Ii plac masinile cat mai stock, de aia.
TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?
Collapse
X
-
Originally posted by dsign View Post@bad_hrc, este suficient sa ai niste anvelope performante, cateva viraje in coborare, putin apetit pentru alergat si gata, ai terminat franele. Poti sa folosesti mama franei de motor.
Comment
-
Originally posted by dr_mke View PostAm frana mai rezistenta la fading decat un Logan cu frane stock de van.
Eu cred ca masivitatea/volumul sistemului ATE disipa mai usor caldura.
Acum cateva intrebari nelegate de fading, ci de alt aspect al sistemului de franare: distanta de franare.
Ce distanta de franare are loganul tau de la 100 sau 150km/h la 0?
Ce distanta de franare are un logan cu frane de VAN stock de la 100 sau 150km/h la 0?
Ce distanta de franare are un logan cu frane de VAN cu discuri si placute echivalente cu ce ai pus tu pe masina ta de la 100 sau 150km/h la 0?
Vorbesc de distanta de franare la o franare de urgenta, sa zicem pe autostrada.
Eu cred ca diferenta intre cele 2 sisteme exista, indiferent cum ai modifica sistemul non ATE.
Ca sa fac o paralela, consider ca e ca diferenta intre un logan 1.4 tunat din soft si consumabile bune (fara interventii mecanice) si un 1.6 rablagit si "neservisat". 1.6-le cred ca iese in fata intotdeauna pentru ca, cateodata "bigger is better".
Comment
-
Daca aveam discuri de diametre diferite, era o diferenta din asta. Daca cilindrul central de frana (aka pompa) avea diametrul mai mare, era iar o diferenta din asta. DAR NU SUNT MAI MARI. Cata lume a pus pompa de frana cu diametru mai mare, specifica modelelor care folosesc discul de 22mm grosime si etrier mai mare ?
Recte, pe un disc de 259 mm avem o placuta cu miu 0,32 in cazul Ferodo Premier, sau miu 0,2x in caz de alte placute si miu ~0,40 la DS Performance sau 0,50 la DS2500. Pe langa asta, temperaturile la care ultimele 2 placute lucreaza optim sunt deja in domeniul de fading pentru celelalte. Care crezi ca iti asigura distanta mai scurta de oprire pe un disc de 259 mm diametru ?
Masa mai mare la discul de van (grosime 22 mm vs 20 mm), precum si cea a placutei iti prelungesc pragul de fading, dar nu cu prea mult si net inferior fata de o placuta facuta sa aiba coeficient de frictiune aproape dublu la temperatura respectiva. Ce este diferit este calitatea fontei, pe care o poti avea chiar mai buna daca cumperi un disc de berlina de calitate premium.
In plus, pentru a fi valida comparatia ta, ai nevoie de 2 masini cu aceleasi anvelope, aceaisi rata de uzura la amortizoare, lichid de frana nou noutz.
Cu etrier de VAN pus pe pompa de Logan berlina, te alegi cu o pedala fleoscaita, cursa moarta mare, fara dozabilitate buna. Drept urmare, ori schimbi si pompa, ori ramai la etrierul stock, cu disc high carbon si placute mai bune, ori o lasi in pace si schimbi toate consumabilele din timp.
Ferodo DS Perfomance rezistea multe franari succesive din 150 kmh, lucru pe care discul + placutele de VAN stock nu il reusesc.
Ferodo Premier, Brembo EasyCheck HC (noi), 150 kmh http://www.youtube.com/watch?v=kJQedtM7dsM
Ferodo DS Performance, Brembo EasyCheck HC, aceleasi discuri dar acum uzate, inca in parametri normali, 150 kmh (al 3-lea set de placute) http://www.youtube.com/watch?v=Q8OVdR5Hg-w
Acelasi segment de drum, discret in coborare.
Cred ca se vede timpul mai scurt de la aceiasi viteza.
Cred ca era mai bine sa citesti topicul, s-a mai postat treaba asta, cel putin de 2 ori. Tot la fel, cred ca sunt singurul care-si ''rupe'' masina pentru teste de gen, filmate si puse pe forum.
Lectura placuta.
