Pt Iubitorii De Detailing /intretinere Auto

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Exista multe tipuri de ceara. Cu unele despre care se spune ca nu necesita lustruire sunt doar ca un fard pentru masina. Din ce am vazut aici, astea sunt cosmeticale scumpe pentru masini scumpe (gen laveta la 40 de lei).
    Cele care contin microgranule, necesita lustruire sustinuta, de preferat cu aparatul de lustruit, pentru eliminarea zgraieturilor superficiale ale lacului.
    Cosmeticalele alea merg pe un Maybach. Ceara de care am zis costa max 25 de lei si are microgranule. Si da, necesita lustruire sustinuta, nu o boire a masinii.
    Nu dati cu parul, fiecare e liber sa dea pe lustruit inca odata valoarea masinii. Tara libera, cica.

    Comment


    • #32
      @Cris, faci confuzie intre ceara si substantele abrazive din categoria polishurilor. O ceara nu are substante abrazive, ea ofera protectie ci nu remediaza zgarieturile. ceara NU se aplica cu masina rotativa sau orbitala ci numai de mana.
      Binenteles vorbim de ceara in adevaratul sens al cuvantului si nu de produse struto-camila care-producatorii lor- le lauda ca fac de toate...
      Sunt de acord cu ce spui, sunt unele ceruri foarte scumpe, pot ajunge si la 2500 eur o cutiuta, dar nu vorbim despre ele.
      Laveta de 40 lei fi convins ca este foarte ok si ca pret si mai ales discutand despre rezultatele pe care le obtii.
      Poti folosi si o carpa ordinara, nimic de zis, dar atunci sa nu te miri daca vei avea masina varza dupa o singura folosire a ei pe suprafata caroseriei.
      Asa si cu ceara, poti folosi un produs foarte ieftin, sa zicem 25 lei, care la prima ploaie dispare, dar poti folosi si un produs bun care costa 50 lei, dar esti convins ca va rezista cateva luni, binenteles daca spalarea masinii o vei face corect ci nu pe la spalatoriile de cartier unde baietasii aia iti da cu spuma activa care-ti curata si lacul de pe vopsea, daramite protectia...
      Totul depinde de ce-ti doresti...
      Bafta!
      Last edited by cristi41; 31 May 2010, 17:29.

      Comment


      • #33
        Te inseli, nu fac absolut nici o confuzie, nu-s cazut de pe Marte si ma luminez pe acest forum
        Mda, n-am zis ca ce promovezi nu e bun, ce sa zic. Dar nici tu nu poti afirma ca de ex ceara Formula1, cu toate ca e la un pret acceptabil. Iar efectele ceruirii m-a multumit pe deplin. Vezi ca eu spuneam de ceara lichida ca dispare la prima ploaie, ceara solida Formula1 rezista 2-3 luni. Si nu pateste nimeni ceva daca foloseste un produs ieftin cum afirmi tu (cu toate ce 25 lei o cutie nu e chiar ieftin) cu efecte similare cu ale unui produs de 50 lei.
        Uite ce zice aici:FORMULA 1 CEARA PENTRU LUSTRUIT CAROSERIA
        Descriere:230 g reda stralucirea si intensitatea initiala a culorii caroseriei autovehiculului protejeaza impotriva coroziunii si a actiunii sarii nu contine substante abrazive, contine ceara de carnaubatara de origine: SUA
        Si se aplica manual, dar se lustruieste mai bine cu masina orbitala.
        Si inca ceva: nu am actiuni la firma ce produce sau distribuie ceara asta, asa ca nu ma banuiti de subiectivitate.

        Aduc cateva pareri ale altor colegi, in favoarea celor spuse de mine.http://www.loganclub.ro/forum/ce_pol...ar-t427p5.html
        Stiti cum e, cand iti spun mai multi ceva..............
        Last edited by mr.K; 1 June 2010, 09:25.

        Comment


        • #34
          cum testezi daca ceara de care spui te tine 2-3 luni?

          mie imi place combativitatea ta, insa crede-ma, ceea ce-ti spun este perfect sustinut de teste si aplicatii. si aici ma refer la durabilitatea unui produs, care are mai multi factori de luat in calcul.
          sa nu cumva sa cazi in capcana ca daca ai beading pe masina asta inseamna ca ai si protectie...beadingul de dupa ploaie il obtii si daca ai spalat masina cu un sampon care contine ceara. crezi ca asta inseamna protectie?

