Va salut, am un logan din 2005 , 1.6 MPI fara ABS vreau sa ii schimb discurile si placutele de frana si nu stiu dimensiunea discurilor daca sunt de 259 mm sau de 238 mm, daca se poate sa imi dati un raspuns. Multumesc!
TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?
Collapse
X
-
Am montat discuri ate + placute ate (ventilate, de berlina) si dupa vreo 2500km scartaie ca naiba.
Frana este mult mai buna decat ce am avut, dar nu mai pot sa fac comparatie cu frana de fabrica ca a trecut mult timp. Dar din ce imi aduc aminte am fost f multumit si de franele de fabrica.Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
Comment
-
Chiar mai exista cineva pe care sa-l deranjeze scartaitul franei???? Geeezzzz ! Poate sa faca precum trenul daca franeaza excelent !
Deja service-urile s-au saturat de vechea problema inchipuita a "soferilor" asa ca si-au luat masuri de protectie : "zgomotele care nu afecteaza performanta si/sau fiabilitatea nu fac obiectul garantiei"
ATE sunt momentan printre cei mai buni la sisteme de franare. N-ar trebui sa-ti faci griji, bossake
Comment
-
Originally posted by dsign View PostChiar mai exista cineva pe care sa-l deranjeze scartaitul franei???? Geeezzzz ! Poate sa faca precum trenul daca franeaza excelent !
De asta am schimbat un set de placute de VAN, care dupa ce se incalzesc, la franare usoara (pe stradute) huruie de zici ca se rupe masina. Franarea era excelenta in orice conditii. Le am pe balcon cu uzura sub jumate in 35.000km.
Actualele ATE nu fac absolut nici un zgomot de 15.000km. Franarea o idee (poate si asta subiectiva) sub cele dinainte. Le-as alege oricand pentru confortul urechilor in detrimentul primelor. Pentu ca merg in trafic normal si nu la curse.
Eu inteleg ca e o problema (de bani, de schimb de placute) cand iti vin clientii ca le scaratie frana in service desi masina franeaza excelent, dar gandeste-te pentru un minut la urmatoarea imagine: bulevard in Bucuresti cu minim 3 benzi pe sens, coloana de automobile (cate 10 pe sens) care se opresc la semafor de la 40-50km/h si carora le fac franele ca trenul ...Last edited by madhorsefuzzy; 6 June 2014, 14:00.
Comment
-
Si eu am pus discuri (pline) Ate cu placute Ate. Eu am cam 1000 de km de la schimb dar inca nu am auzit nici un fel de scartait. Franele prind foarte, foarte bine. Discurile vechi le-am schimbat pe la 84k ( probabil au fost cele din fabrica, nu am masina de noua) dar inca pe la 73k mi-au zis ca sunt uzate peste limita.Dacia Logan 85 cubic inches 2k5
"Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
Comment
-
Originally posted by madhorsefuzzy View Post
Eu inteleg ca e o problema (de bani, de schimb de placute) cand iti vin clientii ca le scaratie frana in service desi masina franeaza excelent, dar gandeste-te pentru un minut la urmatoarea imagine: bulevard in Bucuresti cu minim 3 benzi pe sens, coloana de automobile (cate 10 pe sens) care se opresc la semafor de la 40-50km/h si carora le fac franele ca trenul ...
Aici trebuie sa intelegi si cum si de ce scartaie unele placute de frana.
Este vorba de compozitia materialului de frictiune : in anumite momente scartaie, dupa cateva franari nu mai zice nimic. Daca ne raportam la placute decente (Ate, Ferodo, TRW, Textar) si nu la petarde putem spune ca zgomotul produs este temporar si nu afecteaza performantele sistemului de franare.
Comment
Comment