Aprindere Pozitii La Pornirea Motorului

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aprindere Pozitii La Pornirea Motorului

    Salutare,
    As vrea sa stiu cum pot face sa am pozitiile aprinse odata cu pornirea motorului , si sa se opreasca cand opresc motorul.
    Sau daca e mai simplu , aprinderea pozitiilor cand pun contactul.
    Pentru aceasta modificare voi inlocui becurile normale de pe pozitii cu becuri LED .
    Multumesc!

  • #2
    Cauta DRL pe forum si vezi ca vinde streulea niste module care fac asta, dar cu faza lunga.
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • #3
      Daca le ai cu electronica iti dau eu o schema care functioneaza garantat, se poate adapta la ce vrei tu sa faca.

      Comment


      • #4
        Un montal simplu cu un releu ce alimenteaza pozitiile in paralel cu blocul de lumini printr-o dioda(sa nu intoarca curent catre blocul de lumini),comandat de un (+) din alimentarile motorului sau direct din contact.

        Comment


        • #5
          Deci nu merge sa iau diect "+" de pe contact si sa-l leg la comanda pozitiei ?
          Ideia e, daca actionez maneta de aprindere a pozitiilor/ farurilor sa nu fie probleme cu curentul de intoarcere (poate ramane motorul pornit)
          Casper20 si Rac, cum pot primi schema? ma pricep cat de cat la electronica

          Comment


          • #6
            Uite cam asa ceva se poate face cu 2 relee si doua diode.
            Cam atat e nevoie, in schema restul de becuri, intrerupatoare si sursa sunt pentru simularea functionarii si atat.
            Daca am timp maine il pun pe masina.

            Aveam in lucru si varianta cu lumina de intensitate reglabila pentru faza lunga si cu sesizare voltaj pentru pornirea montajului, dar ideea de azi da o simplitate superba acestei functii de lumini de zi.
            Attached Files
            GL-22-TOF

            Comment


            • #7
              .... si o varianta de cablaj...
              Attached Files
              GL-22-TOF

              Comment


              • #8
                Daca poate cineva sa uneasca posturile in unul singur...

                Am realizat azi montajul si l-am pus pe masina. Functioneaza exact cum am vrut:
                Cu motorul oprit sau contactul la prima / a doua treapta, luminile functioneaza normal de la maneta.
                Dupa pornirea motorului, cand se stinge martorul de incarcare baterie se aprinde faza scurta, martorul corespunzator din bord, dar nu si iluminatul ceasurilor.
                Cand aprinzi pozitia, se anuleaza automat modulul.
                Cand opresti motorul sau alternatorul nu incarca, faza scurta se stinge automat dar se poate aprinde normal de la maneta..

                Semnificatia conectorilor:
                CN1 - +12V contact, tr2 (eu am luat de la geamurile electrice spate, n-am avut chef sa scot mansonul cu fire de la contact ca e ascuns bine)
                CN2 - Cablul de la B5 (alb) din maneta de lumini se intrerupe, cn2 se leaga la capatul dinspre maneta)
                CN3 - +12V pozitie (pinul B1 din maneta de lumini, dar eu am luat plusul de dupa siguranta de pe pozitie dreapta)
                CN4 - se leaga la pinul 13 din mufa neagra a ceasurilor de bord
                CN5 - Cablul de la B5 (alb) din maneta de lumini se intrerupe, cn5 se leaga la capatul dinspre cablaj)
                CN6 - masa.
                GL-22-TOF

                Comment


                • #9
                  Danielliviu, ce diode ai folosit in montaj? doar ca eu vreau sa fac pozitia sa se aprinda cand pun contact sau pornesc motorul,la tine vad ca se aprinde faza scurta, corect?
                  Masina e pe TAXI si ma gandesc ca e mai utila aceasta modificare,nu mai am grija sa aprind luminile cand plec in cursa

                  Comment


                  • #10
                    Diodele sunt 1n4007.
                    Ca lumini de zi e mai utila faza scurta decat pozitia. E mai bine sa se aprinda cand pornesti motorul, asa poate mai ai contactul pus pentru diverse echipamente alimentate la bricheta, etc.
                    In mod normal pentru luminile de zi se aprinde faza lunga la 50-60% din intensitate. Montajul il am ca prototip de mult timp, dar nu a mai ajuns pe masina. In schimb e mai simpla , fiabila si ieftina varianta cu faza scurta.
                    GL-22-TOF

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc pentru ajutor,voi incerca sa construiesc montajul tau, sper sa ma descurc.
                      Numai bine!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google