          "Uite ce zice aici:FORMULA 1 CEARA PENTRU LUSTRUIT CAROSERIA
          Descriere:230 g reda stralucirea si intensitatea initiala a culorii caroseriei autovehiculului protejeaza impotriva coroziunii si a actiunii sarii nu contine substante abrazive, contine ceara de carnaubatara de origine: SUA
          Si se aplica manual, dar se lustruieste mai bine cu masina orbitala."


          revin si-ti spun, ceruirea este recomandat a se face MANUAL...si ca sa te lamuresc; o masina orbitala sau rotativa are sa zicem 1000-3000 de rotatii/min. dupa parerea ta, crezi ca e indicat sa lustruiesti cu asa viteza si asa temperatura care se degaja in urma frecarii pe caroserie? dupa cum iti spuneam, la polish, da, acolo se foloseste masina, pt ca polishul contine substante abrazive care trebuiesc "sparte" iar acest lucru il faci NUMAI la temperaturi mari si viteza de frecare deosebit de mare...
          tu nu te ghida dupa sfaturile alora care au tradus-cine stie cum- prospectul cutiei de ceara formula1


          faci o imensa greseala crezand ca eu promovez acea ceara de care se face vorbire in filmulet...mi-as fi dorit eu asa ceva! insa nu este cazul. acel efect hidrofob il obtii si cu celebra formula1 imediat dupa ceruire, problema este insa...cat tine!
          sa stii ca nu degeaba exista produse scumpe si produse ieftine. sper ca nu ai sa-mi spui ca numai marketingul dicteaza.
          si ca sa-ti dau un exemplu cu care sper sa ma fac inteles; si tigarile Carpati dar si Marlboro sunt...tigari, scot fum. dar este acelasi lucru?
          asa si cu ceara si, in general, cu toate produsele, indiferent ca sunt destinate detailingului sau altui domeniu.
          pe mine ma bucura insa altceva, faptul ca tu esti unul dintre posesorii de auto care isi ingrijeste masina, simplul fapt ca ai pomenit de ceara formula1 spune mult...
          cultiva-ti pasiunea, intra pe site-uri/forumuri de specialitate, studiaza diverse tehnici de detailing(o faci pt binele tau si al masinii tale) si ai sa vezi cat de frumoasa este aceasta pasiune si cat de multe ai sa inveti.

          Bafta multa!
          Last edited by cristi41; 1 June 2010, 11:03.

          Comment


          • #35
            Ma inclin in fata celor ce stiu mai multe decat mine si invat, poate mai probez. Cat despre ceara aia de care pomeneam, sa stii ca tine efectul. Are deja o luna si jumatate si fuge apa ca de pe penele de rata.

            PS: Aia cu Si se aplica manual, dar se lustruieste mai bine cu masina orbitala. era bagata de mine, nu din instructiunile de utilizare la ceara. Si ma refeream la o masina de lustruit cu 2 discuri, unul normal si unul cu blana, cu rotatie lenta.
            Last edited by mr.K; 1 June 2010, 11:20.

            Comment


            • #36
              Cris, sa nu cumva sa faci greseala sa folosesti o astfel de masina...stiu de care zici, este extrem de periculoasa pentru lac/vopsea. blana se imbiba cu ceara/polish, se usuca si...la rotatiile discului numai bine ca-ti va face efectul de smirghel...
              pentru polish se foloseste o masina profesionala (flex, makita, dual action, etc) cu paduri speciale pt fiecare operatiune in parte si pt fiecare grad de abrazivitate...

              apropo de protectie, revin si repet, cu riscul de a deveni plictisitor; protectia NU consta in faptul ca observi ca apa fuge de pe caroserie...asta o obtii si daca lustruiesti si cu motorina...

              dar multe detalii despre ce si cum in ale detailingului le gasesti pe forumul dedicat.

              Comment


              • #37
                Masina era pentru lustruit, nu pentru polish. Se vad pe la toate evenimentele cu masini custom. Au o viteza lenta si cei care expun vreo minunatie mai dau un lustru la vopseaua aia superba care si asa nu mai avea nevoie de nimic.
                Cat despre ceara, nici praful nu mai sta pe vopsea. Masina straluceste. Vopseaua e protejata. Ce altceva sa mai urmaresc?

