TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La capitolul asta, sunt perfect de acord
    sigpic

    Comment


    • Ce am observat eu ca detinator de frane de VAN...eficienta franarii scade mult mai putin atunci cand masina e incarcata...cat despre eficienta franarii in general...asta cred ca se datoreaza si placutelor ferodo premier-aproximativ 170 de ron setul...discurile sunt de origine.Cat despre pompa de VAN...acolo sunt si alti factori care implica o pompa mai mare...tamburi mai mari,etc...nu cred ca sughita cu o pompa normala si etrieri de Van.Mai mentionez ca am pe masina 205/45/17 si cauciucuri bune...la franari puternice intra abs-ul si isi face treaba...
      sigpic

      Comment


      • am scris eu ceva pe threadul meu.

        se pare ca se potrivesc etrieri de Citroen C5 break din 2005 iar discurile merg de Renault Scenic 1999 2.0 16v 280 mm diametru

        pentru combinatia asta se gasesc placute smechere. na frane

        Comment


        • Pai si ce rezolvi? Daca masina e usoara si planeaza deasupra solului?
          sigpic

          Comment


          • nooo absolut. nu are rost sa pui asemenea frane. o sa ne luam zborul

            ia gandeste te la o masina de F1. are 600kg si franeaza atat de tare incat lesini daca nu esti atent. bine au si presare aerodinamica la sol dar loganul e mult mai greu.

            o masina de raliu cum franeaza ? greutate aproximativ ca a loganului fara cine stie ce aerodinamica

            solutia pentru frane ADEVARATE sunt etrieri mari ( peugeot v6 citroen etc ) placute racing, discurile aferente 280 sau 300mm, lichid racing si gume de 225 pe 9j lesini cand apesi frana

            conteaza mai mult cuplul de oprire generat la fuzeta prin raza mare a discului si presarea placutei decat disc cu raza mica si placuta mare
            Last edited by alessandro; 12 September 2011, 12:11.

            Comment


            • Si deja devine investitia prea mare pentru a fii rentabila. Ca si eficacitate, da ai dreptate, dar nu prea e practic. Cu anvelopele alea o sa ai un consum cat un motor de W12.
              sigpic

              Comment


              • adevarat. pentru mine 195 si frane stock ajung. pentru lunaticii ( in cel mai bun sens al cuvantului ) forumului nu ajung nici franele alea

                Comment


                • Originally posted by dr_mke View Post
                  Informatiile cu pricina le auzi si de la orice inginer din domeniul auto care n-a trecut ca si gasca prin apa, prin facultate.

                  Ar lua cred ca juma de ora sa scriu in detaliu toata povestea........
                  Doctore scuza-ma inca o data, dar debitezi niste cretinitati fara limite.
                  Si daca inginerul acela din domeniul auto ( asta mi-a placut) debiteaza la randu-i astfel de cretinitati, e clar ca a trecut prin facultate ca gasca prin apa.
                  Nu vreau sa fac povesti, chiar n-are rost, pt ca nu ai nici macar niste cunostinte de baza in Studiul Materialelor.
                  Discurile in cea mai mare parte sunt turnate din fonta cenusie cu grafit lamelar (foarte rar globular).
                  Ce tratament termic sa faci la o fonta??
                  Ce cementita sa faci/produci tu pe suprafata de franare??
                  Fonta cenusie are urme de cementita tertiara si cam atat.
                  Tratament se face in fabrica (de revenire, o recoacere, sa se elimine tensiunile remanente dupa turnare).
                  Ia arata unde ai citit metoda asta cretina de rodare a discurilor, de ii inveti si pe altii sa faca aceleasi idiotenii, adica franari repetate de intensitate medie urmate de o temperatura violenta
                  .

                  Uite spre exemplu ce spun cei de la EBC

                  After you are confident that the pads and discs are perfectly mated, use the brakes on a quiet and safe road 5-6 times at medium pressure bringing the car from 60mph to 10mph. Drive the vehicle for a few miles to allow the brakes to cool and repeat this procedure. During this final break in a brake odour will almost certainly appear and this is perfectly normal. This is known as green fade where the surface resins within the pad finally cure and burn off.

                  Cum spuneam, trebuie grija doar sa lustruiesti uniform suprafata de frecare.

                  Nu mai povestesc de ce se fac din fonta si nu din otel.

                  Faptul ca tu n-ai nerorocit discurile tale cu asemenea metode de ''tratament termic'' este pt ca sunt de calitate.

                  Comment


                  • discurile astea Brembo sunt 125 bucata. nu e un bai asa mare. mai cumpar o pereche.
                    la astea montate acum le fac rodajul si tratamentul si o sa le stresez pana le fac rosii.
                    o sa fac asta si cu discuri noi scoase din cutie. le pun si le dau jar direct. am facut asa cu niste Brembo normale pe Supernova. le am pus si peste o zi am plecat pe transfagarasean. dupa stres maxim asupra lor pe coborare la Sibiu bateau cand franam tare de la 120 130

                    Comment


                    • Am masurat distanta intre suruburile de prindere ale etrierului pe portfuzeta de la un Pejo 207 : 8 cm, fix cat e la Loan. Mai ramane problema centrarii discurilor de Reno in etrierii astia de Pejo Citroen.
                      _
                      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                      sigpic

                      Comment


                      • Te poti juca cu distantiere si suruburi de prindere mai lungi pentru portetrier. La SN am mutat portetrierul cu 1 cm spre exterior sa fie centrat pe discurile de 238 mm ventilate si perforate de R5 turbo. La jantele OEM de aliaj au trebuit prezoane forjate mai lungi si flanse distantiere tot de 1 cm.

                        PS > fa-mi o favoare si citeste ce scriu dimineata, raspunsurile la fel, din motive de amandoi cunoscute. N-am invatat pe nimeni sa incalzeasca discurile, din contra, sa circule langzam pana se rodeaza bine si abia apoi se pot cere performantele nominale.
                        Nenea care-mi explica mie toate chestiune astea se cam ocupa de proiectat piese din domeniul auto si am auzit destule chestii legate de metale si metalurgie.
                        Last edited by dr_mke; 12 September 2011, 21:41.
                        sigpic

                        Comment


                        • unele putin incorecte...voi urcati discul la 800-900 celsiul si el se toarna la cateva mii. nu mai faceti voi nimica cu aducerea la rosu. eventual de strambati putin, dar calire......e cale lunga.

                          Comment


                          • Originally posted by dsign View Post
                            Am masurat distanta intre suruburile de prindere ale etrierului pe portfuzeta de la un Pejo 207 : 8 cm, fix cat e la Loan. Mai ramane problema centrarii discurilor de Reno in etrierii astia de Pejo Citroen.
                            nu e cam plapand 207 le ? ma gandeam la ceva mare greu si motor dopat. azi masor eu la 307 si 407

                            s ar putea sa pui discurile de Scenic si sa ai surpriza sa fie centrate. sau poti sa aflii distante si grosimi intrand pe webshop la UnixAuto

                            @ razvanamza este vorba de transformarile prin care trece startul de material de frictiune din placuta ce se depune pe disc.

                            Comment


                            • octavian, ia cu paine sa aflii ce e cu cementita si cum se rodeaza un disc de frana si o placuta noua:
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • nu pot decat sa multumesc cu deosebit respect pentru informatia data.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google