca 20W60 este o tampenie pentru noi . Apropo, care este pretul pentru 1 litru ? Si ce indicativ ? 5W30 sau 5W40 ?
                            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                            Comment


                            • marx cred ca esti singuru de pe forum care a pus in motor 20w60.
                              Azi ma duc sa vars in motor 3 liti de mobil 1 0w40 revin cu impresi.

                              Comment


                              • am gasit elf excellium 5w 40 la 35 de lei/litru.Mi se pare un pret bun in conditiile in care elf evolution sxr 5w 40 costa 34 de lei/litru

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google