va cam jucati aici cu batul de chibrit... De n-ati sucit discurile alea de le-ati ametit. Ati ajuns ma si voi la o concluzie?
TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?
Collapse
X
-
-
are si Dani dreptate. le am zapacit de am ametit eu
concluzia este ca mi am dat comanda de etrieri de VAN si o sa vad atunci cum functioneaza. eu zic ca merg mai bine pe masina cu EBD care va sti sa gestioneze mai bine fortele de franare fata spate decat un repartitor su o singura setare fixa. defapt le gestioneaza optim
Comment
-
FRATILOR,la mine a fost cam asa:luat golanul cu 29.300 la bord,masina a mers90% numa prin bucale,si deja pedala prindea cam jos;asa ca am luat discuri noi de la brembo-ventilate la 285 lei, ca alea originale erau 530 lei,am luat of course si placute noi si frana si-a revenit din prima(cu manopera in parcarea blocului);acuma voi schimba si lichidul de frana ca masinuta are 4 ani si nu vreau sa mi se blocheze vreun etrier sau pistonas,si sper sa am franele la fel de bune;asa ca ,pana la urma si intretinerea facuta la timp isi are rostul ei.
Comment
-
am facut si teste de franare in paralel cu colegu'alessandro undeva pe un drum parasit. concluzia finala a fost ca "bolidul" meu cu frane compuse din discuri ate 260*22 si placute EBC Green (inca incomplet calcate pe discurile mele) franeaza cel putin la fel de bine ca a lui, echipata cu Brembo Easy Check 259*20.7 combinate cu placutele Ferodo FDB845. Probabil, subliniind PROBABIL, pe masina lui, cu discuri noi si placute EBC green sau yellow, cumulat cu ebd-ul care scoate maxim si din puntea spate (la mine ca si inexistenta), loganul lui ar trebui sa franeze si mai bine. oricum, concluzia finala a fost ca ambele masini isi depasesc usor cauciucurile stock (la el parca michelin stock si la mine dunlop sp sport 01 cam tocite) fiind nevoie de 195 sau chiar 205 mm latime pe cauciuc pentru a beneficia de o franaimbunatatita. dupa aprox o saptamana de la evenimentul acesta, franele mele au intrat complet in parametri, si simt ca probabil acum as castiga inca 1m mai putin la distanta totala de franare. fata de setting-ul stock (disc 259 neventialt si etrier TRW cu placuta stock), franarea a fost, in ambele cazuri, mult mai precisa si mai puternica.
In alta ordine de idei, un prieten mecanic imi confirma faptul ca discul in sine este mult mai putin relevant decat placuta folosita, o diferenta majora facand-o discurile striate/gaurite, dar care halesc mai repede placutele.
Comment
-
Discurile perforate nu afecteaza viata placutei, nu vorbi din auzite daca nu ai folosit
Coeficientul de franare al sistemului este dat de ansamblul placuta / DISC, prietenul tau mecanic s-ar putea sa se balbaie daca este intrebat chestiuni elementare de fizica.
Per total, concluzia este ca sistemul lui Alessandro este superior pentru ca a fost tras in jos de anvelopele de calitate extrem de slaba, Montana, dar a reusit sa obtina aceiasi distanta. Anvelopele tale roase erau relevante din punctul asta de vedere pe asfalat ud, nu uscat.sigpic
Comment
-
ai uitat ca, poate, placutele mele nu erau asezate inca, iar la mine spatele nu prea ajuta. cat despre distanta de franare, la el intra cam repede abs-ul cu aceste placute. adica ar putea frana mai bine, dar abs-ul il impiedica sa faca asta. testele se vor mai repeta dupa ce imi reglez si eu putin spatele, evententul imprumutandu-i lui alex cauciucurile mele de pe fata. poate facem rost de un accelerometru pentru a masura corect cati "g" scot franele fiecaruia.
Comment
-
ABS-ul intra nu din cauza placutelor ci din cauza suprafetei pe care ruleaza masina, mai Amzo.
"Ar putea frana mai bine, dar ABS-ul il impiedica" - din cate imi aduc eu aminte, cu cat roata isi pastreaza mai mult contactul cu solul, cu atat distanta de franare este mai buna. Cu cat patineaza mai mult, cu atat e mai rau. Deci ABS-ul micsoreaza distanta de franare.
PS: De ce mama dracului ai luat EBC green, cand puteai lua ceva mai ok, nu stiu.Last edited by Cezar; 25 September 2011, 16:55.
Comment
-
Originally posted by razvanamza View Posteste demonstrat stiintific, abs-ul mareste putin distanta de franare, cu avantajul pastrarii directiei. te astept cu o placuta mai performanta pentru etrierele de van, eventual sub 200 ron cum am luat eu. viteji sunt multi...'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
Comment