distributie logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • salut
    am schimbat distributia la 90 000 km si acu sunt curios la cat tre sa o schimb iar
    aveti vreo idee??

    Comment


    • Daca ai probat ca te tine 90k, schimb-o cand ajungi la 180k pe bord. Doar sa n-o tii mai mult de 4-5 ani.

      Comment


      • Originally posted by Renault View Post
        Au mecanici buni la Caransebes, ..............dar is comozi. Nu folosesc cheia dinamometrica si nu-si cumpara o baterie de 9V. Am vrut sa le las bateria, n-au vrut )
        Cu dinamometrica e istorie mai lunga, m-am interesat in mod special sa zic asa de ce drac' multe service-uri au in dotare, dar nu le folosesc (si strang suruburile cu fixa/inelara de iti vine sa-i strangi tu pe ei de gat).
        E...pt ca astea din cand in cand trebuie recalibrate, asta insemnand ca vine un nenea calificat (altul decat din service) si le recalibreaza si asta costa bani.

        Ei le tin bine la cutiuta pana in momentul in care vine un control peste ei (se fac controale) un nenea inspector (vezi TUV, ISCIR) care verifica daca cheile dinamometrice (pe langa multe altele) exista cf procedurilor si sunt calibrate.
        Daca nu sunt calibrate, nu-i bine ) .

        Faza cu bateria, eu zic ca le-ai dat elegant peste nas, cel putin o perioada de timp vor abea baterie la aparat ))

        Comment


        • masina are 4 ani si 37000km, ce spuneti sa schimb si distributia sau nu? mersi!

          Comment


          • vreau sa cumpar kitul de distributie de la un magazin din Mioveni, ce recomandati la ce sa fiu atent sa nu cumva sa fiu talharit cu ceva turcisme

            Comment


            • Originally posted by Octavian View Post
              Cu dinamometrica e istorie mai lunga...
              E...pt ca astea din cand in cand trebuie recalibrate, asta insemnand ca vine un nenea calificat (altul decat din service) si le recalibreaza si asta costa bani.

              Ei le tin bine la cutiuta pana in momentul in care vine un control peste ei (se fac controale) un nenea inspector (vezi TUV, ISCIR) care verifica daca cheile dinamometrice (pe langa multe altele) exista cf procedurilor si sunt calibrate...
              Eu cred ca, de fapt, motivul il reprezinta comoditatea.
              In general nu e mare problema sa strangi manual, un mecanic cu experienta stie cat sa stranga, ma refer la anumite componente.
              Cand e vorba de altele, de precizie, ca si strangerea unei chiulase, musai cheia dinamometrica

              Cat priveste verificarile diverselor instrumente de masura, acestea intr-adevar costa, deoarece periodic se reverifica etalonarea acestora, cu anumite dispozitive scumpe, existenta in anumite laboratoare.
              Asadar, dupa aceasta verificare metrologica, pe aparat se pune un indicator (placuta, abtibild, stiker etc), unde sunt cele doua termene: al efectuarii verificarii si viitor, cand expira aceasta (si la lifturi-un altfel de verificare-e la fel si muuulte alte exemple)
              Deci: sa spuna cineva ca le tine in muzeu, sa nu expire "verificarea", nu "tine". La orice tip de audit se verifica exact aceasta verificare metrologica, sa fie actuala.
              Last edited by 77sky; 15 May 2012, 23:09.
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • Originally posted by psanyiro View Post
                vreau sa cumpar kitul de distributie de la un magazin din Mioveni, ce recomandati la ce sa fiu atent sa nu cumva sa fiu talharit cu ceva turcisme
                Am schimbat de curand chitul distributiei la Logan , motor 1,4 benzina, la o mai veche cunostinta care chiar lucreaza la... Dacia! Surpriza a fost atunci cand am prezentat omului ce cumparasem ptr montaj! Chit distributie de origine, Renault cod 77 01 477 024 cumparat din magazin Dacia, cu garantie, s.a.m.d., curea made in England ,rola Koyo. Mare dezamagire din partea lui! Mi-a spus ca la Dacia service nu se mai folosesc asemenea chituri de vreo doi ani fiindca au fost probleme de-a lungul timpului, iar acum monteaza cu succes numai curele Contitech si rola de intindere Hutchinson HTG110. Concluziile te rog sa le tragi singur. Eu am ramas fidel kitului de uzina si sper sa nu gresesc, dar pana una, alta, ma cam pus pe ganduri!

