TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • de ce zici asta ? dupa 2 zile de mers in oras si si la drum, discurile inca prezinta urmele din fabrica.

    maine se face tratamentul termic. franari repetate de intensitate medie urmate de o temperatura violenta . gresesc ? corecteaza ma !

    daca poti detalia tratamenul termic si sa ne spui ce se intampla acolo ar fi extraordinar. stiu ca trebuie facut, dar de ce ? chiar ma gandeam cum s iau legatura cu tine sa imi explici. pe net am gasit explicatii destul de succinte
    Last edited by alessandro; 10 September 2011, 17:51.

    Comment


    • Ba mai termin-o cu prostiile astea.
      Nu mai faci tu nici un tratament termic la discuri cu jocurile astea de-a ''franarea''. Mergi cu masina cu grija ca nu prinde frana beton pana se lustruieste suprafata si la revedere.

      Au fost ele tratate termic inainte de a parasi fabrica, nu vei putea face tu un alt tratament mai bun. Basme de-a lu' doctoru.

      Comment


      • am citit si in alte parti pe net unde se descriau aceleasi tratamente termice.

        m am benoclat adineauri la discuri cu o lupa. se observa mici punctulete de material din placuta depus pe discuri. ca niste bobitze foarte mici. minuscule

        Comment


        • Octaviane, venind din partea ta replica, ma face sa ma gandesc daca gandesti inainte sa scrii.

          Consusul ''atent'' este necesar pentru depunerea unui strat uniform de material din placute pe suprafata de frecare a discului, care la primele incalziri puternice se va transforma in stratul de cementita care asigura atat frictiunea corespunzatoare intre placuta si disc, durabilitatea in utilizare precum si lipsa fenomenelor de ''ovalizare'' care apar la cei mai multi ''raceri'' cu discuri noi sub 10.000 km. Stau amu' si ma gandesc de ce mie nu-mi bat discurile nici cand sunt rosii si ABS_ul inca lucreaza ok. Probabil din cauza ca le-am rodat dupa metoda corecta.

          Pe orice site respectabil gasesti toata povestea asta, iara daca ai invatat ceva la facultate, poate iti aduci aminte si de acolo de toata povestea asta.

          Am povestit destule despre subiect, asa ca amu' zic iar ca fiecare face cu finantele proprii (recte discurile) ce stie, ce poate si ce vrea.
          sigpic

          Comment


          • marcsule, eu cred ca ai totusi prea mult timp. eroarea a disparut de la sine, deci urgenta a disparut. dar daca pui niste gaz iti dau masina sa-i faci ce vrei tu cu franele. garantez ca oricum franeaza mai bine ca a ta, dar vrei sa redescoperi apa calda cand juma' de club are etrierele de van si ventilate.

            Comment


            • Originally posted by dr_mke View Post
              Octaviane, venind din partea ta replica, ma face sa ma gandesc daca gandesti inainte sa scrii.

              Consusul ''atent'' este necesar pentru depunerea unui strat uniform de material din placute pe suprafata de frecare a discului, care la primele incalziri puternice se va transforma in stratul de cementita care asigura atat frictiunea corespunzatoare intre placuta si disc, durabilitatea in utilizare precum si lipsa fenomenelor de ''ovalizare'' care apar la cei mai multi ''raceri'' cu discuri noi sub 10.000 km. Stau amu' si ma gandesc de ce mie nu-mi bat discurile nici cand sunt rosii si ABS_ul inca lucreaza ok. Probabil din cauza ca le-am rodat dupa metoda corecta.

              Pe orice site respectabil gasesti toata povestea asta, iara daca ai invatat ceva la facultate, poate iti aduci aminte si de acolo de toata povestea asta.

              Am povestit destule despre subiect, asa ca amu' zic iar ca fiecare face cu finantele proprii (recte discurile) ce stie, ce poate si ce vrea.
              Doctore cu parere de rau, dar scoti din tine numai aberatii.
              Cine te-a invatat pe tine ca virgula continutul din placute in combinatie cu discul formeaza cementita?
              Cementita se gaseste in discul de frana (pt ca-i fonta), nu mai produci tu nici o cementita.
              Tu defapt vrei sa spui ca faci prin procedeul asta o durificare superficiala a discului,(dar nicidecum in combinatie cu materialul placutelor).
              Eu iti spun ca nu faci decat sa-l lustruiesti bine si atat. Alt tratament termic decat cel facut de fabrica nu-i mai faci.
              Cum spune si ATE: - unpack and instal; - no additional treatment required

              Comment


              • Informatiile cu pricina le auzi si de la orice inginer din domeniul auto care n-a trecut ca si gasca prin apa, prin facultate.

                Ar lua cred ca juma de ora sa scriu in detaliu toata povestea, dimineata cu mintea odihnita poate iti pica fisa de ce trebuie calcate foarte bine discurile si placutele inainte de a le putea incalzi puternic. Cu disc/placuta nerodate uniform ai sa te alegi cu un strat de cementita neuniform ca si grosime, in inele concentrice.

                Cum numai amu 4-5 saptamani am schimbat la un matzoc tot ce inseamna material de frictiune in sistemul de franare (discuri, tamburi, placute si saboti) am citit ce zice ATE. Mai zice sa conduci usor pana cand discul ajunge la coloratie cenusie uniforma, sa nu faci franari puternice pana la momentul respectiv. Complet nesemnificative instructiunile, nu ?