PS > da, imi place masina stock, la aproape 200.000 km functioneaza si arata ca atunci cand a fost debarcata de pe trailer in curtea concesionarului Dacia. Da, ma mandresc cu asta.Last edited by dr_mke; 5 July 2013, 23:25.sigpic
Comment
-
Ecuatia este simpla: coeficient de frecare al placutei cat mai bun si pana la temperaturi de minim 600 de grade, lichid necontaminat cu apa si punct de fierbere umed la peste 200 grade, suspensie buna cu amortizoare in mintile lor si pneuri de calitate buna.
Oricat de mult lauzi placutele Fermit (am avut ocazia, mie mi se par la fel de stralucite ca si TRW Cotetz ale lui alessandro) nu vor fi la nivelul unui Ferodo Premier, care in specificatia 845 costa pana in 80 de lei. Am facut Transfagarasanul in forja sanatoasa cu ele si nu am avut ce comenta. Practic sunt best buy dpv al fortei de franare, pret, anduranta.
La capitolul discuri, eu prefer Brembo, deocamdata sunt multumit de ATE, daca n-am gasit Brembo de data asta.Last edited by dr_mke; 6 July 2013, 19:50.sigpic
Comment
-
Eo ti-am zis ca nu arata bine discurile alea atacate de Fermit. Treaba ta, folosesti ce vrei, numai ca ar fi cazul sa verifici placutele cat mai des.
@mke, am si eu niste filmulete cu franele, nu m-am obosit sa le pun, pt ca lumea nu intelege la ce foloseste un sistem bun de franare.
Ia-l pe bad_hrc ca exemplu : este genul de om care are impresia ca nu i se poate intampla niciodata ceva rau. Sa dea cel de deasupra sa fie exact asa, sa fim sanatosi cu totii, insa lumea nu e perfecta. El nu intelege ca fix 2 metri sunt diferenta dintre extaz si agonie. 2 metri pe care-i obtii dintr-o placute de frana de calitate, schimbata la timp si un disc de frana capabil.
Saptamana viitoare voi completa sistemul meu de franare similar cu al Megane-ului 2 Hatch/Sedan : voi monta pompa de 23.8mm Va tin la curent
Comment
-
@Dsign asta as dori sa vad si eu, chiar sunt curios de comportament dupa "completarea" sistemului.
Dupa renuntarea la arcurile sport, placutele sunt chiar overkill pentru masina mea. Pe uscat, am reusit sa blochez foarte usor rotile, lucru care inainte se intampla extrem de rar, doar la frane extrem de violente. ceea ce inseamna ca suspensia are mai multe de spus cand vorbim de franare. deci un amortizor nou s-ar putea sa conteze mai mult decat diferenta intre cotec si fdb845. de reflectat...
amortizoarele mele sunt varza acum.
Comment
-
Dsign, te inseli, anul trecut cand am fost nevoit sa schimb discuriele din cauza uzurii chiar am vrut sa pun ventilate dar nu m-a ajutat bugetul asa ca am optat pt discuri pline si placute ate, decat sa umblu cu magarii gen discuri ventilate din dezmembrari am prefeat noi. Eu am zis ca prefer sa nu alerg masina pe munti cand sunt cu 4 pasageri in masina care se bazeaza pe mine sa-i duc acasa dar, ca de obicei fiecare interpreteaza cum crede el.
Si am o problema care nu stiu sigur unde sa o prezint si anume, astazi, cand am strans un prezon pe spate m-am trezit ca se invartea in gol, a cedat filetul de pe tambur. Ceva sfaturi? Din cunostintele mele trebuie schimbat si cum la frane se umbla mereu in pereche se pare ca am de lucru.
Comment
-
Cam da ! Trebuie alti tamburi
Mai e o solutie : maresti filetul la M14, vei avea un alt surub la roata respectiva.
Sa-ti fie invatare de minte : cand montezi o roata, te asiguri ca butucul e uns cu vaselina cu cupru, la fel si suruburile. Acestea din urma se strang la cuplu, cam 110Nm.
Si ca sa fie clar, ca poate nu stiati : la unele vulcanizari pistolul pneumatic pentru strans suruburi este reglat la peste 200Nm, asa ca atunci cand trece meseriasul cu dinamometrica pe la fiecare surub, acesta este deja strans muuult peste limita admisa. De obicei, cand merg la vulcanizare, imi strang singur suruburile/piulitele de la roti, nu vreau sa am surprize atunci cand se intampla sa fac vreo pana in mijlocul nicaieriului.
Comment
Comment