Demontare Sita Rezervor Ulei Servodirectie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demontare Sita Rezervor Ulei Servodirectie

    Salutam,

    -Masina este cu motor de 1.6 l , fabricata in 2006, pe benzina , full option.
    -Are rezervorul de lichid [ulei] servodirectie , in fata , linga radiator .
    -Studiind toate nivelele de lichide , nu puteam sa ma lamuresc privind nivelul de ulei de la rezervorul de servodirectie . Am desfacut capacul si m-am uital in rezervor ; tot nu m-am lamurit deoarece nu se vedea bine din cauza sitei de plastica . Asa ca am procedat la scoaterea sitei din rezervor .
    -Dupa ce am scos sita , am observat ca nu are fund si mi-am dat seama ca nu este bine ca am scos sita . Cred , dupa parerea mea , ca daca se scoate sita , toate gunoaiele adunate in rezervor , pot sa cada din nou in circuit .
    -Cind am facut operatia , motorul era oprit .
    -Nu am schimbat niciodata uleiul de la servodirectie .Daca are gunoaie , sint din fabrica .

    Intrebare : am facut rau sau nu prea conteaza ? teoretic , cind trebuie schimbat uleiul ?

  • #2
    pai in sita aia nu prea se audina nimic :| si se scoate usor , bagi degetul si tregi de ea uite, pe fundul ei ai 2 "urechiuse" ,semne , sau cum vrei tu sa-i zici , ala e maximul ,sper ca te-am ajutat , uleiul l-am schimbat eu si da , cam are cateva impuritati prin el , eu l-am schimbat si la capat de cursa se aud niste zgomote , dar vezi ca este topic special pentru asta
    Attached Files
    Last edited by user2000; 18 October 2011, 18:49.

    Comment


    • #3
      Nivelul de lichid de servo se verifica cu un bec aprins/lanterna in spatele rezervorului ca sa vezi nivelul (e o umbra). Marginea umbrei trebuie sa fie intre valorile marcate pe rezervor.
      La 4 ani se schimba lichidul ala, desi nu e musai.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • #4
        1.In carnetul de intretinere , este doar specificatie "control nivel lichid directie asistata " . Adica cum ????
        2.in instructiuni scrie ca utilizatorul trebuie periodic sa se uite la nivelurile de lichide si sa se autosezizeze daca este ceva anormal . Pai daca trebuie sa ne uitam la lichid , de ce nu au facut din plastic transparent rezervorul ?? De nu spun clar , cum controlezi nivelul ? Eu , in locul lor , as fi facut un tabel cu amanuntele de control pentru fiecare lichid , sau nu mai scriu acolo ceva .
        3.cind am fost la o revizie ,cu alta masina , am vazut ca mecanicul a facut la fel ; a scos sita ! sa se uite , pentru ca nu vedea .
        4. Sita are 2 parti :
        -partea superioara , cu fund , cu fante verticale , probabil facuta pentru cind turnam in rezervor .
        -partea inferioara , din plasa si fara fund . din cite am simtit , sita intra in un locas ; circulatia se face prin rezervor ; pompa baga in lateral si suge pe axul inferior ; deci delimitarea se face de catre rezervor . Daca scoatem sita , este posibil ca particule filtrare , care sint in lateral sa cada pe axul rezervorului si apoi sa fie recirculate in circuit . Eu nu am vazut cum este rezervorul gol , dar asa mi-l inchipui . din acesta cauza cred ca a scoate sita este o gresala .

        Comment


        • #5
          hsspinache imposibil sa nu vezi lichidul prin borcan, misca putin de el si priveste din partea stanga a borcanului unde sunt semnele min/max .
          Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida, ci acela care refuza sa piarda !

          Comment


          • #6
            eu cand l-am schimbat , borcanul avea pe pereti mizerie , l-am curatat si apoi l-am pus la loc

            Comment


            • #7
              Am aplicat metoda cu lanterna si noaptea se vede nivelul . Are un creion peste semn .
              Dar subiectul de baza este cel cu sita ; respectiv daca este bine sau nu sa se scoata sita . Poate ca borcanul este standart si pentru unele modele care nu acumuleaza depuneri , este cam in plus .
              Am studiat manualul service si acolo nu este trecut nimic despre borcan .Nici macar o poza .Nu spune nimic de sita .
              Eu nu am vazut borcanul cum arata pe interior . Cei ce au vazut pot confirma daca este adevarat ca sita este in circuitul pompei .