                Fiecare face ce vrea, ce stie si ce poate. Doar nu le platesc eu discurile de frana

                PS > cauta mai departe de casa (autoPyramis) placutele alea de frana, ia vezi tu pe calea Lipovei in Micalaca, de acolo mi-am luat si DS2500 la berlina.
                Last edited by dr_mke; 11 September 2011, 11:48.
                sigpic

                Comment


                • Originally posted by razvanamza View Post
                  marcsule, eu cred ca ai totusi prea mult timp. eroarea a disparut de la sine, deci urgenta a disparut. dar daca pui niste gaz iti dau masina sa-i faci ce vrei tu cu franele. garantez ca oricum franeaza mai bine ca a ta, dar vrei sa redescoperi apa calda cand juma' de club are etrierele de van si ventilate.
                  fata de mine tu ai decat o placuta mai mare dar mai slaba calitativ si o pompa subdimensionata ( pompa de van e mai generoasa cu debitele de lichid )

                  discurile sunt la fel. ia gandeste te o placuta mai mare pe acelasi disc nu il incinge mai repede si mai tare.

                  pun pariu pe ce vrei ca Brembo PVT + FDB 845 + RBF660 bat ca durabilitate franele de van stock.

                  la frana de la 200 la 0 te opresti mai bine ca mine. nu contest. problema ta este de la a 2 a frana in sus

                  Comment


                  • EU am schimbat discurile la prezentanta si pe cutie scria BREMBO. si plcute sunt de renault care merg pe logan tot Facute de Brembo pentru renault.
                    Intre timp mi-am luat alt Logan asta a venit cu discuri ventilate si etrieri TRW.

                    Comment


                    • baga 2 poze cu discurile sa vedem ce ventilatie au. se gasesc 2 tipuri de discuri Brembo. ventilate radial clasic sau pillar vented

                      Comment


                      • Sa faci upgrade la frane de VAN (mai ales fara sistemul complet, cu tot cu pompa) e stupid imo. Unu la mana, franele stock sunt peste limitele de aderenta ale cauciucurilor mediocre, le pot bloca usor (sau sa intre ABS-ul) asa ca daca vrei un upgrade il faci cu cap.

                        1) Discuri mai rezistente (continut ridicat de carbon) care se ventileaza mai bine, ceva gen PVT sau eventual perforate.
                        2) Placute mai performante care rezista mai bine la temperaturi mari.
                        3) Lichid de frana de top.

                        Asa intarzii mult efectul de fading si la aceeasi forta aplicata pedalei franezi si mai bine.

                        Dupa asta, iei iei niste cauciucuri de top care te ajuta la tot nu doar la franare, iar cand ai ajuns in stadiul in care "te sui cu 2 picioare" pe frana ca sa blochezi rotile/sa intre ABS-ul treci la alt etrier, placute mai mari, cumparat tot kit-ul. Pana atunci e cam useless, cu ce ma incalzeste ca eu trebuie sa aplic forta X pe pedala ca sa ajung la limita cauciucurilor si altul cu placute mai mari aplica X - 25% cand rezultatul final (distanta de oprire) este ~ acelasi ? Alessandro are perfecta dreptate, sistemul lui de franare este mult mai ok, unu la mana are ABS, iar restul componentelor rezista mai bine la temp. ridicate decat sistemul stock. Atata timp cat esti pe 185/65/15 care costa 200 lei bucata poti sa iti pui si frane ceramice de Porsche, tot in ~40 de metri te opresti de la 100.

                        PS - din punctul meu de vedere un sistem de franare foarte ok ar arata cam asa.

                        Discuri 259mm ventilate + perforate Zimmermann, placute Ferodo Premier / DS, lichid frana Motul Racing si 4 cauciucuri din gama premium (pe la 100E bucata) de la producatori de top (Continental, Dunlop, Michelin, etc).
                        Last edited by Shakar; 12 September 2011, 03:24. Reason: Automerged Doublepost
                        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                        Comment


                        • daca nu pui macar 195 degeaba. tata are Continental si frane stock cu placute de origine. caraie ABS u de il gasesc pandaliile cand franez la maxim de la viteze mari. deci franele stock surcleseaza rau gumele 185

                          dintre un Logan cu frane stock si unul cu frane de van va frana mai bine acela cu gume mai bune

                          @ razvanamza iau loganu lu' tata si facem un test. nu are rost cu al meu pentru ca am kormorane. dar iar nu are rost sa comparam 16v cu 1.4 la frane pentru ca puterea superioara va lesina franele mai repede. pana cand ajunge 1.4 la 150 se racesc si franele de Boeing
                          Last edited by alessandro; 12 September 2011, 07:49.

                          Comment


                          • Nu inteleg cu ce va incalzesc pe voi discurile perforate (care stim ca-s perforate pentru amorul artei)
                            _
                            B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                            sigpic

                            Comment


                            • Sunt perforate ca sa iasa gazul din placuta si sa nu faca perna lubrifianta intre placuta si disc. Rare situatiile cand se intampla asta insa nu imposibil.
                              Complet de acord ca daca vrei sa opreasca masina mai bine e mult mai inteligent sa iei intai anvelope decat alte frane.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Mda, descoperim acum ce am experimentat eu acu ceva ani in urma

                                Parca ne invartim in jurul cozii...

                                Cand va spuneam eu ca nu mai aveam frana, mergand cu anvelopele de 205/45/17... Facea lumea misto de mine prima data ca de ce mi-am pus ventilate, apoi ca de ce am frane de VAN. Lasa ca merge bine si cu franele de VAN, mult mai bine ca inainte, degeaba va agitati voi pe acilea. Evident, sa ai o pereche buna de discuri+placute

                                O sa avem si pompa de VAN, daca nu una si mai si... La frane niciodata nu e de ajuns, cam asta e parerea mea
                                _
                                B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google