TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Putina exprimare mai exacta nu poate decat sa ne ajute sa iti raspundem. Daca esti mai in varsta ca mine, nu inseamna ca esti si mai intelept.

    Si, sa fim realisti, am intalnit destui "mecanici" si aici pe forum, dar si pe viu, asa ca nu ma mai mira nimic.

    Acum, fara sa fiu un eseist (stiindu-ma practician, mai ales cu franele Loganului), ti-am raspuns mai sus : 238mm s-au pus pe putine masini, in special pe cele de 1.4 realmente chele, alea care nici bandouri pe usi n-aveau. Nu prea s-au vandut la noi.

    Nu se potriveste suportul de etrier de la 238 la 259 si nici invers.

    Tanarul acesta, mai draga coleg de forum, nu mai are ce spune aci, la frane, asadar nu e dornic de afirmare. Tanarul acesta, totusi, ar dori sa-si stie semenii in siguranta.

    Iertatu-mi fie ca am tulburat profund firea dumitale, boier Albinoiu.

    Asfalt uscat si frane tari!
    _
    B 48 C U P - Ligheanul Agitat

    sigpic

    Comment


    • Acum, ca s-a incheiat momentul poetic, va informez ca am schimbat discul si trebuie subliniate doua probleme. Prima este ca torx T40 nu a intrat nici moarta nebatuta nitel cu ciocanul iar suruburile nu au binevoit sa se desfaca decat descantate cu wd40 (traiasca cel care l-a inventat). A doua problema a fost faptul ca, dupa scoaterea suruburilor, nu a vrut sa plece discul vechi de la locul lui nici batut. Am ciocanit si am zgaltait de el pana am sculat tot blocul. Pana nu am pus presa mare pe el nu a plecat. De pus discul nou este floare la ureche iar franarea este absolut egala si ferma. Multumesc pentru orientarile normale si la obiect.

      Comment


      • Adica tu ai montat un singur disc ? Adica pe o parte ai disc nou si pe cealalta parte ai disc uzat ? Raspunde-ne ca sa intelegem despre ce vorbim.
        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

        Comment


        • ... si ala nou e de 238mm?

          Comment


          • Dupa o viata intreaga de garaj auto, sudor si radiatorist, daca tata ajunge la starea asta il impusc.
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • Lasa omu in pace ca o fi batran, ia-l doar de langa masini.
              To de curiozitate, placutele sunt noi? Tot doar pe o parte?
              Last edited by einstein1984; 12 February 2013, 16:59.
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • Sunteti eseisti, deja... Incurcam lumea p-aici

                @albinoiu, daca reviziile s-ar efectua la timp, cu simt de raspundere si cu maiestrie, n-ai mai fi nevoit sa bati cu ciocanul in discuri sau sa folosesti presa "aia mare" sa le scoti de pe butuc. N-ar mai fi nevoie sa bati torx-ul 40 in surub. Si multe altele...

                Dar na, cine suntem noi, niste eseisti, sa-i invatam meserie pe cei care faceau al tzashpelea RK atunci cand maicile noastre ne scoteau la lumina?

                Tatal meu era doar la primul RK atunci cand m-au scos pe mine in lume si se pare ca acum ii dau lectii de mecanica. Si omul nu se supara...
                Last edited by dsign; 12 February 2013, 20:10.
                _
                B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                sigpic

                Comment


                • Originally posted by dsign View Post
                  Si omul nu se supara...
                  Dimpotrivă, chiar trebuie să fie mândru !
                  Care părinte nu se bucură când îşi vede copilul mai înzestrat şi poate şi mai pasionat decât a fost el !

                  Aceasta se numeşte evoluţie !

                  Comment


                  • Va rog sa fiti mai cuviinciosi si vorbesc serios.

                    Nu se cunoaste deznodamantul (sau nu m-am prins eu de el) s-a montat disc de 238 nou si pe partea celalata a ramas disc vechi tot de 238 sau cel uzat e de 260?

                    Comment


                    • Octaviane oricum ar fi, sa schimbi un disc doar pe o parte deja e prea mult indiferent daca e nou, daca e sh, uzat sau nu. N-ar fi mult mai grav daca ar fi 238 in loc de 259 ... cam tot aia e, doar "franarea este absolut egala si ferma" ... dupa cum spunea preastimabilul mai sus.
                      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                      Comment


                      • Pe scurt, discul de pe stanga este fara nicio problema iar placutele sunt noi. Am observat in ce hal este discul din dreapta cand schimbam placutele, despre care am fost convins ca le-a schimbat mecanicul care a facut revizia, conform devizului. Era un mecanic foarte dur si foarte bine pregatit in gura. M-am adresat exclusiv celor pe care ii intereseaza desfasurarea unui necaz ca sa nu pateasca si ei. Cat despre ceilalti, pe cine intereseaza?

                        Comment


                        • Da bre, necaz necaz, dar cum sa pui un singur disc? Nu se face...

                          Acuma, tu stii ce faci. Eu unul sunt paranoia cu franele si directia, asa ca niciodata nu e prea mult la aceste capitole. Am schimbat deunazi niste placute de frana de spate pentru ca erau prea arse, desi mai aveau jumatate carne.

                          In loc sa-mi pun acelasi tip de discuri (260 ventilat exterior, de VAN) zilele astea imi construiesc un sistem de franare cu discuri de 280mm si pompa de 23.8mm (deja am una de 22 mm, fata de cea originala care are 20mm).

                          dupa al 5 lea RK poate o sa schimb si eu discurile pe bucati, placutele pe jumatati, etc
                          _
                          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                          sigpic

                          Comment


                          • Dat fiind ca simt o usoara normalizare a tonului, pot sa te informez ca nu am tabu-uri si nu cred pana nu vad. Faptul ca se recomanda schimbarea perechii nu ma face sa trec peste evidenta ca discul din stanga este oglinda iar la frane test bruste masina nu fuge o iota. Intrebarea referitoare la diametru am pus-o initial doar din cauza mizeriei de afara din acele momente, ca sa nu masor eu. Ea a fost pertinenta daca tinem cont de faptul ca in talon masina are trecute roti de 185/65/15 sau 165/80/14. M-as bucura daca pentru injuraturi sau critici as fi contactat prin celelalte metode la dispozitie ca sa nu perturbam un forum chiar util cu iesirile noastre nervoase.

                            Comment


                            • Ne-am bucura sa te stim in siguranta. Acum ne este clar, esti suficient de nebun (gluma) incat sa schimbi cate un disc.

                              Oare evidenta nu te-a facut sa te intrebi de ce un disc e oglinda si celalalt e tocit?

                              Sa-mi lasi in privat numarul de la masina, sa stiu sa ma feresc

                              Nu cred ca e cazul sa detaliez de ce e normal sa schimbi discurile pereche.

                              Cat despre dimensiuni, imi racesc gura pe-aici de ani de zile : in Romania NU s-au vandut Logan cu discuri de 238mm, alea au fost doar la export si foarte putine. Cunosc din statistici si din experimentare personala. Mi-au trecut prin maini o multime de masini...
                              _
                              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                              sigpic

                              Comment


                              • Eu unul am avut de 238mm, pe motor de 1.6.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google