TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dupa 15000km !!!!
    Attached Files

    Comment


    • Arată chiar mai rău decât recent schimbatele mele discuri originale. Povestea lor?
      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

      Comment


      • Originally posted by mr.K View Post
        Acum nu stiu care-s mai ruginite, discurile sau sublerul.

        De la 10,6 mm grosimea minima pana la 9 mm efectiv, ai mers pe blat cum ar veni.
        Daca ma luam dupa manual cred ca le schimbam la 60.000.Si sa stii ca inca franau destul de bine,dar mi-a fost frica sa nu se crape.

        Trimis de pe al meu SM-G903F folosind Tapatalk

        Comment


        • Originally posted by CORPO View Post
          Chiar esti convins ca toti ar trebui sa fim mecanici auto?Ei uite ca mai sunt si exceptii!!!!!
          Nu trebuie sa fim mecanici auto ca sa mergem la o firma, sau sa cautam pe net niste piese cu datele din certificat (adica talon).
          Originally posted by CORPO View Post
          Am inteles,dar problema este ca le-am schimbat in service,si nu am dat importanta caracteristicilor.Acum vreau sa le schimb eu ,si nu stiu ce dimensiuni si cote trebuie sa aiba!!
          Oriunde cauti piese pentru masina ta, numai in functie de datele din talon afli detaliile care te intereseaza.
          Sau citeste mai sus (de la pagina 1).

          Comment


          • Schimb disc frana

            Salutare,sunt nou pe forum ,am citit acest topic si trebuie sa schimb si eu discurile de la loganul meu ( bineinteles ca stiam mai de mult ca trebuiesc schimbate) ,in fine ,modeluleu este 1.5 dci ,70 hp ,ambiance si are discuri neventilate....! Intrebarea mea este ,daca pun discuri Ferodo premier (97 lei bucata) s-ar "pupa" bije cu placute de origine? Am mai intrebat la magazinul Dacia din Craiova si ei au setul de 2 discuri cu 230 lei! Nu stiu daca o sa franeze la fel ca inainte cu discuri ferodo si placute de origine !!



            Apropo ,poate masina mea a fost mai norocoasa ,dar nu-i inteleg pe unii de ce au schimbat discurile sub 100.000 km ???? Eu am 187.000 si am discurile originale (care au c-am ajuns la finalul vietii ) ) ,dar totusi in 9 ani de zile discurile se comporta perfect ,nu sunt strambe ,nu tremuta volanul la franari bruste la viteze mari....deci pot spune ca parintii meu au avut "grija" de masina ,au mers batraneste !! Oricum ajung cu ele si la 200.000 ,dar sunt destul de subtiri si imi e frica sa risc !! Eu conduc de 1 an ,masina avea 150.000 ;)

            Comment


            • Originally posted by ioonell View Post
              Daca ma luam dupa manual cred ca le schimbam la 60.000.Si sa stii ca inca franau destul de bine,dar mi-a fost frica sa nu se crape.
              Ce se intampla din punct de vedere tehnic (care sunt consecintele) daca crapa niste discuri foarte uzate (care nu au fost schimbate la timp)? Care este scenariul pesimist? Dar cel optimist?

              Comment


              • Originally posted by Al3x4nd7u View Post
                (...)

                Apropo ,poate masina mea a fost mai norocoasa ,dar nu-i inteleg pe unii de ce au schimbat discurile sub 100.000 km ???? Eu am 187.000 si am discurile originale (care au c-am ajuns la finalul vietii ) ) ,dar totusi in 9 ani de zile discurile se comporta perfect ,nu sunt strambe ,nu tremuta volanul la franari bruste la viteze mari....deci pot spune ca parintii meu au avut "grija" de masina ,au mers batraneste !! Oricum ajung cu ele si la 200.000 ,dar sunt destul de subtiri si imi e frica sa risc !! Eu conduc de 1 an ,masina avea 150.000 ;)
                Pentru ca:
                Grosime disc: 12 mm
                Grosime minima disc: 10,6 mm. Cf. indicatiilor de service, discurile nu sunt rectificabile
                Bataie maxima discuri: 0,07 mm

                Comment


                • Am uitat sa mentionez ceva mai sus ,asa e cand te grabesti ! Deci pe mine ma intereseaza daca cu discurile Ferodo + placute origine ,ar merge/ar tine/ ar functiona frana mult mai bine DECAT daca as cumpara discuri de origine+placute origine!! Astept pareri de la cei care au testat!

                  Deci 2x2 discuri ferodo =97X2 = 194 lei discurile FERODO
                  SI 2x115= 230 lei DISCURILE ORIGINE !

                  Sincer as merge tot pe origine ,dar zic ca de ce sa nu incerc ceva mai bun daca se poate!

