If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Cat de usor ar trebui sa functioneze pistonul? Ca a fost nevoie de apasare serioasa ca sa intre la loc cand am schimbat discurile si placutele.
Apropo, am cam 200 km cu discurile noi si inca nu prea imi place cum franeaza masina, probabil mai trebuie asteptat. Nu prea i-am dat franari bruste inca, dar am vazut ca incepe sa scartaie iar la franare mai serioasa, asa cum facea si inainte cu discurile vechi, care ar fi motivul?
Discurile sunt brembo pline iar placutele trw 1648.
Desfaci capacul vasului, iar apoi trebuie sa poti apasa cu degetele mari pe pistonas. Daca nu poti din prima, folosesti presa sa apesi, pui un opritor in etrier, faci pedala sa iasa pistonasul, iar il apesi cu presa. Daca dupa 2-3 incercari din astea tot vezi ca te chinui tare cu presa, inseamna ca e o problema ce trebuie rezolvata : garnituri si/sau pistonase noi.
Mai baieti ,voi cum faceti aerisirea la franele de logan ,daca conteaza motorizarea spun de acum ca este 1.5 dci cu discuri pline ! Am auzit ca aerisirea trebuie facuta sub presiune ,cum a facut domnul Streulea ca sa elimine in totalitate aerul de pe conductele fata care ba o ia in sus ba in jos ) ! Eu am sunat si la servis autoizat dacia si mi s-a spus ca la ei aerisirea se face normal ,fara nicio "scula" ! Si mie mi se pare ceva normal sa poti sa-ti faci aerisire acasa,fara nu stiu ce scule...!
Deci voi cum faceti aerisirea ?
Daca o faceti dupa metoda populara(desfacand aerisitorul etc) ,se elimina tot aerul?
... Pe capacul de la bidonasul meu scrie "DOT 3 sau DOT 4". N-am gasit nicaieri sa scrie clar ce are din fabrica. Daca-l schimb, ar merge DOT 5? ... Au astia de la norauto oferta la schimbat lichidul de frana cu DOT 5 (daca o mai fi valabila). Ii cred in stare sa spuna ca n-are nimic dar nu pot sa ma bazez pe ce spune vanzatorul.
Repet ca poate n-a fost vazut postul si inca astept raspuns.
Ideea este sa nu le amesteci- adica sa folosesti numai DOT4 cu DOT4, DOT 3 cu DOT 3....
Poti folosi DOT 5.1 unde s-a folosit DOT4; nu insa DOT 5 din cauza problemelor higroscopice ( asta e pe baza de silicon din ce spun producatorii si are alt comportament fata de apa)
La mine ( din 2005 ) a scris clar in caietul ei ca trebuie DOT 4.....eu am mai folosit si DOT 5.1 si apoi iarasi DOT 4 samd.....nu am avut probleme, nu mi-au curs garniturile insa nici nu l-am tinut mai mult de 1 an pt ca merg mult ( fac cam 40 000 km pe an )
In acest moment am ATE racing....e foarte ok, ma pregatesc sal schimb impreuna cu pistonasele de pe spate
Mai baieti ,voi cum faceti aerisirea la franele de logan ,daca conteaza motorizarea spun de acum ca este 1.5 dci cu discuri pline ! Am auzit ca aerisirea trebuie facuta sub presiune ,cum a facut domnul Streulea ca sa elimine in totalitate aerul de pe conductele fata care ba o ia in sus ba in jos ) ! Eu am sunat si la servis autoizat dacia si mi s-a spus ca la ei aerisirea se face normal ,fara nicio "scula" ! Si mie mi se pare ceva normal sa poti sa-ti faci aerisire acasa,fara nu stiu ce scule...!
Deci voi cum faceti aerisirea ?
Daca o faceti dupa metoda populara(desfacand aerisitorul etc) ,se elimina tot aerul?
Eu am facut anul trecut in service, au dat la pedala de aveau febra musculara.
Apoi anul asta am aerisit prin simpla "cadere libera" si rezultatul e ca tine frana beton, chiar mai bine ca dupa aerisirea doreilor din service care trageau la pedale ca disperatii de mai avea putin si cadea masina de pe elevator. Si a iesit destul aer ramas in instalatie dupa aerisirea mirobolantilor mecanici.
Adica am pus furtunul la aerisitor, am desfacut aerisitorul si am tinut pana a curs lichid curat.
Deci eu vorbesc doar din cazul meu, aerisirea prin simpla "curgere" mi-a mers perfect. Nu e cine stie ce fizica cuantica sau filosofie o banala aerisire.
Aerisirea la pedala eu zic ca nu e cea mai eficienta, practic tot dand pedale ca disperatul e posibil sa "barbotezi" aerul din instalatie si il imprastii peste tot in particule fine.
Multumesc mult ,acum am o dovada ca merge si fara asa zisele "scule" speciale !
P.S : si lichidul meu are 9 ani si frana merge foarte bine...sunt curios cat de mult se schimba cu inlocuirea lichidului si mai ales a discurilor! Si ar mai fi o intrebare! Daca schimb discurile si placutele sunt peste 50% bune,trebuie schimbate si ele? Sau astept sa se uzeze si dupa pun totul nou (discuri si placute )
astepti sa se uzeze placutele, altfel risti sa-ti strice discurile.
discul nou va capata forma discului vechi, placuta nu va calca pe toata suprafata ei.
Azi am ramas socat ce discuri avea acest logan. Pe partea stanga placuta lasa doar o dunga subtire.
Nu am apucat sa fac poza si pe stanga pentru ca treceau masini. Daca o mai vad maine o sa fac poza!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment