TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Si eu am o problema cu discurile ventilate de 259x20.7 de la Brembo. Am o pereche care s-au deformat/ovalizat in 20 000km. Imperecheate cu Ferodo FDB 1781.
    Am comandat acum ATE, cu aceleasi tip de placute. Sa vedem. Revin cu poze cind le schimb, desi ele arata bine estetic.
    Am facut si verificari cu microcomparatorul si nu am bataie pe fata vizibila mai mare de 3 sutimi (acceptat e 7 sutimi). Exista pozibilitatea ca din variatii de duritate ale materialului discului sa existe variatii de grosime a acestuia? Astea nu le pot masura.
    A inceput sa e simta initial o bataie in pedala la viteze peste 90km/h. La frinari pe autostrada la 130km/h vibreaza acum toata masina. In oras nu se simte deloc.
    Daca mai am problemesi cu ATE si nici cu Zimmerman nu reusesc sa le rezolv incep sa ma uit la altele. (95000km, prima pereche de discuri schimbate, al 3-lea set de placute cu ele)

    Comment


    • Originally posted by ursamajor View Post
      Nicio supărare. Înclin să-ţi dau dreptate, cu toate că am un stil de condus preventiv. În ciuda faptului că arătau în halul ăla discurile, frânarea era acceptabilă. A fost o perioadă mai lunguţă când n-am circulat cu maşina personală (am mers cu cea de serviciu), discurile au ruginit de la umiditatea atmosferică, iar la reluare frânarea a fost niţeluş mai problematică. De-asta şi apar zone ruginite neatinse de plăcuţe, acolo unde trebuia să fie luciu.

      De ce arata discurile asa :
      - stationare pt mai mult timp, discurile au ruginit
      - stationare indelungata, placutele s-au blocat in suportul lor
      - montaj placute incorect, probabil, lucru ce a dus la blocarea lor - chiar daca sunt dedicate, la turnarea/fabricarea lor nu se tine cont de niste cote exacte, astfel ca placutele au nevoie cateodata de mici "ajustari" cu pila ca sa poata fi montate in suport si sa fie asigurata culisarea lor. Foarte importante aici sunt acele tablite/arcuri care nu vin in pachetul de FSL si care trebuiesc inlocuite dupa maxim 2 seturi de placute.

      Dupa o stationare indelungata, timp in care discurile au ruginit este recomandat sa se revizuiasca tot sistemul de franare :
      - sa se deblocheze si greseze glisierele,
      - sa se deblocheze placutele si sa fie asigurata culisarea lor in suport,
      - sa se verifice starea garniturilor antipraf si dupa caz sa se inlocuiasca,
      - sa se verifice pistonasele etrierelor, sa poata fi actionate in ambele directii cu usurinta,
      - sa se inlocuiasca lichidul de frana - are proasta proprietate de a absorbi umezeala din atmosfera si astfel sa se compromita prin scaderea temperaturii de fierbere; acest lucru duce invariabil la o capacitate scazuta de incompresibilitate - degeaba apesi ca nemancatul pe pedala, ca placutele nu sunt impinse suficient peste disc, "ajutate" fiind si de blocajul in suport

      Cel mai simplu este sa dam vina pe piese, intotdeauna. Placutele FSL sunt ok, au compozitie moale, este imposibil ca doar ele sa duca la situatia de mai sus.

      Gasesc zilnic la service asa ceva, dar mai rau este ca gasesc proprietari care nu inteleg ca in felul asta isi pun viata lor in pericol.

      Cica : "Pana la Subaru n-am auzit sa fie nevoie sa schimbi discurile. Cel mult sa le rectific !"

      Asadar : felicitari pt operatiune si incearca sa le verifici/intretii mai des !
      Last edited by dsign; 9 March 2016, 14:32.
      _
      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

      sigpic

      Comment


      • Lasa-i sa rectifice. Pana le rectifica satan rektu.

        Comment


        • Asa cum am spus mai sus m-am apucat sa dau jos BREMBO si sa pun ATE. Mai jos aveti si pozele. Brembo au 24.000km.

