Chestia cu intinsul prea mult cu aparatul nu tine eu am schimbat pompa de apa la a 4-a distributie 230.000 km preventiv. Pompa de apa se strica/gripeaza datorita antigelului neconform sau diluat prea mult/putin.
De fiecare data s-a intins cureaua cu aparatul, eu zic ca tine de mana mecanicului si de cheful lui de munca, de atentia pe care i-o acorzi ( eu nu am lasat nicodata mai jos de 50 de lei). O data au stat 30 min sa intinda cureaua ca nu le iesea bine.
Solutia low cost cu piese luate de prin magazine (chiar daca sunt "de origine") si montaj la nea Gica din capul strazii e prea riscanta in cazul distributiei.Daca se rupe pe cine strangi de oua?Pe cel care a vandut-o?In cel mai bun caz iti arunca pe tejghea alta curea cu care sa te speli pe cap, evident va spune ca montajul a fost necorespunzator. Pe ala de a montat-o? Doar n-o fi prost sa recunoasca. Cazul unui amic schimbat distributie si pompa de apa (ca altfel n-au vrut) la reprezentanta la 180.000. Dupa nici 5000 km si cam o luna s-a rupt ca a curs pompa de apa(defect de fabricatie).Venit om de la uzina tocmai din italia facut poze, cercetari, reparat masina pe banii producatorului au decontat si manopera la service din cate am inteles(el a platit uleiul si antigelul). Reparatia ar fi costat in jur de 20.000 RON (nu era Logan).
O.T. Masinile de azi nu mai sunt facute sa reziste la partea de motor ca cele de acum 20 de ani. Din motive de reducere de costuri, materiale reciclabile, politica producatorilor etc.
Un motor care la aceeasi cilindree acum 20 de ani avea cam 60-70 % din puterea unuia actual clar avea piesele stresate mecanic mai putin.Oricum la un motor de generatie noua utilizat cum trebuie problemele frecvente sunt cele de electronica si de la sistemele antipoluare.
De fiecare data s-a intins cureaua cu aparatul, eu zic ca tine de mana mecanicului si de cheful lui de munca, de atentia pe care i-o acorzi ( eu nu am lasat nicodata mai jos de 50 de lei). O data au stat 30 min sa intinda cureaua ca nu le iesea bine.
Solutia low cost cu piese luate de prin magazine (chiar daca sunt "de origine") si montaj la nea Gica din capul strazii e prea riscanta in cazul distributiei.Daca se rupe pe cine strangi de oua?Pe cel care a vandut-o?In cel mai bun caz iti arunca pe tejghea alta curea cu care sa te speli pe cap, evident va spune ca montajul a fost necorespunzator. Pe ala de a montat-o? Doar n-o fi prost sa recunoasca. Cazul unui amic schimbat distributie si pompa de apa (ca altfel n-au vrut) la reprezentanta la 180.000. Dupa nici 5000 km si cam o luna s-a rupt ca a curs pompa de apa(defect de fabricatie).Venit om de la uzina tocmai din italia facut poze, cercetari, reparat masina pe banii producatorului au decontat si manopera la service din cate am inteles(el a platit uleiul si antigelul). Reparatia ar fi costat in jur de 20.000 RON (nu era Logan).
O.T. Masinile de azi nu mai sunt facute sa reziste la partea de motor ca cele de acum 20 de ani. Din motive de reducere de costuri, materiale reciclabile, politica producatorilor etc.
Un motor care la aceeasi cilindree acum 20 de ani avea cam 60-70 % din puterea unuia actual clar avea piesele stresate mecanic mai putin.Oricum la un motor de generatie noua utilizat cum trebuie problemele frecvente sunt cele de electronica si de la sistemele antipoluare.
Comment