distributie logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chestia cu intinsul prea mult cu aparatul nu tine eu am schimbat pompa de apa la a 4-a distributie 230.000 km preventiv. Pompa de apa se strica/gripeaza datorita antigelului neconform sau diluat prea mult/putin.
    De fiecare data s-a intins cureaua cu aparatul, eu zic ca tine de mana mecanicului si de cheful lui de munca, de atentia pe care i-o acorzi ( eu nu am lasat nicodata mai jos de 50 de lei). O data au stat 30 min sa intinda cureaua ca nu le iesea bine.
    Solutia low cost cu piese luate de prin magazine (chiar daca sunt "de origine") si montaj la nea Gica din capul strazii e prea riscanta in cazul distributiei.Daca se rupe pe cine strangi de oua?Pe cel care a vandut-o?In cel mai bun caz iti arunca pe tejghea alta curea cu care sa te speli pe cap, evident va spune ca montajul a fost necorespunzator. Pe ala de a montat-o? Doar n-o fi prost sa recunoasca. Cazul unui amic schimbat distributie si pompa de apa (ca altfel n-au vrut) la reprezentanta la 180.000. Dupa nici 5000 km si cam o luna s-a rupt ca a curs pompa de apa(defect de fabricatie).Venit om de la uzina tocmai din italia facut poze, cercetari, reparat masina pe banii producatorului au decontat si manopera la service din cate am inteles(el a platit uleiul si antigelul). Reparatia ar fi costat in jur de 20.000 RON (nu era Logan).

    O.T. Masinile de azi nu mai sunt facute sa reziste la partea de motor ca cele de acum 20 de ani. Din motive de reducere de costuri, materiale reciclabile, politica producatorilor etc.
    Un motor care la aceeasi cilindree acum 20 de ani avea cam 60-70 % din puterea unuia actual clar avea piesele stresate mecanic mai putin.Oricum la un motor de generatie noua utilizat cum trebuie problemele frecvente sunt cele de electronica si de la sistemele antipoluare.

    Comment


    • Drogas, si ce te faci daca ai un mecanic nemancat care desi cureaua nu e stransa cum trebuie nu o poate misca decat 1 cm? Zice ca e buna si la prima frana de motor decalezi distributia. Sau daca e vreun hercule care muta 2 cm cureaua intinsa la 200 Hz? Dai tensorul peste cap ca sa o strangi cum vrea el. Sau daca se schimba compozitia curelei (cam asa, la vreo 2 ani)?
      Asa, pentru incultura generala, in vehcile manuale de reparatie (90-95) se dadeau deflectia maxima a curelei in conditiile in care trageai de ea cu un cantar cu arc ce arata o anumita forta (si tot era imprecis).
      Si asa, ca informatie, rulmentul e una, etansarea e alta. Etansarea nu are treaba cu strangerea, huruitul nu are a face cu scurgerile.
      In fine, in toata europa cureaua se tensioneaza cu diapazul, numai mecanicii romani sunt mai dotati de la natura si la noi se rup curele mai des la ei.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment


      • Originally posted by einstein1984 View Post
        Drogas, si ce te faci daca ai un mecanic nemancat care desi cureaua nu e stransa cum trebuie nu o poate misca decat 1 cm? Zice ca e buna si la prima frana de motor decalezi distributia. Sau daca e vreun hercule care muta 2 cm cureaua intinsa la 200 Hz? Dai tensorul peste cap ca sa o strangi cum vrea el. Sau daca se schimba compozitia curelei (cam asa, la vreo 2 ani)?

        Aici exagerezi... pe bune.

        Asa, pentru incultura generala, in vehcile manuale de reparatie (90-95) se dadeau deflectia maxima a curelei in conditiile in care trageai de ea cu un cantar cu arc ce arata o anumita forta (si tot era imprecis).

        Nu contest treaba asta, nu stiu cum se faceau distributiile in 1990 - aveam 7 ani si nu ma interesa aspectul asta, acum cand ma intereseaza studiez principiile si metodele actuale.

        Si asa, ca informatie, rulmentul e una, etansarea e alta. Etansarea nu are treaba cu strangerea, huruitul nu are a face cu scurgerile.
        In fine, in toata europa cureaua se tensioneaza cu diapazul, numai mecanicii romani sunt mai dotati de la natura si la noi se rup curele mai des la ei.

        Intelegi fix cum vrei tu... din cauza sarcinii rulmentul isi face joc/huruie/ se pierde apa exact pe la axul pompei de apa nu pe la marginile ei. Deci s-a pierdut etansarea .
        Legat de distributia la DCI - acolo e alta poveste sunt 2 axe cu came, mai multe role , rola intinzatoare - e nevoie de reglaje.
        La un banal MPI poti spre exemplu sa observi pozitia celor 2 gauri de pe rola intinzatoare ( si singura rola de altfel ) si ochiometric ( eventual tragi o zgarietura sa ai un reperr) daca montezi alta curea si alta rola dar pastrezi reperul ai o distributie montata corect ... fara nici un diapaz.

