TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Întrebare:
    Dacă pun discuri de frână noi, e necesar să schimb şi plăcuţele cu unele noi sau le pot lăsa în continuare pe cele existente, în stare bună de altfel ?
    Last edited by ibuzescu; 6 March 2011, 20:30. Reason: corecţie
    sigpic

    Comment


    • Daca placutele sunt noi, nu vad de ce sa le schimbi, doar ca nu vei avea franarea de alta data, cateva sute de km.
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • Nu, nu sunt noi şi nici aproape noi. Au deja vreo 9000 km şi cred au luat forma discurilor care prezintă uşoare valuri. Spunând "în stare bună", am vrut să zic că sunt destul de puţin uzate. Mă gândeam doar să nu sape şanţuri în noile discuri, nemaifiind perfect plate.
        sigpic

        Comment


        • Depinde ce placute ai. Si daca iei unele noi dar mai dure, vor sapa santuri in noile discuri.
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • Ok, să clarific:
            Voi pune discuri Ferodo pline iar plăcuţele actuale sunt Ferodo Premier.
            sigpic

            Comment


            • De regula e bine sa faci o treaba pana la capat, adica, schimbi discurile - schimbi si placutele. In cazul asta, daca placutele sunt foarte putin uzate, nu faci nici o crima sa le pui mai departe pe noile discuri. Singurul inconvenient e ca va trebui sa le "rodezi" pentru a doua oara, pana suprafata lor va fi in maxim contact cu suprafata discului.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • Avand in vedere pretul derizoriu al unui set de Ferodo Premier, recomand sa mai mergi un pic cu astea pe care le ai si la urmatorul schimb de placute iti pregatesti un set nou de discuri.

                Desigur, prin ¨mai mergi putin¨ vreau sa intelegi 1000-2000km.
                _
                B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                sigpic

                Comment


                • sau poti incercat "sa le asezi" manual. Le planezi cu o pila sau cu o piatra de polizor mare. Nu o sa fie perfecte dar mult mai aproape de suprafata discului decat atunci cand ai valuri pe ele.
                  sigpic

                  Comment


                  • din cate am vazut si auzit in ori ce service daca schimba discurile automat pune si placute noi altfel nu iti da garantie

                    Comment


                    • Deci dacă trec revizia ITP din aprilie fără să-mi impună schimbarea discurilor, e ok, le las până la vară când o s-o iau pe cărări de munte. În caz contrar, cred că ideea lui yrman de a plana la polizor plăcuţele ar fi o soluţie bună. Totuşi, setul de plăcuţe e 95 de lei, mai mult de jumate din preţul setului de discuri.
                      Last edited by ibuzescu; 7 March 2011, 00:25. Reason: precizare
                      sigpic

                      Comment


                      • Masina lui NCDHD are discuri de 238 mm, 1.4 MPI si mai sunt destule dintre cele de la inceput. Ca n-ai aflat tu de problema inca, partea a doua. Pe site-ul Dacia era scris foarte clar diametrul 238 mm pentru 1.4, deci caz inchis

                        Discurile de 238 mm intra cu tot cu ertier montat cu jante de 13'.
                        sigpic

                        Comment


                        • Care-s alea "destule"? De cate ori am luat placute de frana, nu m-a intrebat nici unul daca sa-mi dea placute pentru 238 sau 259...de aici se trage concluzia ca nu-s asa multe pe cat se crede.

                          Am mai zis, exista cineva pe forum (folositi Search) care si-a luat discuri de 238 la indemnurile unor "avizati" tot de aici de pe forum, a mai luat si placute (cum ai lua din magazin cand ceri de Logan) si cand le-a montat - surpiza. Discurile erau prea mici.

                          Am facut un Poll sa vedem cate discuri de 238 sunt si cate de 259. Motorizarea nu conteaza, oricum predomina cele de 1.4 Mpi.
                          Last edited by darksid3; 7 March 2011, 00:57.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • mai trebuie si 260 ca sa fie toate

                            Nu am zis la polizor, am zis cu o piatra de polizor, si de preferat sa fie mai fina. Daca iei la polizor si nu esti atent o sa faci o mare nebunie acolo.
                            sigpic

                            Comment


                            • Nene, nu ma certa, nu le stiu chiar pe toate...

                              Am zis doar ca eu n-am intalnit 238 decat la alea cu roti de 14, alea de veneau in targ de la unguri.

                              La ultima verificare, Brembo de VAN pe care le am sunt ok, aproape de al treilea schimb de placute (deci sunt la sfarsitul celui de-al doilea set...)
                              _
                              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                              sigpic

                              Comment


                              • Presupunand ca toti stiu ce au pe masina . . .

                                Sa revenim la subiect: toti producatorii care au in oferta discuri cu striatii pretind ca uzura placutelor este afectata intrucatva, dar nu masiv, avansand cifre de genul 10% mai putin fata durata de viata normala. Realitatea ''masurata'' de mine arata ca placutele tin de fapt 50% din cat tin cu discuri lise, asta in caz fericit. Cu discurile perforate insa durata de viata a placutelor a fost identica cu cea din cazul discurilor normale.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google