                Comment


                • rola de intindere Hutchinson HTG110
                  Pai si inainte curelele erau Powergrip sau Contitech, iar rolele Koyo.

                  Cu ce e mai "de succes" rola Hutchinson fata de Koyo?

                  Eu cred ca Dacia in goana de reducere a costurilor, au trecut la marci "de succes".
                  Koyo e made in Japan si probabil echipeaza si masinile japoneze, recunoscute pentru fiabilitate.

                  Comment


                  • Sa nu fie de vina parteneriatul koyo cu east china bearing co. ltd.
                    [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                    Comment


                    • Originally posted by mr.K View Post
                      Pai si inainte curelele erau Powergrip sau Contitech, iar rolele Koyo.

                      Cu ce e mai "de succes" rola Hutchinson fata de Koyo?

                      Eu cred ca Dacia in goana de reducere a costurilor, au trecut la marci "de succes".
                      Koyo e made in Japan si probabil echipeaza si masinile japoneze, recunoscute pentru fiabilitate.
                      Eu nu m-as grabi cu "aprecieri" la adresa Dacia. Omul a efectuat lucrarea acasa, in particular si mi-a dat un sfat, nu fiindca ar avea oarece interes ci pentru ca lucreaza cu asa ceva si oricum, a vazut la viata lui mai multe asemenea componente decat ai chibitat d-ta pana acum pe forum, asa ca sa-si permita o comparatie!

                      Comment


                      • Originally posted by 77sky View Post
                        Eu cred ca, de fapt, motivul il reprezinta comoditatea.
                        In general nu e mare problema sa strangi manual, un mecanic cu experienta stie cat sa stranga, ma refer la anumite componente.
                        .................................................. ...........................
                        Deci: sa spuna cineva ca le tine in muzeu, sa nu expire "verificarea", nu "tine". La orice tip de audit se verifica exact aceasta verificare metrologica, sa fie actuala.
                        Vorbesti in lipsa de informatii (si chiar am pretentii de la tine).

                        Un mecanic cu experienta, in 90% din cazuri are tendinta sa stranga mai mult decat trebuie acel surub, e ''boala'' lor/e ceva stiut.
                        Strange mai tare ca ''sa fie sigur''.
                        Cheia dinamometrica n-a fost inventata pt novici.

                        Daca cheia aia nu e decalibrata i se pune o noua stanta/tipla cu viitoarea verificare/termen de garantie. Asta se poate verifica usor.
                        Daca trebuie recalibrata, vorbim de o cheltuila in plus, care in fc de instrument, poa' sa coste mult.

                        PS: un mecanic cu experienta care se respecta si respecta clientul, va folosi cheia dinamometrica la suruburile importante (vezi distributie, vezi chiulasa etc).
                        Last edited by Octavian; 17 May 2012, 18:38.

                        Comment


                        • Octavian...am impresia ca esti putin obosit si o zic fara sa fiu ironic
                          Reciteste, rogu-te, cele scrise de mine, mai sus, in tihna
                          Deci: am precizat ca pentru strangerea unor suburi de organe importante este obligatorie folosirea cheii dinamometrice - aici nu ne contrazicem
                          Sunt unii mecanici care cunosc cat sa stranga, in functie de tipul de surub (diametru) si pasul filetului (are importanta si asta...cateodata)
                          A...ca sunt unii de strang si rup suruburi groase, asta e alta poveste.
                          Dar sa ajungi sa strangi orice surub cu cheia dinamometrica (inclusiv la roata) e deja aberant (cum mai vor unii!)
                          Cat priveste verificarile aparatelor metrologice, se vede ca nu ai tangenta cu ele
                          Una e cheia decalibrata si cu totul altceva o un instrument de masura cu acea verificare expirata.
                          Sunt aparate care in continuare masoara bine, dar acest lucru trebuie certificat.
                          Intrumentele se pot folosi zilnic, fara sa fie alterate valorile inregistrate de ele, dar la un moment dat trebuie recertificata calitatea acestor inregistrari.
                          Sper ca m-am facut inteles
                          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                          Comment


                          • Mai bine citeste o data (sau de cate ori e nevoie) ce ai scris in postul anterior, te mai citez o data nu e mare problema sa strangi manual, un mecanic cu experienta stie cat sa stranga, ma refer la anumite componente.

