TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by dr_mke View Post
    Mi s-a parut ''deplasat'' faptul ca o tine p-a lui ca nu exista discuri de 238 decat extrem de rar, cand pana la aparitia variantei dCi toate erau cu 238, fara ABS.
    Cate loganuri fabricate in 2004 sa iti caut care au discuri de 259? Spune-ne cand a aparut dCi-ul sa stiu la ce masini sa ma uit. Ca fapt divers am ajutat un coleg de breasla sa schimba discurile la un logan ambiance din 2004 si avea discuri ca si ale mele. Si mecanica (de amator) se invata surubarind la masina nu din carti, si vorba aia "teoria ca teoria dar practica ne omoara".

    Comment


    • Isi luase un user de pe forum (nu mai retin nick-ul): Discuri NOI de 238 si placute de frana pe codul Loganului. Stupoare: Placutele erau prea mari pentru discurile de 238. Daca sunt asa multe discuri de 238 de ce majoritatea placutelor sunt pentru discurile de 259?
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • Pentru ca erau codul incorect ?

        Daca nu crezi, consulta cataloagele Brembo, cel mai la indemana, sa vezi pe ce modele Renault s-au montat discurile de 238 mm pline, cu tot cu anii intre care s-au montat.

        Cate pagini de offtopic facem, ca mi-s curios.
        sigpic

        Comment


        • dr_mike, arata-ne si noua te rugam sursa informatiilor tale, ca sa se stea cu burta pe carte cum trebuie.
          Eu unul de ex, nu te cred, pana la proba contrarie.

          Cat despre lipsa fadingului la o masina cu discuri pline, documentare exista atat de multa, incat si pt un neinitiat intr-ale sporturilor cu motor, i s-ar parea ca ce sustii e deplasat.

          Comment


          • Eu ma uit aici si vad doar atat. Din moment ce sunt atat de "multe Loganuri cu discuri 238", de ce nu exista 2 coduri de placute???
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Nu te lua dupa cataloage, acuma nu am cum sa fac poza dar promit ca maine fac cumva si o pun pe forum sa vezi pe ce masini spun cei de la ATE ca se folosesc discuri de 260 x 22.
              Sambata sper sa reusesc sa le si pun pe masina sa imi dau si eu cu parerea cum e sa treci de la discuri pline la ventilate, poate daca are timp Tavi sa facem un filmulet cum franeaza inainte si dupa upgrade.

              Comment


              • Daca sunt discuri si placute noi, nu ai ce filma decat felul in care se ''calca'' corect un set de discuri noi, eventual si cum se monteaza corect.

                Un link cam lung, dar util. Transeaza 2 probleme: diametru de 238 mm precum si existenta discurilor pline, cu striatii.

                http://www.brembo.com/CatalogoHP/Templates/SearchHP.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID={63F2F2F 3-F471-4D3D-BD56-7D10C1FD4F7D}&NRORIGINALURL=%2fENG%2fHighPerforman ce-Brakes%2fCarsSportLine%2fsearchDisc.htm&NRCACHEHIN T=NoModifyGuest

                Alt raspuns cu privire la subiectul ''238'' nu mai dau, m-am plictisit.
                Last edited by dr_mke; 4 March 2011, 00:11.
                sigpic

                Comment


                • Scuze, se pare ca link-ul nu merge, asa ca am facut un printscreen.
                  Attached Files
                  sigpic

                  Comment


                  • Scuze dar dupa linkul tau toate loganurile fara abs ar trebui sa aibe discuri de 238, eu asa am inteles din programul celor de la brembo, ori sunt pe forum minim 50 masini fara abs care au discuri de 259. Ti-am mai spus, nu te increde in tot ce gasesti scris intr-un catalog online.

                    Comment


                    • Dupa cum ti-am spus, scrie la VC si cere informatii ca sa fii convins de veridicitatea lor. Mai mult legat de subiectul 238 la Logan eu nu mai postez.
                      Ca sa afli diametrul discurilor nu trebuie sa le masori. Citesti ce scrie pe ele, ai acolo stantat tot, inclusiv toleranta maxima de uzura. Oare sunt de incredere informatiile ?


                      sigpic

                      Comment


                      • Originally posted by Octavian___32 View Post
                        Cu frane stock (de fabrica) baga tu niste frane puternice consecutive de la ~120 sa vezi cum incepe fadingul...

                        Si eu am zis ca nu este, dar este si foarte accentuat.
                        La TRW ca exemplu (in cuplu discuri si placute ce am eu) chiar daca nu e asa de ferma frana, suporta franari succesive, dar tot ajunge sa ''patineze''.

                        Spun asta pt ca intr-o seara in ~2 ore ajung de nenumarate ori la 140 si trebuie sa franez tare (cand ies la disciplinat de soferi).
                        Majoritatea soferilor normali nu au comportamente de genul asta si in consecinta franele standard sunt suficiente pentru ei.
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • @Soran: într-adevăr, discurile mele sunt 259 (măsurare aproximativă cu ruleta, 260 presupun că nu pot fi);
                          @dr_mke: am găsit ştanţat pe ele RENAULT, MIN. 10,6 mm şi o serie cu vreo 7 cifre, greu lizibilă
                          sigpic

                          Comment


                          • Originally posted by dr_mke View Post
                            Mi s-a parut ''deplasat'' faptul ca o tine p-a lui ca nu exista discuri de 238 decat extrem de rar, cand pana la aparitia variantei dCi toate erau cu 238, fara ABS.

                            @ doctore, imi pare rau ca te contrazic si ca mai spun bazaconii din cand in cand, insa:


                            Logan Preference, 1.6, (fara ABS evident), fabricatie august 2004, si vandut in septembrie 2004, avea discuri de 259 mm pline - este vorba despre B 48 CUP, posibil cel mai vechi Logan de pe forum

                            Logan Preference 1.4, august 2006, fara ABS, discuri de 259 pline, masina lui taica-miu.


                            Logan Ambiance septembrie 2004, deci chele din primele loturi de fabricatie, parcul auto al unei firme de distributie lactate, toaate cu discuri pline de 259mm



                            Asadar, nu vreau sa polemizez acum, insa discurile de 238mm s-au montat pe putine masini si probabil n-au fost vandute la noi.

                            Erau intr-adevar in targ la un moment dat Loganuri din alea de se vindeau in Ungaria, fara bandouri, cu barele negre, 1.4, care aveau discuri de 238mm.

                            Ce vreau sa zic ca si distribuitor de piese: este foarte dificil sa te iei numai dupa cataloage...
                            _
                            B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                            sigpic

                            Comment


                            • Nu va mai certati atata, discuri de 238 sunt numai pe Loganurile cu jante de 14", nu cred ca aveti vreunul din alea...

                              Comment


                              • Deci dupa ce ne-am lamurit cum sta treaba cu discurile de 238 sau 259, daca vreti frane serioase treceti la etrieri de van cu placute mai (ate, ferodo) si la discuri ventilate de 260 x 22 (ate, brembo), dupa franari repetate de la 140 km/h la 20 km/h nu se simte nici un pic de fading. Singurul minus ar fi greutatea mai mare a etrierelor si a discurilor pe care sper sa il anulez cu un set de jante mai usoare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google