        Comment


        • Tocmai ca la Dci nu e nevoie de aparat masura, rola intinzatoare are marcaj. Apropos, Dci-ul are 8 valve, deci fara 2 axe cu came.
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • Scuze, ma gandeam ca e ca la 1.7 DTI de la OPEL valve unde am mai vazut , in general dieselurile sunt in 16 Valve nici nu banuiam ca 1.5 nu e in 16 valve .

            Comment


            • La diesel e problema compresiei substantial mai mari, factor de stres pentru cureaua de distributie.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • Asa se testeaza intinderea curelei pe linia de fabricatie in fine automat asta este principiul de masura. Se masoara forta cu care se apasa si cat se misca cureaua, se compara cu tabel, daca este in tolerante se aprinde becu' verde motorul pleaca mai departe pe linie, nu se aprinde mai incerci.
                Attached Files

                Comment


                • darkside, eu zic sa nu-l contrazici ca e clar ca se pricepe. Masinile ar iesi mult mai bune si mai fiabile daca ar fi facute de mecanici care stau in ulei si nu de ingineri care stau in fata calculatorului si care inteleg si de ce se tensioneaza o curea.
                  Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                  Comment


                  • Originally posted by proteinman View Post
                    Asa se testeaza intinderea curelei pe linia de fabricatie in fine automat asta este principiul de masura. Se masoara forta cu care se apasa si cat se misca cureaua, se compara cu tabel, daca este in tolerante se aprinde becu' verde motorul pleaca mai departe pe linie, nu se aprinde mai incerci.
                    Insa si noi putem regla tensiunea curelei cu o simpla cheie dinamometrica.
                    Am citit in manualul de reparatie pentru 1.5dci si acolo am vazut ca la cheia dinamometrica se ataseaza o parghie care impreuna cu cheia face un fel de mangealac (glumeam); dispozitiv cu care poti tensiona cureaua; asta daca tii mortis sa o faci ca la carte ca daca nu, o faci ca mine dupa ureche si uite ca am 2 ani de cand am umblat la distributie, timp in care nu am patit nimic!

                    Comment


                    • Inseamna ca ai avut ceva repere, cum se misca in lateral cureaua fata de cea veche, cum se misca in jurul propriei axe fata de cea veche, pozitia rolei intinzatoare ... toate astea fara diapaz
                      Last edited by Drogas; 31 August 2011, 15:45.

                      Comment


                      • Dciul avand tensor automat.... oricum nu ai nevoie de diapaz.
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • Am studiat distributia la DCI- si am vazut si cum arata rola
                          Toate distributiile la motoare in 8 sau 16 valve care au rola intinzatoare cu mecanism de tensionare... se strang rolele in functie de semnul care indica tensionarea ... fara a fi nevoie de diapaz , sau orice alt dispozitiv de masurare a intinderii.

                          Toate distributile la motoare in 8 valve sau 16 valve care nu au rola intinzatoare cu mecanism se strange rola intinzatoare ( ma rog impropriu spus, de fapt o rola de ghidaj care are cursa ca una intinzatoare..) se strang fie cu diapaz fie cu alte metode de masurare a intinderii cantar cu greutati si scala gradata etc sau orice alt dispozitiv care masoara intinderea.

                          Acum in lipsa unui astfel de dispozitiv se poate folosi o carioca/vopsea cu care se dau cateva repere cu privire la pozitia rolei intinzatoare, sau pentru cei mai experimentati care au strans distributii cu role intinzatoare cu reglaj automat si "au prins miscarea curelei" in lateral si in jurul propriei axe cand ea e tensionata... pot strange distributia fara nici un fel de scule de masurare a intinderii ...

                          Sa nu ramaneti fixati pe ideea ca trebuie fix o anumita valoare in Hz-diapaz sau Nm -la cantar ca sa fie o distributie stransa.
                          Un mecanic experimentat nu are nevoie de diapaz .
                          Last edited by Drogas; 31 August 2011, 17:59.

                          Comment


                          • Originally posted by Drogas View Post
                            Apropo de aparatul de masurat Hertzi, mecanicii de la reprezentanta( nu dau nume) au renuntat sa il mai foloseasca daca strangi cureaua dupa specificatiile de la aparat o sa ai cureaua prea intinsa/stransa si in timp se distruge rulmentul de la pompa de apa si incepe sa curga , +cureaua prea intinsa ( se poate rupe mai usor) + motorul are un "marait/rontait" pe decelerare .

