si daca sau incins placutele si discurile,vorba colegului popavlm sa vezi ce dai la pedale si apesi cu 2 picioare pe frana sa te opresti
TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?
Collapse
X
-
Originally posted by nikuniku View Postsi daca sau incins placutele si discurile,vorba colegului popavlm sa vezi ce dai la pedale si apesi cu 2 picioare pe frana sa te opresti
Eu spre exemplu merg tare/peste medie urban (fara sa obstructionez colegii) si al drac daca am patit sa raman fara frane cu sistemu asta stock nerorocit.
Am fost pe circuit cronometrat si al drac sa fiu daca am ramas fara frane, nu circuit de viteza, dar mers la refuz.
Daca vrei neaparat sa ramai fara frane, sigur ca o poti face, dar nu chiar asa in regimuri normale de utilizare.
Sau daca faci teste ca DrMke sau Alessandro sa vezi pana unde poti solicita frana, treburi care nu prea au legatura cu traficul de zi cu zi.
Comment
-
Octavian nu confunda traficul din oras/liniutele sau mai stiu eu ce drumuri unde apesi frana de 2-3 ori in 100 de km,facuti,eu vorbeam de trasee montane gen Transfagarasan sau Transalpina,pe asta din urma sunt portiuni unde urci in treapta a-1-a si cobori in frana de motor+picioru pe frana,colegu din Gorj stie
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostPoti sa stai si pe perete. Frana trebuie sa prinda de la prima pedala!Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.
Comment
-
Originally posted by nikuniku View PostOctavian nu confunda traficul din oras/liniutele sau mai stiu eu ce drumuri unde apesi frana de 2-3 ori in 100 de km,facuti,eu vorbeam de trasee montane gen Transfagarasan sau Transalpina,........................
Mai zi cateva trasee gen )
Originally posted by dr_mke View PostPe Transalpina, Transfagarasan sau alte drumuri de gen, .......................
M-ati omorat cu Transalpina si Transfagarasan.
Nu-ti trebuie Transalpina daca vrei musai sa ramai fara frane.
Comment
-
Pai n-ai ramas fara frane pentru ca ai stiut sa mergi. Cand nu stii sa folosesti frana de motor scoti fum din placute. Cand te dai stil rally cu cutia de chibrituri cu frame din mamaliga e normal sa ramai fara frane.
Eu am mers pe transfagasan si transalpina cu 5 persoane in masina si cu portbagajul plin si n-am simtit ca raman fara frane iar pe marginea drumului am vazut cativa reisari cu rotile fumegande.
Comment
-
io nu te cred. Daca iese fum din placute nu inseamna ca ai ramas si fara frana, cand ai placute adecvate.
@ Tavi: Route du Napoleon, Grossglockner, Bormio_Stelvio_Davos, Kitzbuheller Horn, Gerlos si mai putem continua. Plus ca mai sunt la noi cateva minunatii d-astea, prea putin cunoscute.
Placutele standard nu suporta deloc bine un stil de conducere sportiv, mai ales pe drumuri in coborare. Masinile sport au de regula frane mai rasarite, atat ca dimensiuni, racire, tip de placute.sigpic
Comment
-
Ma refeream la traseele interne, nici macar pe astea nu mergem toata ziua ce dracu...
Oricum nu stiu ce vrei sa scoti in evidenta, si alte masini de gen au aceeasi problema la suprasolicitare intr-o masura mai mare sau mai mica.
Sau vrei sa dai vina pe uzina ca nu a echipat masina asta de vis cu frane sport...?
Comment
-
Vreau sa scot in evidenta faptul ca poti pune in cap majoritatea sistemelor de frana de strada, sport, fast-road, track-day, daca iti pui mintea.
Isi aduce aminte alessandro cum am mers sensibil mai tare decat dumnealui pe acealsi drum, fara sa raman cu pedala in podea, cum i s-a intamplat lui dupa 2 minute. Frana nu cedeaza dintr-o data, iti da semne din timp cand ajunge la limita.
Replicile ''smart'' cu referire al folosirea franei de motor, etc, bla bla, sunt facute in necunostinta de cauza de majoritatea, fara sa fi folosit intr-adevar frana de motor la modul intensiv nici macar o data (retrogradari succesive de indata ce viteza permite treapta inferioara, in paralel cu franarea).
In ziua de astazi nu prea mai sunt masini cu frane proaste (ca distanta absoluta de oprire, nu ca dozaj, feeling, etc).
Restul, sunt povesti de adormit copiii.
Nu am nevoie de peste 60 kmh si 5 minute sa arat oricui cum se face praf o frana, la majoritatea masinilor, in primul rand prin lipsa racirii la viteze asa mici.Doar 60 kmh nu reprezinta viteza de ''reisar'', nu ?
Sistemul de franare, fie el cu discuri pline fie ventilare, cu componente de origine asu aftermarket de calitate echivalenta (a nu se exclude lichidul) este capabil sa sustina constant nevoile masinii in regim normal, chiar rapid. Baiul este ca multi au lichid vechi, discuri vechi care chiar daca nu sunt uzate dpv al grosimii sunt bulite din cauza schimbarii compozitiei fontei (imbogatire in carbon fara tratament termic) care devine mai friabila, mai moale si cu capacitate de frictiune mai scazuta.
Multi se plang ca nu mai au frana cand pun aftermarket. Nush cum dar eu am frana chiar mai buna, iar masina prietenei are frane absolut ok, chiar daca nu sunt ''specialitati''. Doar sunt toate puse noi la timpul lor si isi fac treaba.Last edited by dr_mke; 5 July 2013, 00:37.sigpic
Comment
-
Originally posted by dr_mke View PostDoar 60 kmh nu reprezinta viteza de ''reisar'', nu ?
Nu reprezinta pentru tine, insa 60km/h este o viteza astronomica pentru amatorii care coboara (sau urca) chiar si Predealul. Tin coloana in spate cu 20km/h, de zici ca transporta oua pe plafon.
Din punctul meu de vedere, ala n-are ce cauta pe sosea, ala tre sa mearga cu trenul. Inseamna ca nu a invatat suficient la scoala de soferi si decat sa se puna in pericol pe el, pe ai lui si pe altii, mai bine sa stea acasa.
Ala cu siguranta n-o sa prajeasca franele.
@bad_hrc, este suficient sa ai niste anvelope performante, cateva viraje in coborare, putin apetit pentru alergat si gata, ai terminat franele. Poti sa folosesti mama franei de motor.
Comment
Comment