              Daca tot sintem la subiectul servodirectie , poate ma mai ajutati in o dilema. Am fost la autoservice autorizat Dacia , acum 2 ani si mi s-a spus ca trebuie complectat niveleul la servodirectie . Au complectat , zic ei cam 400g [era o alta masina ], si restul , in bidon , mi l-a dat cind mi-au predat masina . Acuma , tare l-as folosi pentru a pune 100ml , dar nu am incredere ca in bidon este ce scrie pe bidon , adica pentru ca am vazut ca au scos sita ca sa se uite la lichid [procedura nestandart], nu mai am incredere.
              Lichidul este rosiatic , consistenta de ulei subtire , la pipait unsuros , parca mai unsuros decit uleiul de mecanisme fine , la miros miroase cam ca uleiul M40 ; nu l-am gustat . Este ulei de directie ?
              Last edited by hspinache; 19 October 2011, 15:17. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #8
                Proprietatile descrise seamana cu cele de ulei de servo. Nu vad de ce ai scoate sita.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • #9
                  Sita acum nu o mai scot . Am explicat de ce am scos sita . Problema este , dupa parerea mea , ca instructiunile sint incomplecte . oameni pot sa gresesca si in instructiuni normal este sa se prevada actiuni negativae care se pot intimpla .
                  In alta ordine de idei , cum sa fac :
                  a.sa complectez doar cu lichid 1 cm.
                  b.sa golesc borcanul cu o siringa si sa il reumplu apoi.

                  Comment


                  • #10
                    Cred ca iti faci prea multe probleme cu SITA aia.
                    O scoti si o pui la loc,,nu are nimic,,nu se intampla nimic !
                    Iar ca sa nu vezi nivelul in borcanul ala ziua este imposibil,doar sa ai probleme cu vederea sa nu vezi nivelul in borcan.
                    Cat despre schimbul de ulei la servodirectie exista thread dedicat .......http://www.loganclub.ro/forum/schimb...pi-t15502.html.!
                    Last edited by Ivan Marian; 24 October 2011, 10:55.

                    Comment


                    • #11
                      Privind tehnica de schimb ulei servodirectie , eu sint lamurit .vremea rece nu ma entuziasmeaza sa fac acesta operatie si probabil o sa o amin pentru o data ulterioara.
                      Acuma , eu nu sint prea lamurit de vreti sa ma convingeti ca eu gindesc gresit ; problema sitei este un minus din Instructiunile de Utilizare .

                      Comment


                      • #12
                        nu vad ce instructiuni de utilizare sunt minus, daca producatorul zice ca nu se schimba nu vad de ce ti-ar explica cum se schimba . Acum recunosc ca si eu l-am schimbat si ma bucur ca am facut-o .
                        Pain brings out the truth in us all...
                        ...how much truth can you stand?

                        Comment


                        • #13
                          Instructiunile de utilizare nu sunt MAnual de Reparatie. Daca nu e precizat ceva in manualul de utilizare, e pentru ca operatia respectiva se face in Service.
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • #14
                            Poate nu este prea clar ; in manual scrie la pag 4.08 cam asa:

                            "Pompã direcþie asistatã
                            Periodicitate: consultaþi carnetul de
                            întreþinere al vehiculului dumneavoastrã.

                            Nivel: pentru un nivel corect la rece,
                            trebuie sã fie vizibil între nivelurile
                            Mini ºi Maxi de pe rezervorul 1.
                            Utilizaþi, pentru completãri sau
                            umplere, produse agreate de cãtre Serviciile
                            Tehnice DACIA.
                            În caz de scãdere anormalã sau
                            repetatã a nivelului, consultaþi
                            Reprezentantul dumneavoastrã"

                            Procedind corect , cum trebuie sa facem ? Instructiunile nu bat cu proprietatile obiectului , adica rezervorul nu este transparent . Nu scrie ca nu avem voie sa desfacem capacul sau sa ridicam sita .!

                            Comment


                            • #15
                              Procedind corect , cum trebuie sa facem ? Instructiunile nu bat cu proprietatile obiectului , adica rezervorul nu este transparent . Nu scrie ca nu avem voie sa desfacem capacul sau sa ridicam sita .![/QUOTE]

                              In instructiuni mai scrie"utilizati,pentru completari sau umplere,produsele agreate".Ce ai cu sita aia?Rezervorul este usor transparent;se vede nivelul,misca-l putin.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google