In anumite conditii, ABS-ul mareste distanta de franare DAR pastreaza masina manevrabila. Scrie oficial!
TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?
Collapse
X
-
In anumite conditii dar alea nu sunt pe asfalt. Conditiile alea sunt gheata/polei unde ca o mareste la 250m in loc de 220 e irelevant, macar nu iei toti stalpii in brate. Pe asfalt cu roata blocata distanta creste fara doar si poate, crististreulea are si video care confirma asta.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
deci : cu franele de VAN ale colegului razvan eu nu am reusit sa controlez franarea sa nu blochez rotile. pedala este foarte foarte moale si are un prag de care treci si zdrang ai blocat rotile. probabil nici nu eram obisnuit. oricum in caz de panica rotile se blocheaza si directia nu poate fi controlata absolut deloc
pedala mea este moale si de la jumatea cursei se intareste progresiv ajutandu ma sa controlez franarea. daca ma ia valul si apas prea tare ABS ul face mici corectii ajutandu ma sa franez cu eficienta maxima 100%. deci ABS franeaza mai bine decat fara. daca apas pedala la blana ca nimfomanul cel mai probabil ma duc "sanie" dar am directie.
cu 4 persoane si bagaje in masina am incercat azi niste frane de pe la 130 140 si masina se opreste foarte foarte bine. mult peste peste eficienta franelor stock.
daca imi sunt puse in fata avantaje/dezavantaje etrieri ATE vs TRW clar aleg TRW.
daca se gasesc placute bune pentru ATE ( DS2500 exclus EBC sportive) da etrierii de van sunt mult mai buni, doar cu masinile dotate cu EBD sa nu fie nevoie de inlocuirea puntii spate. sau se adauga si puntea de VAN si dispare dezechilibrul franelor. altfel iei de fata sa dai pe spate si ajungi iar la acelasi cuplu de franare al etrierilor normali si te alegi cu un spate care da cu tine de toate santurile daca e ud si pui vreo frana in curba. eu nu as putea sa merg calm stiind ca exista posibilitatea de 1% sa se intample asa ceva
prin amabilitatea colegului Soran atasez urmatoarea poza: FDB 845 vs FDB 4035 VANAttached FilesLast edited by alessandro; 25 September 2011, 21:50.
Comment
-
-
am avut deja placute ate, green-urile franeaza ceva mai bine. cat despre fdb-ul postat de alessandro, arata interesant. adica ai gasit echivalenta?
in alta ordine de idei, o roata mai alata face altfel de pata de contact, un dreptunghi cu latura lunga perpendicular pe lungimea masinii. rotile inguste au pata la sol tot un dreptunghi, numai ca forma este la 90 de grade fata de rotile late. iar cand esti pe schiuri sau patine, conteaza daca sunt longitudinale sau perpepndiculare pe directia de mers. asa se explica de ce rotile mai late sunt mai stabile, si franeaza mai eficient. vorba lui alessandro. cand ai in fata un pieton pe trcere, ai fi incantat sa ai roti de scuter sau 205/55 r16? eu din cate vad pe masinile serioase sunt roti doar de la marimea asta in sus, si mai sunt si al naibii de scumpe!Last edited by razvanamza; 26 September 2011, 08:22.
Comment
-
Originally posted by MyKe View Post
Originally posted by darksid3 View PostIn anumite conditii, ABS-ul mareste distanta de franare DAR pastreaza masina manevrabila. Scrie oficial!Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Originally posted by einstein1984 View PostCred ca ceva a fost inteles gresit pe acolo. Aia nu au de aface cu aria petei de contact ci cu niste vectori de forte.
Singurele conditii de genul asta sunt alea cu zapada afanata sau pietris, unde roata blocata adunata zapda in fata ei ca un val. Alfel, e de dorit ABSul. Masinile de raliu nu au ABS insa nu le vezi franand sanie, idem la F1. Oare de ce?
Comment
Comment