                Comment


                • #38
                  Cris, sincer nu vreau sa repet; lustrul de care vorbesti in termeni tehnici se numeste "buffing". acesta il faci cu o laveta din microfibre. am mai vb despre asta putin mai sus. nu e nevoie sa faci lustru(buffing) cu masina aia. Crede-ma cu acea masina vei face mult mai mult rau decat ar fi sa zicem...sa nu dai cu ceara. ti-am explicat de ce.
                  Tu acum faci cum doresti, dar, eu sper ca noi dialogam in ideea in care tu doresti sa faci ceva corect.
                  Lasa evenimentele "custom"...crezi ca aia au habar de detailing? De aplicarea CORECTA a protectiei? hmmm...
                  Bafta!

                  Comment


                  • #39
                    Ingrijire jenti si anvelope

                    Ce este mai frumos decat ca "incaltarile" iubitei noastre masini sa arate impecabil? Cum putem face ca acest lucru sa devina realitate?
                    Ei bine, in cele ce urmeaza am sa va prezint o monstra din aceasta tehnica, sper sa va fie de folos.


                    Inainte de cosmetizare...
                    Dupa cum se poate observa, jentile erau murdare mai ales de praful placutelor de frana...





                    Produse folosite:

                    - Billbery
                    - Peria Vikan
                    - Perie conica achizitionata din carefour
                    - Ceara Sonax Extreme ( ce amintiri...a fost a doua ceara cumparata de mine de cand cu microbul detailing facut mai profesionist )
                    - Sonus bumper Dressing (cred ca cel mai bun produs dedicat ingrijirii anvelopelor, pe care l-am folosit pana acum)






                    Operatiunea a decurs asa:
                    Intai am pulverizat cu incredere Billbery pe suprafata jentilor, am frecat cu peria Vikan si cu cea conica in locurile mai greu accesibile. Am lasat cam 3 minute apoi am dat jet de apa cu spritzerul.









                    Dupa uscare, am aplicat ceara Sonax.



                    Am lasat sa se usuce ceara circa 10 minute, dupa care a urmat buffingul. A mers ok pe partea unde jentile erau la umbra, si mult mai greu acolo unde stateau in soare...

                    Dupa ceruire, a urmat dressingul cu superbul Sonus bumper & tire gel...

                    Finalul operatiunii este acesta;





                    In speranta ca postul va este util, va doresc detailing placut!

                    Comment


                    • #40
                      tin pe aceasta cale sa va multumesc voua, prieteni si parteneri din aceasta frumoasa comunitate pt prezenta de la Galati de sambata trecuta cu ocazia intalnirii - demo a "**************", si asta multumita colegului valeriuciprian cel care s-a implicat in a anunta pe plan local membrii loganclub.
                      sper ca v-a placut demonstratia de detailing, si cu aceasta ocazie va anunt ca avem in plan repetarea acesteia, de data aceasta in Ardeal, la Sibiu.
                      Se preconizeaza undeva in luna August, asa ca cei interesati care locuiesc in zona, sunt invitati de onoare.
                      revin la momentul oportun cu informatii privind data exacta, ora, locatia, etc.
                      detalii vor fi postate si pe **************.ro

                      Comment


                      • #41
                        Salutare prieteni,

                        Pana la urma am decis si eu sa dau cu ceara pe masina - nu am mai facut asa ceva pana acuma
                        Masina are un an de zile.
                        Am de ales intre o ceara lichida (road - mate parca scria pe eticheta, la 500ml) si o ceara solida formula 1 (cutie galbena la 230 de grame).

                        Sunt constient ca cea lichida ofera o protectie mai mica si pe timp mai scurt - dar se aplica mai usor.

                        Nedumerirea pe care o am - nu exista pericolul ca la aplicarea cu acel burete din cutie, ma refer la ceara solida, apoi la curatirea cu o laveta de bumbac sa zgarii foarte finut (efect paianjen) lacul vopselei - ma gandesc ca dupa ce lacul de protectie ceara se va "duce" sa ramana in urma lui mici zgarieturi pe lac - intelegeti ce vreau sa spun.

                        Practic sunt nelamurit la ce tip de laveta / prosop sa aleg, sunt forte multe prin hypermarketuri - evident unele sunt prea scumpe. Credeti ca un set de prosoape din bumbac (din pacate nu am retinut numele pachetului) vor fi bune.

