TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pentru o franare mai buna shimbati si amortizoarele la timp(majoritatea sunt garantate de producator cam 80000km) ca le omoara soselele noastre.

    Comment


    • Eu am inrosit discuri pline de 238 mm pe Dacia 1310, cu placute Ferodo, ba chiar cu Fermit cu azbest si nu le-am ovalizat.

      Masina are frane mai mult decat suficiente pentru utilizarea normala sau sportiva ocazional, asa cum iese din fabrica. Cu placutele de origine, pe discuri pline, ai frana ok cu discul la rosu si ABS functional.
      sigpic

      Comment


      • @samy, cand faci upgrade la suspensii si anvelope se cere neaparat si un alt sistem de franare. Abia pusesem anvelopele 205/45/17 noi noute, aveam suspensie buna, dar franele de fabrica. Am coborat Predealul si dupa 3 viraje am ramas fara frana. S-a speriat si c..atul din mine, asa ca nici acum, la 8 ani dupa intamplarea aia n-am incetat sa imbunatatesc sistemul de franare.

        Nu stii niciodata cand iti trebuie frane bune. Distanta dintre viata si moarte poate fi cat acea jumatate de metru diferenta intre o frana buna si una mediocra.
        _
        B 48 C U P - Ligheanul Agitat

        sigpic

        Comment


        • Daca nu mergi si tu ca uamenii normali !
          sigpic

          Comment


          • stai altfel la franare cu un disc ventilat, cu 3-4 oameni in masina cam pui capac franelor stock cu discuri pline ... fiecare face ce vrea insa tendinta majoritatii a fost de modificarea sistemului de franare de la discuri pline la ventilate pentru cresterea eficientei
            eu cand am pus dunlop sport pe masina nu am putut bloca rotile din fata cu discuri pline si placute ferodo SL
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • Diametrul discului este acelasi. Diametrul pistonului etrierului este acelasi. Marimea placutei este aceiasi. Doar racirea este mai buna. Daca ai placute care lucreaza la temperaturi ridicate fara probleme, ai frana foarte buna. Temperatura ridicata insemnand peste 800 de grade, unde ajung ambele tipuri de disc, fara stres, pentru ca sunt de diametru relativ mic raportat la masa masinii.

              Fonta, pe masura ce imbatraneste, isi pierde din calitati, inclusiv coeficient de frictiune.

              Ferodo SL te opresc cel putin o data cu masina incarcata, daca restul este ok. In rest insa sunt niste placute slabe, bune doar pentru oras. Daca ai fi avut discuri bune, placute de uzina sau Ferodo Premier, ori ATE bune, ori Brembo bune, ori TRW bune si asa mai departe, muscai din parbriz cu acelasi tip de disc.

              O placuta proasta precum Ferodo SL prinde la fel de prost si pe discul ventilat.
              sigpic

              Comment


              • Ferodo SL e o placuta ieftina care respecta la limita anumite reglementari si care isi face treaba la un condus normal; fara pretentii insa cu masina incarcata si coborat in viteza pe drumuri la vale. Stii ca ai Ferodo SL sau cine stie ce alte placute, trebuie sa mergi mai moderat; nu respecti asta ... ai doar impresia ca franezi pana la prima frana teapana cand se acumuleaza rapid caldura si daca inca nu te-ai oprit, nu te mai opresti

                Federal Mogul vrea sa scoata aceste placute pe viitor de sub sigla Ferodo si sa le vanda sub brand-ul Wagner, va imaginati dc...

                Am clienti care cumpara placute DS performance si daca le prezinti un lichid Motul spun ca e scump si ca il schimba la urmatoarea revizie. Parerea mea e ca mai bine alegi piese medii dar inlocuiesti tot ce trebuie decat sa mergi cu DS performance si sa nu schimbi lichidul de frana la 2 ani.
                Piese premium Dacia Logan, Sandero, Duster
                Consumabile tinichigerie/vopsitorie IXELL,piese schimb

                Comment


                • Offtopic: Motul RBF 600 Factory Line face casa destul de proasta cu sistemul ABS . . .

                  Circulez cu DS Performance si lichid ATE SL6, iar cu discurile rosii si ceva fading la placute n-am reusit sa-l fierb sa-mi ajunga pedala la podea. Doar cu discurile BremboMax am reusit treaba asta (chiar si cu DSPF, nu doar cu Premier), motiv pentru care stau la cutie, desi au o pereche de DS2500. Nu consimt sa dau 400 de lei pe un set de DS 2500 la fiecare schimb de ulei.
                  sigpic

                  Comment


                  • Disc Ferodo 50mii km.
                    Am folosit un set si jumatate de FDB 845si acum am trecut la SL.
                    Discurile astea nu se descurca cu placute dure.

                    Sent from my GT-I9105P using Forum Runner

                    P.S au rugina foarte multa comparativ cu Brembo. Pe interior se cojesc bucati mici din ele.
                    In schimb stau bine dupa cate abuzuri au suferit. Nu bat absolut deloc...nici la viteze mari.
                    Attached Files
                    Last edited by alessandro; 4 March 2014, 09:31.

                    Comment


                    • salut
                      pe etrieri de van trebuie sa pui neaparat discuri de 260mm sau se pot pune si 259 mm ?
                      From Miami 2 Ibiza
                      Voucher
                      http://i39.tinypic.com/302s7zr.png

                      Comment


                      • Merg si 259 de berlina.

                        Sent from my GT-I9105P using Forum Runner

                        Comment


                        • Originally posted by sKyb0y View Post
                          salut
                          inca nu am facut schimbarea de discuri inca nu m-am decis. se simte diferenta mare daca ai un stil de condus normal ?

                          ce marci recomandati ?
                          am simtit din prima jumatate de ora diferenta.
                          cu anvelope meseriase 195/55R15, frana pana la prasele de la 100 la ora... intra abs-ul. cu franele de fabrica nu intra, neam.
                          cu franele de van trebuia sa ma tin si de volan, cu alea originale nu.
                          placutele tin minte ca sunt cu 30-40% mai mari decat ce am avut.
                          parerea mea este ca merita.
                          pentru plusul ala de confort psihic, cand stii ca ai de unde sa ceri franare atunci cand ai nevoie.

                          pe de alta parte am schimbat deja de 2 ori lichidul de frana pana acum si nu am mers decat pe piese de la ATE

                          Comment


                          • Franele de fabrica aveau o problema.
                            sigpic

                            Comment


                            • Eu am schimbat anul trecut, in martie, discurile de frana.
                              Am optat pentru Brembo si placute FTQ.
                              Sunt foarte multumit de ele.

                              Comment


                              • ce ziceti de combinatia urmatoare?

                                DISC STRIAT BREMBO MAX SPORT LOGAN


                                PLACUTE FERODO PREMIER SPORT LOGAN

                                Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google