                            Asadar acum se intinde distributia la mana, daca o apuci la jumatea distantei dintre fulia axului cu came si fulia pompei de apa trebuie sa poti misca de curea 1 cm in lateral in ambele parti . Eram de fata cand au strans-o si am tras si eu de curea si le dau dreptate, mai stransa nu e bine , si fleasca iar nu e bine. Daca o poti misca in lateral 1 cm e ok .

                            PS Sa nu-mi sariti in cap ca v-am spus sa se renunte la aparat
                            Povesti.
                            Metoda mai cretina ca asta nici n-am auzit, sa masori intinderea curelei la ochiometru. Asta fac serviceurile de cartier.
                            Eu (ochiometric) o misc 1 cm, altu care e mai slab ca mine o misca 0,7 cm...ce facem??? Facem o medie si asa o intindem?
                            Astea sunt cretinisme.

                            De asta nu am vrut (plus ca e si ieftin in reprezentanta) sa schimb distributia la eu stiu ce service, pt ca nu au in dotare acel aparat de masurare a frecventei.

                            Originally posted by FLR View Post
                            octavian si la astea noi dupa 2008 e la 90.000.si la mine e la 90.000km scris in carte.........................
                            Ce sa mai zici...jaf pe fata.
                            Si acum imi pare rau ca am schimbat la ~73000 km (nu mai stiu exact) distributia. 100% puteam merge pana la 80000 km.
                            Last edited by Octavian; 31 August 2011, 18:06. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Mi-a strans mie un meserias cureaua la ochi. Cand am vazut ca vrea sa puna carterul la loc, i-am cerut sa verifice cu diapazul. Si stupoare, era cu vreo 15 Hz mai putin decat limita inferioara. A refacut strangerea dupa manual si dupa 16 000 de km nu a cedat pompa de apa si merge brici.
                              Dar altfel era meserias omul, facuse sute de distributii de Renault.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Originally posted by Drogas View Post
                                Marja e 162 Hz+- 5 Hz - o marja destul de mica ... in fine inginerii aia de obicei lucreaza la calculator cu grafice si nu au pus mana in viata lor pe o curea, pe cand mecanicul lucreaza la motor si observa anumite reactii la o strangere prea tare... Masini care se intorc cu probleme la etanseitatea rulmentului de la pompa de apa in 10 miii de km ... etc

                                Sunt ferm convins ca in uzina cand asambleaza un motor si ii monteaza distributia ... acel motor nu e pe banc ( numai unele ajung sa fie testate) iar acel motor nu poate fi pornit decat dupa ce e montat ca atare pe masina si urca angajatii masinile pe trailer ... Cand se foloseste aparatul de reglat cu hertzi daca motorul nu e pornit ? Sunt ferm convins ca cei care asambleaza au niste repere vizuale( gaurile de pe rola ) cand strang distributiile ... ati ghicit la mana
                                Inginerii lucreaza cu cifre, deci daca producatorul curelei nu respecta in totalitate cerintele si tolerantele cerut de ingineri ghici ce se intampla? Degeaba ai o valoare de tensionare calculat de inginer (valoare care este ok) daca aceste valori numai sunt valabile din cauza ca cureaua numai corespunde 100% cu prototipul initial. Valorile de tensionare sunt pt cureaua care este folosit de producator (la Logan dupa cum spuneti ar fi Gates) valori care nu sunt neaparat bune si pt SKF sau Continental..etc De ce? Pt ca fiecare producator concepe si realizeaza altfel produsul lui, iar cureaua de distributie de Logan nu este numai pt Logan, mai merg si la alte tipuri de masini, alt producator cu alte cerinte...
                                Pe vremuri cand se foloseau si sarma de otel la curele de distributie calitatea si fiabilitatea lor era mai mare, acum fiecare producator foloseste tot feluri de materiale sintetice care imbatranesc mai repede.
                                La fabrica este alta poveste, acolo motorul este nou, nu poti compara un motor nou cu unul cu 30.000 sau 200.000 km, unul nou se incadreaza mai bine in anumite valori fata de unul folosit care deja schimba parametri in timpul exploatarii, uzura la randul lui este unicat la fiecare motor din cauza ca in lumea reala fiecare motor este altfel exploatat, ruleaza in conditii diferite....
                                Deci se foloseste alta metoda de asamblare si alte metode de verificare.
                                Si normal ca un mecanic expperimentat nu are nevoie de aparat pt reglaj, iar majoritatea accidentelori cu cureaua rupta se datoreaza prostiei soferului, nu bagi din viteza 5 in viteza 3 sau 2 cand motorul este turat, nu incerci sa pornesti masina prin tractare sau prin metoda de impins.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google