                        preturile ar fi asa:
                        ceara lichida road mate - aprox 8 ron
                        ceara solida formula 1 cu carnauba - aprox 13 ron
                        set prosoape bumbac - 12 ron

                        Va rugam pareri de la cei experimentati.
                        Sunt absolut deacord ca exista produse ceara / lavete in diferite game de pret unele chiar deosebite dar pretul este cam piperat - as dorii sa ma incadrez intr-o limita psihologica de 50 ron ceara plus lavete.

                        Comment


                        • #42
                          Eu am luat ceara Formula 1 si sunt multumit, ceruiesc masina cam la 2-3 luni, arata foarte bine dupa mult timp, ceara rezista mult si nu se duce la prima spalare.
                          Cat despre lavete, important e sa nu lase fibre cand se uzeaza, in rest nu arunca bani multi pe niste carpe. Oricum, la o ceruire ai nevoie de cateva cu care sa lustruiesti dupa ce stergi ceara, dar nu exagerat.
                          Spor la treaba, oricum nu cerui masina decat pe tabla rece si l aumbra, de preferat seara. Ai sa vezi ca nu e asa mult de munca si merita.

                          Comment


                          • #43
                            Multumesc frumos cri pentru ponturi.
                            Evident masina o sa o spal inainte, cu spuma activa - o las singura sa se usuce la soare, apoi o trag la umbra o las o ora doua - eventual cred ca o sa fac operatia seara.

                            Intrebare cri, vad ca te pricepi: tot la alegerea lavetei am un dubiu - o sa ma mai uit cu atentie prin rafturi - pe pachetul prosopului / lavetei trebuie sa specifice ca produsul se foloseste pentru ceara? sau nu conteaza, ma gandesc sa nu se "sature" laveta de ceara dupa numai cateva buffing-uri.

                            O sa incep cu o aripa - aplic ceara in cerculete - urmatorul rand cam 50% din cerculetul anterior, apoi las sa se usuce - si incep cu o usa.

                            testul de uscare il fac cu degetul - sa ramana curat nu unsuros

                            Apropo, ati dat si pe geamuri - ma gandesc la parbriz? sau exista solutie speciala? am observat ca stergatoarele lasa o pelicula foarte subtire - nu curata perfect - ma bucur ca nu scartaie deloc pe nici o treapta de viteza.

                            Astept si alte ponturi de la dumneavostra - imi sunt de folos, daca reusesc sa o ceruiesc frumos o sa repet operatiunea in viitor

                            Comment


                            • #44
                              Ai nevoie de cam de 4 lavete acceptabile la pret, cred ca sunt si speciale pentru ceara, cu una stergi cu alta lustruiesti, cand se satureaza de ceara una o folosesti la sters pe cea de lsutruit si iei una nou pentru lustruit.
                              Ceara o dai cu miscari circulare. O cutie de Formula 1 ajunge cam pt 2-3 ceruiri.
                              Atentie la plastice sau chedere, n-ai cum sa nu le atingi dar curata imediat si dupa ce termini masina de lustruit, cu o laveta curata si cu un spray cu silicon faci totul curat.
                              Pe parbriz nu am folosit nimic. Inca.

                              Comment


                              • #45
                                Mersy mult cristi,

                                La ceara sunt hotarat - formula1 (230 grame) - se pare ca e un produs acceptabil la bani putini (10 - 15 ron prin hypermarketul local) - evident ca mi-ar place si mie sa am un meguiars sau un einszett - hart glauz (sper ca am scris bine), dar astea vor ramane pentru ferrari
                                O sa ma mai uit dupa lavete - geniala ideea cu folosirea a doua lavete, sters / lustruit exact cum ai descris.

                                De chedere incerc sa ma apropii cat mai putin, lasa pete albe banuiesc, in rest nu ar fii probleme - barile sunt vopsite integral, nu au acea dunga neaga de plastic idem bandourile - masina mea este un logan facelift, culoare gri basalte.

                                Daca operatiunea "ceara" va fi un succes , voi cauta sa vad ce solutii se preteaza pentru curatirea parbrizului ieftin si eficient - ca atunci cand trec stergatoarele peste el sa nu mai lase "dare" - sa ramana perfect curat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google