Înlocuire Kit Accesorii 1.4 MPi AC+Servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Înlocuire Kit Accesorii 1.4 MPi AC+Servo

    Am deschis inițial topicul acesta pe secțiunea întrebări frecvente dar cred că ar trebui mutat aici ca să știe și cei interesați la ce să se aștepte când vine vorba de înlocuirea kitul de accesorii pe cont propriu. Dacă îl considerați inoportun, asta e... delete.

    Am schimbat azi kitul de accesorii, greu tată, greu !
    Mi-a luat o oră numai să mă lămuresc că se demontează doar apărătoarea de plastic dinspre motor, pentru că la un moment începusem să dau jos toată contraaripa de plastic, aveam senzația că e imposibil de lucrat altfel.
    Demontatul rolelor și curelei e relativ ușor dar cu juliturile inerente. Mai greu este însă la montat. Întinzătorul automat, cel puțin cel pe care l-am cumpărat eu, vine din fabrică cu un știft de blocare a rolei întinzătoare care trebuie scos la finalul intervenției. Vreau să spun că după ce montasem întinzătorul, a trebuit să-l demontez pentru că nu puteam scoate știftul. În fine, l-am demontat iar când am scos știftul care a ieșit foarte greu, tras cu un patent, partea mobilă s-a destins cu atâta forță încât a retezat opritorul de capăt de cursă al întinzătorului. Probabil ar fi fost utilă o menghină ca să evit asta. Nu cred însă că afectează cu nimic faptul că opritorul ăla e rupt pentru că din ce mi-am dat seama el trebuie să prevină darea peste cap a mecanismului cu arc ceea ce e imposbil o dată ce este montat. În concluzie, deși pare simplă, e departe de a dura 10 minute operația asta sau de a fi floare la ureche.

    Tip(sugestie):
    • Cureaua se introduce mult mai ușor dacă se începe așezarea de la rola alternatorului, pe sub rola de întoarcere și pe sub fulia compresorului de AC.
    sigpic

  • #2
    Si eu am avut acum vreo trei saptamani probleme cu fulia de la alternator(patina si nu mai incarca bateria.Defectiune clasica,dar mi s-a parut ca s-a intamplat cam devreme:oct.2005 si 50000km).Ai dreptate:nu mi-as dori sa mi se rupa cureaua de accesorii intre Predeal si Rasnov la 11 noaptea.Intinzatorul ala e un cosmar:nici macar nu am reusit sa-l blochez.Eu l-am tinut pe jos cu cheia si un prieten a pus cureaua.Mare atentie la curea si la rolele de la accesorii.Mai bine sa le schimbam preventiv decat sa ramanem cu ea prin cine stie ce coclauri.

    Comment


    • #3
      Da, bravo Dragos, îmi place cum gândești. Nu e deloc de glumit cu kitul de accesorii. De buna lui funcționare depinde totul. Dacă s-a rupt cureaua, nu mai ai la dispoziție decât maxim 30-40 de km până se va desărca complet bateria și adio lumini, adio servodirecție, adio aerotermă, adio în cele din urmă scânteie. Dacă colac peste pupăză se întâmplă asta la -20°C și noaptea ești într-o mare găleată. Eu sunt pățit (de 2 ori chiar și nu din vina mea) și nu doresc nimănui să afle cum este. Ei, închipuie-ți că eu m-am chinuit singur, cu o mână roteam rola întinzătoare și cu cealaltă căutam să înfig imbusul de 6 în locașul de blocare; am reușit dar cu răbdare și îndârjire; spațiile de manevră sunt foarte mici și poziția e foarte incomodă.
      Ce este de reținut, părerea mea, cuplurile de strângere a șuruburilor de fixare a rolelor (întinzătoare și de întoarcere) sunt de numai 2daNm adică foarte mici ! Asta înseamnă că se pot foarte ușor depăși aceste valori în lipsa unei chei dinamometrice (chiar și cei care au așa ceva în dotare au în general de la 20daNm în sus căci una profesională e enorm de scumpă). O rolă prea strânsă înseamnă uzură prematură a curelei și/sau a rolei însăși.
      sigpic

      Comment

      Working...
      X
      Anulare DPF
      Politica de Securitate Google