          Tolerantele acceptate sunt 0.03mm la flansa butucului si 0.07mm la disc. Am masurat si pe discul din dreapta aveam 0.035mm bataie laterala. La roata din stinga am verificat si butucul si aveam aprox 0.02mm cu o zona foarte scurta/mica de 0.035 pe aprox 10mm lungime circumferinta flansa butuc. Am trecut la slefuire cu flexul cu disc de slefuire cu aripioare de smirghel in zona respectiva si prin urmare am revenit la max 0.02mm (masurat pe o zona cit mai aproape de marginea flansei conform instructiunilor venite cu discurile). Dupa montajul discului am avut 0.04mm bataie maxim in zona de margine exterioara.
          Acum vom vedea cum se comporta.
          Am facut poze si cu discurile existente, aratau bine, placutele erau foarte putin uzate.
          Attached Files

          Comment


          • Originally posted by dsign View Post
            Placutele FSL sunt ok, au compozitie moale, este imposibil ca doar ele sa duca la situatia de mai sus.
            Așa am considerat la primul set, de aceea l-am luat și pe-al doilea, care mi-a stricat discurile. ceea ce m-a făcut să presupun că au fost contrafăcute. Sunt aproape sigur de asta. ;)
            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

            Comment


            • Puteai sa pui si Fermit, si DS Performance, tot asa se faceau discurile.

              Cine mama ciorii copiaza FSL-urile ?

              Arunci vina pe niste piese - nu conteaza de unde/de la cine le-ai luat, ca nu ala le fabrica - fara sa iti vezi greselile. Se pare ca mai sus am scris un pomelnic degeaba.
              Intelegeti fiecare ce vreti, numai fiti in siguranta!

              Se pare ca FDB845 sunt cea mai la indemana optiune, extrem de ieftine si acceptabile ca duritate/calitate.
              _
              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

              sigpic

              Comment


              • Cu un set de FSL-uri am rodat niste discuri, fara probleme.
                Franarea nu se ridica la standarde prea inalte cu FSL-urile, dar nici nu faceai pe tine la franare de urgenta.
                Le-am schimbat cu niste placute de origine (habar nu am producatorul) si franarea s-a imbunatatit.

                Discurile era vandute de Ferodo, deci nu cine stie ce calitate, daca era sa fie placutele de vina, praf se faceau discurile.

                Comment


                • Nu ştiu cine le copiază, dar aproape sigur cineva a făcut-o. Altfel nu se explică de ce un set a funcţionat în aceleaşi condiţii exemplar, iar din celălalt set am desprins bucăţi sudate efectiv pe disc. De atunci m-am lecuit să mai cumpăr de pe net de la firme obscure. Prefer firme cu răspândire naţională, gen autokarma.
                  Partea cu circulatul după staţionarea îndelungată a venit după avaria discurilor. N-are nicio legătură.
                  Nu neg că majoritatea dau vina pe piese, iar realitatea îi contrazice. Din fericire, nu mă-ncadrez în categoria descrisă anterior. ;)
                  Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                  Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                  Comment


                  • Din pacate majoritatea nu regleaza corespunzator sabotii pe spate si ajung ca frana de mana merge 3-4 dinti fara niciun efect, situate care "mananca" din cursa pedalei inutil, eficienta sistemului scade foarte mult.
                    Legat de placute, cu disc de origine, placute fsl si dunlop sp01 eu n-am putut bloca niciodata roata pe uscat, deci sunt niste petarde.
                    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                    Comment


                    • Vreau si eu o recomandare discuri fata, Laguna 1, ph2. Nu stiu ce diametru au, dar sunt ventilate.

                      Comment


                      • Originally posted by ursamajor View Post
                        Nu ştiu cine le copiază, dar aproape sigur cineva a făcut-o. Altfel nu se explică de ce un set a funcţionat în aceleaşi condiţii exemplar, iar din celălalt set am desprins bucăţi sudate efectiv pe disc. De atunci m-am lecuit să mai cumpăr de pe net de la firme obscure. Prefer firme cu răspândire naţională, gen autokarma.
                        Partea cu circulatul după staţionarea îndelungată a venit după avaria discurilor. N-are nicio legătură.
                        Nu neg că majoritatea dau vina pe piese, iar realitatea îi contrazice. Din fericire, nu mă-ncadrez în categoria descrisă anterior. ;)
                        Pentru ca ai mentionat mai la deal numele firmei obscure de la care ai achizitionat placutele presupus contrafacute, si pentru ca aceasta firma obscura imi este prietena apropiata, iti raspund pe sleau, fara sa mai ocolesc din politete, pt ca vad ca nu prea intelegi.

                        Discurile alea nu ti s-au transformat peste noapte, dureaza ceva pana ajungi cu ele in halul ala.
                        Stii ce inseamna asta ? Inseamna ca nu te-ai uitat de un car de vreme la ele. Adica nu ai defacut roata. Adica intretinerea masinii aleia s-a facut pe trotuar/sant, la un mecanic parat (imi pare rau daca esti tu acela, asuma-ti vina).
                        La cel mai mic semn ca placutele nu calca bine, ar fi trebuit sa actionezi - vezi ce am scris mai sus - deblocare, curatare, gresare, inlocuire placute - nu sa le lasi asa. Pai tu n-ai desfacut roata aia de cand bunica...

                        Pe disc de ce nu dai vina? Ala de ce n-are voie sa fie facut dintr-un material prost? De ce nu dai vina pe tine, din nou, ca nu ai masurat si nu ai schimbat discurile la timp?
                        A, ai preferat sa le tii, ca "mai au carne" desi ele erau coapte, ai trantit niste placute de 2 lei peste ele, ca tu mergi calm - nu conteaza ca ai nevoie de frana intr-un caz de urgenta - si acum cand iti prezinti ispravile, arunci vina pe ala care ti-a vandut piesele de 2 lei, solicitate tot de tine.


                        Intr-un viitor nu foarte indepartat voi face un bine societatii civile si va voi trimite cate o invitatie pt a vizita fabrica Daciashop, acolo unde se fabrica imitatii iefitne ale unor piese si mai ieftine.

                        Pana atunci mergi matale la autokarma, ca au aceiasi furnizori. Aia sunt mai dezvoltati, au retea mai mare, poate ca si fabricile lor de imitat piese ieftine sunt mai ... dezvoltate, poate produc o gama mai larga de piese contrafacute in spatele curtii !

                        Sa nu ma injuri prea tare, nu-s un om rau si DA!, in cazul asta iau apararea bunului meu prieten, dar iau apararea si tuturor celorlalti pareticipanti la trafic, care si-au riscat integritatea circuland in acelasi trafic cu tine.
                        Sper sa intelegi, desi ....
                        _
                        B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                        sigpic

                        Comment


                        • N-ai înțeles nimic din ce am spus și am tot repetat de vreo câteva ori. Te "admir" că iei apărarea firmei respective (apropiatului tău), dar e posibil ca țeapa s-o fi luat și el fără s-o știe.
                          La data avariei discurilor, cum am mai spus, am desprins bucăți (efectiv) de plăcuțe de pe ele. Că am ales să merg cu ele așa, cu alt set de plăcuțe, a fost decizia mea. Asta nu schimbă opinia mea că plăcuțele au fost contrafăcute. Faptul că discurile arătau ca în foto atașate se datorează și staționării mai îndelungate (poate 2-3 săptămâni). Nu cred că durata e excesiv de mare, așa încât să necesite servisare automată.
                          Deci sunt două aspecte:
                          1. avaria, care s-a produs cum am descris,
                          2. restul, care e aproape irelevant în poveste. ;)

                          PS: dpdv al grosimii discurile n-aveau uzură excesivă, exceptând porțiunile avariate.
                          Referitor la autokarma și la firma respectivă de apartament, cel puțin de la primii am primit certificat de garanție.
                          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                          Comment


                          • si acum cand iti prezinti ispravile, arunci vina pe ala care ti-a vandut piesele de 2 lei, solicitate tot de tine.
                            Cum adica nu are nicio vina? Este facutul de bani din pacalirea clientilor cu gunoaie de produse o activitate respectabila?
                            Nu mai luati apararea tuturor bisnitarilor...
                            Last edited by anto84; 12 March 2016, 14:01.

                            Comment


                            • Nu se referea la plăcuțele contrafăcute acolo. Ce tot n-a înțeles "ilustrul" amic este că plăcuțele alea de 2 lei, niște TRW-uri ieftine (m-am lecuit de Ferodo) s-au păsuit (cumințele și fără a deteriora mai mult discul) după discurile avariate de FSL-urile luate de la firma respectivă de apartament. Că sunt de 2 lei, asta e, atât am eu sau atât sunt dispus să dau, dar măcar să fie originale.
                              Repet, țeapa e posibil s-o fi luat și amicul lui. Nu știu în ce măsură ar putea fi acuzat de vreo vină, ca simplu intermediar. Personal, aș sista activitatea acestor firme dacă nu pot face dovada că pot gestiona situații de acest gen, adică să poată să revândă (chiar și fără cunoștință de cauză) piese contrafăcute. Suferim ca legislație și, mai ales, ca APLICARE în acest domeniu al protecției consumatorului. Asta apropo și de ce se-ntâmplă la zi cu scandalul copiilor infectați cu diverse tulpini de bacterii.
                              Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                              Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                              Comment


                              • Am 55.000 km cu un logan ph2 si as observat ca a inceput sa scartie ala frinare. Vreau sa va intreb daca este necesara si inlocuirea discurilor de frina odata cu schimbarea placutelor?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google