                  Comment


                  • Daca discurile de origine te-au tinut 187k km fara probleme de ce-ti mai faci griji?

                    Comment


                    • Originally posted by psanyiro View Post
                      dupa 15000km !!!!

                      Alt kamikaze, care n-a verificat franele altfel decat cu lanterna, prin jante.
                      Mai mult decat atat, se vede stilul de mers : atat de precaut, incat nici macar n-avea nevoie de frane.
                      Un astfel de "sofer" pus in fata unei situatii de urgenta este MULT mai periculos decat unul care merge un pic mai sustinut.

                      Am avut aici pe topic 2 situatii din care trebuie sa invatam un lucru :

                      - verificam franele cu atentie la fiecare revizie, maxim la fiecare 10 000 km.
                      - inlocuim consumabilele cand acestea ies din cota de uzura - discul este si el consumabil, se schimba in ereche, evident


                      Daca eu simt ca masina franeaza, asta nu inseamna ca nu trebuie sa inlocuiesc consumabilele si lichidul.
                      _
                      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                      sigpic

                      Comment


                      • Asta as este ! Dar ce e pus din fabrica ,numai gasesti la alt magazin ,eu asa cred ,chiar daca magazinul se respecta si aduce produse de origine....tot nu sunt ca cele cu ,care era echipata masina !

                        Comment


                        • discu ala de 15 mii care arata ca dupa bomba atomica... cred ca e de pe o masina care sta foarte mult pe dreapta. altfel, indiferent de cat de precaut ai fi nu poti sa le aduci in halu asta cu rugina pe ele. de la 3-4 franari foarte fine, daca s-ar fi mers regulat cu masina, n-ar fi trebuit sa fie nici o rugina pe suprafata de contact.

                          dar daca masina a stat in umezeala, cu expunere la antiderapante 2-3 luni nepornita...cred ca e plauzibil scenariul

                          sau discul e contrafacut. vad ca e si crapat bine in zona prinderii de fuzeta

                          Comment


                          • Nu sunt contrafacute, asa arata si ale mele originale, schimbate dupa 10 ani! Ce-i drept, aveau doar 60.000 km, masina folosita preponderent (10 luni/an) doar urban.
                            Deci inclin sa cred ca masina are ceva vechime, chiar daca are doar 15.000 cum zice el.
                            Fix la fel aratau si ale mele, pe interior facea contact doar 1cm placuta.
                            Nu e nimic crapat in zona prinderii cu fuzeta! Acolo e un strat de rugina acumulata, crapatura e in stratul de rugina.
                            Ca fapt divers, le-am lasat pe ale mele dupa ce le-am scos 2 zile afara si au prins rugina intr-un hal de nu se mai vede aproape deloc stratul de contact.
                            Deci cam asta e comportamentul discurilor de origine: ruginesc foarte mult, mai ales daca sunt vechi si nu s-a circulat mult cu masina.

                            Cat despre cel care spune ca franele trebuiesc verificate nu-stiu-cum, eu cred ca pentru asta s-a "inventat" ITP-ul la 2 ani. Nu?
                            Din moment ce omul ala a trecut ITP-ul inseamna ca franele ii tineau suficient, chiar daca discurile aratau asa.

                            Originally posted by Al3x4nd7u View Post
                            Asta as este ! Dar ce e pus din fabrica ,numai gasesti la alt magazin ,eu asa cred ,chiar daca magazinul se respecta si aduce produse de origine....tot nu sunt ca cele cu ,care era echipata masina !
                            Si cam pe ce te bazezi de crezi asta? Discurile ca si multe alte piese sunt luate oricum de la alti producatori si puse pe masina. Deci de ce ar diferi calitatea?
                            Last edited by 77sky; 29 March 2016, 17:58. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Orice producator de orice piesa face unele piese pentru echiparea din fabrica si alte piese (cu aceleasi repere) pentru piese de schimb. D-aia piesele din fabrica tin atat, iar piesele de schimb (acelasi producator si aceleasi repere) nu mai tin tot atat. Din fabrica iti da o garantie, o data schimbate ai alta garantie.
                              Last edited by 77sky; 29 March 2016, 17:59.

                              Comment


                              • Originally posted by Fanez View Post
                                D-aia piesele din fabrica tin atat,


                                Trimis via Tapatalk
                                Aici e discutabil, am intalnit piese din fabrica care au tinut mai putin decat cele aftermarket, spre ex capete de bara, pivoti.
                                Poate la cine stie ce marci de lux o fi valabila asta, la Logan, masina facuta cu economii serioase ptr pret mai scazut, ma indoiesc.
                                Ce zici tu se aplica mai degraba operatiunilor de tinichigerie/vopsitorie, care intr-adevar, in service-uri se fac mult mai prost ca-n fabrica.
                                Last edited by anto84; 29 March 2016, 15:31.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google