                            NU sunt unii mecanici (poate n-ai avut tangente prea multe cu mecanicii) majoritatea au tendinta sa stranga maii mult decat e necesar un surub.
                            Am exemplificat sa se inteleaga la ce am facut referire unde se foloseste cheia dinamometrca (obligatoriu) , tu generalizezi.

                            Si din nou nu sunosti, o cheie dinamometrica (de asta vorbim) in timp de folosire se decalibreaza, asta inseamna ca trebuie recalibrata.
                            Metrologarea nu presupune direct si calibrarea, doar atesta ca e in parametri.
                            Sunt doua treburi distincte.



                            Dicționar dexonline. Definiții, sinonime, conjugări, declinări, paradigme pentru calibrare din dicționarele: DEX '09, DEX '98, MDA2, DLRLC, DLRM, DN, MDN '00, NODEX, DOOM 3, DOOM 2, Ortografic, Sinonime, Sinonime82, DE


                            Poate nu faci diferenta.

                            Comment


                            • Atunci sa conchidem: la fiecare surub de la motor, trebuie folosita cheia aia speciala, mecanicul sa stea cu manualul in fata (pentru a cunoaste cuplurile), caci iti garantez ca nici un mecanic nu are cum sa cunoasca zecile de cupluri ale masinii.
                              Caci, daca strange cum vrea muschiul lui, se rup in timp suruburile.
                              E bine asa?
                              Am folosit cheie dinamometrica in urma cu vreo zece ani, cand aveam tangenta directa cu mecanica.
                              Si acum pot sa iti strang un surub cu cheie simpla cum vrei tu: strangere ferma, ori sa ti-l rup, fara sa pun cine stie ce parghie.
                              Sa fim realisti: cate suruburi importante ai vazut tu rupte din vina service-urilor?
                              A...dam vina pe cheile pneumatice asta e alta poveste...
                              Si o nelamurire legata de decalibrare si verificare metro.
                              Intr-un audit trebuie verificata calitatea inregistrarilor aparatelor.
                              Ce nu inteleg eu, vis-a-vis de de teoria naftalinei pe cheia asta: asadar unul e ciclul de folosinta a ei (cand se decalibreaza, cum sustii) si cu totul altceva verificarea metro.
                              Bun: si atunci cine imi garanteaza mie ca ea inregistreaza corect? De unde stiu ca am folosit-o de prea multe ori? Nu cumva chiar acel certificat metrologic aplicat cu intervalul respectiv?
                              Te sfatuiesc sa te documentezi in detaliu despre acest domeniu, o sa vezi ca e cu totul altceva decat niste definitii din dex...
                              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                              Comment


                              • Originally posted by _mircea View Post
                                Eu nu m-as grabi cu "aprecieri" la adresa Dacia. Omul a efectuat lucrarea acasa, in particular si mi-a dat un sfat, nu fiindca ar avea oarece interes ci pentru ca lucreaza cu asa ceva si oricum, a vazut la viata lui mai multe asemenea componente decat ai chibitat d-ta pana acum pe forum, asa ca sa-si permita o comparatie!
                                Dupa 2 posturi deja te iei de useri aiurea, cand eu vorbeam de piese.
                                Te cam grabesti cu aprecieri la adresa mea si putin respect pentru ceilalti nu strica niciodata, iti garantez eu asta daca nu ti-au spus parintii.

                                Faptul ca ai facut lucrarea la nenea acasa si nu la un service autorizat zice multe. Nea' mecanicu' sa stii ca intotdeauna e bine intentionat, a vazut asa multe distributii noi noute puse de uzina Dacia LA EL ACASA in Constanta?
                                Macar ti-a masurat tensionarea curelei? Imi inchipui ca avea si frencventmetru acasa. Sau a testat la mana, ca toti doreii din Romania specialistii in distributii de la Logan la Audi/Mercedes/BMW/Porsche?
                                Toate bune!
                                Last edited by mr.K; 18 May 2012, 10:55.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google